Site icon IAS

התיירות לאירופה במגמת עלייה לקראת שיא עונת הנסיעות

דוברובניק שבקרואטיה. צילום Depositphotos

התיירות לאירופה מתחזקת: על פי הדו"ח האחרון של ועדת הנסיעות האירופית (ETC –  the European Travel Commission), שכותרתו "תיירות אירופה – מגמות וסיכויים 2018", נרשם באירופה גידול בכניסות תיירים ב-33 יעדים, כאשר באחד מכל שלושה מעידים על תוספת של 10% בתיירות.

אירופה חוותה גידול של 7% במספר כניסות התיירים הבינלאומיים ברבעון השני של 2018 לעומת התקופה המקבילה אשתקד והיא מהווה 50% מסך כניסות התיירים בעולם – לפי נתוני ארגון התיירות העולמי UNWTO.

למרות סימנים להאטה בכלכלה העולמית והעלייה במחיר הדלק – שיגרמו, ככל הנראה, לעלייה במחירי הטיסות – התיאבון לטייל באירופה נותר כשהיה ומתודלק על ידי כמה גורמים: התוספת של נתיבי טיסה חדשים בתוך חלקי אירופה השונים, תוספת טיסות ארוכות-טווח למדינות חדשות מאירופה ואליה, לצד המאמצים של היעדים עצמם לשמר תיירות בכל חודשי השנה.

מלון אנטדון בקמר. התיירות לטורקיה חוזרת. צילום עירית רוזנבלום

על פי הדו"ח – וגם לפי נתוני משרד התיירות הטורקי בחודשים האחרונים – התיירים חוזרים לטורקיה (+33%) כשההתאוששות במספר התיירים מתוגברת במגוון מדינות מקור, כולל סין, גם בזכות אירועי "שנת טורקיה" בסין.

עלייה של 30% בתיירי קרוזים מארה"ב

השיפור בקישוריות הטיסות סייעה לגידול ביעדים הבלקניים כמו קרואטיה (+27%) ומונטנגרו (+ 22%), בעוד איים בים התיכון כמו מלטה (18%) וקפריסין (+ 15%), נהנו מהפופולאריות הגוברת של טיולי הקרוזים. התיירות לבולגריה (+ 12%) צמחה בזכות היותה מדינת תיירות מושכת וזולה בתקופות שאינן תקופות השיא, בעוד איסלנד (6%) חווה האטה משמעותית בצמיחה לעומת השנים הקודמות.

יעדי תיירות מבוססים ומחוזרים כמו ספרד (+2%) ופורטוגל (+4%), הראו עליות מתונות בלבד ונרשמה ירידה בחלק משוקי המקור האירופיים הגדולים ביותר שלהן – בריטניה וגרמניה.

בארה"ב, עליה בשכר וגידול בצריכה הפרטית, מבטיחים שהתיירות האמריקאית לאירופה תיוותר פחות או יותר סבירה. יעדי קרוזים, קפריסין, מונטנגרו וקרואטיה הצביעו על גידול של 30% משוק זה בהתבסס על נתוני 2018 האחרונים.

אדוארדו סנטנדר, מנכ"ל  ETC, אמר כי בסביבה המשתנה ללא הרף "ETC מעודדת יישום של שיטות חדשניות המאפשרות צמיחה בת קיימא, כלכלית ומקיפה יותר".

Exit mobile version