Site icon IAS

התוכנית: להביא חצי מיליון תיירים

משרד התיירות, המעוניין לעודד טיסות ישירות בין יעדים חדשים בעולם לנתב"ג החליט לתגמל חברות תעופה שיפעילו טיסות מיעדים חדשים לארץ, בסכומים של החל מ-100 אלף יורו עבור טיסה שבועית בחורף וכלה ב-300 אלף יורו עבור שתי טיסות שבועיות, במשך כל תקופה הוראת הנוהל החדש. כך מתברר מנוהל מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי שפורסם אתמול. בכך ממשיך המשרד ליישם את תוכניותיו של שר התיירות יריב לוין, לבצע מדיניות שיווק תיירותי בעולם מוטת מכירות.

תקציב נפרד

התקציב לתוכנית החדשה הוא כ-50 מיליון שקל, שהוקצב בעקבות החלטת ממשלה בנידון והוא אינו במסגרת תקציב השיווק הכולל של משרד התיירות שמגיע השנה ל-340 מיליון שקל. על פי הערכת משרד התיירות התוכנית אמורה להביא לתוספת של 80 טיסות ישירות מיעדים חדשים ותוספת של כמעט חצי מיליון תיירים בשנה.

בנוהל המנכ"ל כתב הלוי: "במסגרת המאמצים לקדם את התיירות לישראל רואה משרד התיירות הישראלי בשיתוף הפעולה עם תעשיית התיירות הבינלאומית כמשהו שלא יסולא בפז, ובאנשי המקצוע המסחרי תיירותי שותפים אסטרטגיים לקידום המאמצים להגדיל את התיירות הנכנסת לישראל. המשרד מזהה את הפוטנציאל של מפעילי טיסות להשפיע על תנועת תיירות ולכן הוא מעוניין לעודד אותם ליזום מסלולים חדשים לישראל. לשם כך, ישתתף המשרד בפעילויות השיווק של אותם מפעילי טיסה אשר ייזמו טיסות מייעדים חדשים לנמל התעופה הראשי של ישראל – נתב"ג. הוראה זו חלה על טיסות חדשות שיפעלו החל מ-1.11.2016 ועד 31.10.2017.

על פי הנוהל החדש הסכום המקסימאלי שיעניק משרד התיירות לכל טיסה מנמל תעופה חדש יהיה כדלקמן:

לטיסות בעונת החורף – 100,000 יורו עבור טיסה שבועית אחת, ו-200,000 יורו עבור 2 טיסות שבועיות.

עבור טיסות במשך כל תקופת הוראה הנוהל – 150,000 יורו עבור  טיסה שבועית אחת ן-300,000 יורו עבור 2 טיסות שבועיות.

אם מפעיל יארגן טיסות חדשות מכמה נמלי תעופה, הוא יהיה רשאי לבקש השתתפות בכל תוכניות השיווק שלו מכל נמלי התעופה, בהגבלה שסכום ההשתתפות המרבי עבור מפעיל יחיד לא יעלה על 3,000,000 יורו.

אם התקציב שהוקצב להנחיית הנוהל החדש הזה לא יהיה מספיק עבור כל בקשות המפעילים, תינתן עדיפות כדלקמן:

עדיפות א. תינתן למפעילים שהתחייבו להפעיל את הכמות הגדולה ביותר של טיסות חדשות לתל אביב.

אם כמה מפעילים יתחייבו על אותה כמות של טיסות חדשות לתל אביב תינתם עדיפות למפעיל שיפעיל טיסות חדשות מיותר מדינות.

 

Exit mobile version