Site icon IAS

השפעת הברקזיט על ענף התיירות

תוצאות משאל העם בבריטניה לעזוב את האיחוד האירופי הפתיעו את הקהילה הבין לאומית וכעת מתחילות ההערכות לגבי השפעת המהלך על מדינת ישראל ובתוך כך על ענף התיירות. מנכ"ל חברת אשת טורס, אפרים קרמר, מסביר שלמהלך אכן צפויות השלכות בעיקר בטווח הרחוק, ואין ספק שהתייר הישראלי ירוויח מהמהלך. בטווח הרחוק נראה ירידה משמעותית במחירי מוצרי הנופש והטיסות ליעדי הנופש המרכזיים באירופה לעומת זאת, קרמר נותן קריאת הרגעה ומסביר כי תהליך ההתנתקות של בריטניה מהאיחוד הוא תהליך ארוך ובירוקרטי ולכן לא נראה השפעות מידיות על חופשות הקיץ הקרוב.

קרמר מסביר: "ההשלכות העיקריות ממהלך ההיפרדות של בריטניה מהאיחוד האירופי יורגשו בענף התיירות הישראלי בעיקר בטווח הרחוק, לאחר חודשי הקיץ, בחודשים ספטמבר אוקטובר. אז אנחנו נראה שני מהלכים עיקריים שמתהווים. האחד, כוח הקנייה של הבריטים ייחלש ולכן נראה ירידה בתיירות היוצאת מבריטניה אל יעדי החופשות האהובים עליהם באירופה כגון, צרפת, ספרד, גרמניה קפריסין, יוון ומלטה. התיירות הבריטית היא מאד משמעותית ביעדים אלה ולכן היעדרותם של התיירים הבריטים תהיה מובהקת. הדבר יבוא לידי ביטוי במלאים פנויים של טיסות וחדרים  במלונות, צעד אשר יטיב עם התייר הישראלי ואנחנו נראה ירידה של מחירי החופשות והטיסות ליעדים אלו". 

המהלך השני קשור לבריטניה עצמה כיעד תיירותי. בריטניה תהפוך ליעד אטרקטיבי  לישראלים בגלל הירידה של הפאונד. אנחנו צפויים לראות הוזלה דרסטית של מוצרי הטיסות והנופשים בבריטניה עצמה. לאחר הקיץ, אני צופה שתהיה עלייה משמעותית ביציאות הישראלים לאנגליה, לא רק ללונדון אלא ליעדים נוספים בממלכה."

באשר לקיץ הקרוב ותקופת שיא עונת התיירות, מסביר קרמר כי: "בקיץ הקרוב אנחנו לא נראה תזוזות משמעותיות במחירי החופשות. ההשפעה של המהלך היא לא מיידית והסיבה לכך היא שתהליך ההיפרדות של בריטניה מהאיחוד הוא תהליך ארוך וכרוך במהלכים בירוקרטיים ולא יתממש באופן מיידי. לכן,  אין ספק כי ענף התיירות הישראלי ירגיש את גלי ההדף של תוצאות משאל העם בבריטניה והתייר הישראלי אכן ירוויח מהמהלך, אך לא בטווח המיידי."

 

 

 

 

Exit mobile version