בפניה ליועץ המשפטי לממשלה – עו"ד אביחי מנדלבליט, טוענים הארגונים כי מתלונות רבות המתקבלות במלונות ובמשרדי הנסיעות, עולה כי אתר Booking ואתרי הזמנות החופשות באינטרנט מסוגו אינם מציגים לציבור הישראלי את רכיב המע"מ במחירי הלינה במלונות בארץ, באופן המהווה הטעיה צרכנית חמורה ובניגוד מוחלט להוראת חוק הגנת הצרכן.
עוד נטען, כי מדובר באפליה ובתחרות לא הוגנת בין אתרי בתי המלון ומשרדי הנסיעות בישראל ובין אתרי ה-(OTA -Online Travel Agents) המציגים מחירים נמוכים לכאורה (כי אינם כוללים מע"מ) מאלה המוצגים ישירות ע"י המלונות ומשרדי הנסיעות.
אי הצגת רכיב המע"מ במחירי הלינה לישראלים באתרי ההזמנות הבינ"ל, גורמת לעוגמת נפש רבה בקרב האורחים הישראלים, אשר מגלים בדיעבד כי המחיר עליו התחייבו, אינו סופי וכי עליהם להוסיף לתשלום את סכום המע"מ בשיעור של 17% נוספים. בחלק מהמקרים, עגמת הנפש מתורגמת לביטול ההזמנה ולנזק כלכלי ותדמיתי של בתי המלון אשר סובלים כתוצאה מכך מביקורות שליליות בחוות הדעת של האורחים הישראלים.
פניות רבות לאתר Booking.com בבקשה כי יחדל להטעות את הקהל הישראלי בהזמנת חופשה בארץ, לא נענו כלל. בשל כוחם הרב אתרי ההזמנות הבינ"ל ביחס למלונות והחשש כי יפגעו במזיד במלונות וימנעו הצגתם באותם אתרים היוצרת תלות של המלונות באתרים, מוגבל כוחם של המלונות לפעול כנגדם. זאת על אף שהמלונות במקרה זה, מייצגים הן את אינטרס הצרכן לקבל גילוי מלא ונכון של מחיר השירות והן את אינטרס המדינה הגובה את המס.
התאחדות המלונות בישראל פנתה לרשות לסחר הוגן אשר מצאה כי האתר Booking.com אכן הטעה את הצרכנים והטילה עליו קנס בגובה 2.5 מיליון ₪. עם זאת, על אף שעברו כבר למעלה משלושה חודשים מאז קביעת הרשות להגנת הצרכן, Booking ממשיכה לנהוג באין מפריע תוך התעלמות ורמיסת החוק בפרסום מחירי הנופש בישראל עבור ישראלים, ללא רכיב המע"מ ובניגוד לדין.
כעת, שלושת הגופים קוראים ליועמ"ש לממשלה להתערב בנושא באופן מיידי בהתאם לסמכותו על פי חוק וזאת לשם החזרת אמון הציבור במערכות שלטון החוק.
יהל בן-נר, מנכ"לית התאחדות המלונות בישראל: "משנקבע בצורה ברורה כי חוק הגנת הצרכן חל על אתר Booking, על הרשויות לפעול בצורה חדה וברורה להפסקת הטעייה של הציבור הישראלי. אסור שהכלל לפיו כולם שווים בפני החוק יהפוך לריק מתוכן. אנחנו קוראים ליועמ"ש לממשלה להתערב באופן מיידי ולהורות לבוקינג לחדול מיידית מהפרקטיקה המטעה בה הוא נוקט".
חני סובול, מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל: "חוסר השווין בפני המחוקק והרגולטור מטריד. לא ייתכן שחקיקה תיאכף באופן בררני ומפלה על עוסקים ישראלים בלבד ותפסח על עוסקים זרים, על אף שאלה פונים לציבור הישראלי, בשפה העברית ומוכרים לו מוצרי נופש בישראל".
רונן רגב כביר, מנכ"ל ארגון אמון הציבור: "אין בכלל ספק שמדובר בהטעיה צרכנית חמורה שפוגעת בצרכנים ובתחרות בענף ובשחקנים השונים בו. אנו בארגון קוראים ליועמ"ש ליטול את ההובלה כיוון שלא נראה שהממונה על הרשות להגנת הצרכן פועל כפי שהתחייב בתקשורת לעצירת ההטעיה. לא יתכן שהרשות לסחר הגון הטילה קנס על אתר Booking.com ובכל זאת האתר ממשיך לפעול כרצונו"