Site icon IAS

התאחדות המלונות תפעיל פעילות רכש משותפת לבתי המלון

מיכל הלפרין, הממונה על רשות ההגבלים העסקיים, אישרה להתאחדות המלונות להפעיל פעילות רכש משותפת עבור בתי המלון, בתנאי שהמו"מ יתבצע ללא מעורבות של בתי המלון וללא העברת מידע ביניהם. תוקף הסדר הפטור הכובל הוא למשך 6 שנים.

האישור התקבל בהמשך לפנייתה של התאחדות המלונות אל הממונה על ההגבלים העסקיים באמצעות עו"ד אבנר פינקלשטיין ממשרד גורניצקי ושות'.

גם מלונות שאינם חברים בהתאחדות יוכלו להצטרף להסדר, בתמורה לתשלום שנתי שיכסה את חלקם בהוצאות ההתאחדות, שקשורות לאותו ההסדר ותמורת דמי טיפול ארגוני כחוק.

רשימת המוצרים שבהסדר

בהחלטתה קבעה הממונה, בין השאר, כי רשימת המוצרים שביחס אליהם ייערכו המכרזים על ידי התאחדות המלונות, באמצעות החברה הכלכלית, היא: מוצרי טקסטיל (מגבות, מפות, וכלי מיטה), חומרי ניקוי, כלי מטבח (כוסות, צלחות וסכו"ם), מוצרי נייר, בגדי עבודה, נוחויות (Amenities) למילוי במכלים (כדוגמת סבון, שמפו וכדו') וריהוט (מזרנים, וכסאות לחדרי אוכל ואולמות)

ההחלטה בידי כל מלון בנפרד

עם סיכום המו"מ המסחרי, תפרסם ההתאחדות את התנאים המסחריים שסוכמו, כאשר ההחלטה האם לבצע את הרכישה תתקבל בידי כל מלון באופן פרטני וכל מלון שהוא צד להסדר יוכל להחליט אם להסתמך על ההסדר, או לרכוש בנפרש את התשומה. כן יותר למי שאינו חבר בהתאחדות להצטרף להסדר. יחד עם זאת, לא תינתן לשלוש הרשתות המובילות החברות בהתאחדות (מלונות פתאל, ישרוטל ניהול מלונות ומלונות דן) להצטרף להסדר.

יהל בן נר, מנכ"לית התאחדות המלונות מסרה: "אני מברכת על החלטתה של הממונה על ההגבלים העסקיים אשר תאשר למלונות רבים ובהם מלונות בודדים לבצע פעילויות רכש אשר יתרמו לחיסכון בעלויות וכל זאת תוך שימרה על עקרונות השוק והתחרות החופשיים".

Exit mobile version