Site icon IAS

הרשות הפלסטינית בין יעדי התיירות הצומחים בתיירות העולמית

כנסיית המולד בבית לחם. מחוץ לתחום. צילום Depositphotos

ארגון התיירות העולמי UNWTO פרסם באחרונה נתונים מתוך הדוח השנתי שלו, המציג את היעדים שהראו את הצמיחה הגדולה ביותר בשנה החולפת – וגם את אלה שלא עמדו בציפיות.

אקוודור – עלייה של 51%  – בראש הרשימה ניצבת אקוודור, שהציגה קפיצה מ-1.6 מיליון מבקרים ב-2017 ל- 2.42 מיליון מבקרים ב-2018. מדוע כולם נוסעים לפתע לאקוודור? פשוט מאד: איי גלפגוס. יותר מ-10% מהתיירים לאקוודור בשנה שעברה ביקרו בארכיפלג הייחודי הזה, שהוא מספר די פנומנלי.

איגואנה באיי גלאפגוס באקוודור. צילום Depositphotos

אירן – עלייה של 49.9%. מספרם של המבקרים באיראן עדיין קטן-יחסית – 7.3 מיליון מבקרים בשנת 2018, לעומת, למשל, 89 מיליון בצרפת – אך מספרם גדל באופן חד. יותר ויותר אנשים נמשכים לאחת המדינות הכי לא מובנות בעולם.

מצרים – עלייה של 36% –  אלה חדשות טובות, בהתחשב בצרות שחוותה מצרים בשנים האחרונות. רגיעה יחסית בחזית הפוליטית הביאה לחידוש ×¢× ×£ התיירות המקומי, כאשר מבקרים בינלאומיים נוהרים אליה. המספרים במדינה לא ממש חזרו לשיא של 2010 (עדיין חסרים כשלושה מיליון), אבל הם בדרך. ונוסיף שמצד אחד הישראלים תורמים את חלקם, אולם מצד שני, ספג ×¢× ×£ התיירות המצרי באחרונה מהלומה עם קריסת תאגיד תומס קוק שהשאיר אחריו חובות כבדים גם במדינה זו.

קהיר: מלונות פאר משני צידי הנילוס. מלונות יוקרה מהווים 64% מכלל היצע החדרים בבירת מצרים.  צילום Depositphotos

אוגנדה – עלייה של 31.9% – נתון זה מעורר עניין מכיון שלא מדובר בכך שאוגנדה זכתה לפתע בפרסום או שהמצב הפוליטי במדינה השתפר דרמטית. עם זאת, העסקים פורחים, וסייעו בכך, ללא ספק, הגידול בהתעניינות בטרקים והרצון לראות את גורילות ההרים במערב המדינה.

נפאל – עלייה של 24% – אלה חדשות טובות עבור נפאל שסבלה מרעידת האדמה בשנת 2015, שהרסה חלק ניכר מתשתיות התיירות שלה. עם זאת, המדינה בנתה אותה מחדש והתיירים מצביעים ברגליים וחוזרים עם זינוק של יותר מ-20% בשנת 2018.

סלובניה – עלייה של 23%  – בהתחשב בעובדה שמדובר במדינה כל כך קטנה שאנשים יודעים עליה מעט יחסית אבל מציעה מבחר של נופים, כפרים מהאגדות, נהרות ואגמים מרהיבים. זו האלטרנטיבה המושלמת לשוויץ או לאיטליה, למשל, ומסתבר שאנשים מתחברים לזה.

הרשות הפלסטינית –  עלייה של 20.5%  – אין ספק שהרשות הפלסטינית נהנית גם היא מהגאות בתיירות לישראל (וגם להיפך), שכן כל התיירים המגיעים אליה בדרך האוויר עוברים דרך ישראל. בעיקר היא נהנית מצליינים המגיעים לבית לחם ולאחרים מקודשים נוספים, גם לדתות אחרות.

וייטנאם – עלייה של 19.9% – כולם אוהבים את וייטנאם, ולמה לא? המדינה זולה, היא ידידותית, היא יפה, והאוכל מדהים. בשנת 2010 ביקרו בווייטנאם רק 5 מיליון איש. בשנה שעברה המספר הזה היה 15.5 מיליון – גידול של 210%.

טביליסי בגאורגיה. היפהפיה הנרדמת מתעוררת. צילום Depositphotos

גאורגיה – עלייה של 16.9% – מדינה שנמצאת בדרך למעלה עם כמעט 5 מיליון מבקרים בשנה שעברה (למען הפרספקטיבה, באוסטרליה – אוסטרליה הענקית והמפורסמת – ביקרו קצת יותר מ-9 מיליון). ונראה שהמדינה שהיתה מעין סוד ליודעי חן, מתחילה לצאת לאור גם לקהלים רחבים יותר. גם ישראלים אוהבים לתייר בה.

דרום קוריאה – עלייה של 15.1% אחוזים – קוריאה הדרומית, לא זו הצפונית, פופולרית כבר זה שנים, אבל מה שמדהים זהו המשך עלייתה. יותר מ-15 מיליון איש ביקרו בה בשנה שעברה. ומה משך אותם לשם? קישורי האוויר המעולים? הבטיחות? ההיסטוריה? גאנגנאם סטייל? האוכל? כנראה קצת מכל דבר.

מי שאכזבו בשנה שעברה זו דרום אמריקה שצמחה ב-1.2% בלבד, קטאר – שהראתה ירידה חדה של 19.4% כזו שהשפיעה על קטאר איירווייז ונגרם לה הפסד של קרוב למיליארד דולר. הסיבות הן האמברגו שהטילה עליה ערב הסעודית השכנה, ואיחוד האמירויות ובחריין שביטלו את הקשרים הדיפלומטים עמה. פורטו ריקו ירדה ב-19.2% כתוצאה מההוריקן מריה שפגע בה בספטמבר 2017 ואחרונה – הממלכה המאוחדת שספגה ירידה של 3.5% בתיירות. בעוד האנשים נוסעים יותר מאי פעם ובמרבית המדינות בעולם התיירות במגמת עלייה – דווקא בריטניה נאבקה בשנת 2018 וחלה ירידה במספר התיירים אליה, חרף הבאז שבנישואי הנסיך הארי ומייגן. ירידה של 3.5% פירושה מחיקה של יותר ממיליון תיירים. אולי זהו אפקט הברקזיט, אולי אנשים רוצים מקום אקזוטי יותר. מה שלא תהיה הסיבה, הלהט בתיירות לבריטניה הצטנן מעט בשנה שעברה.

Exit mobile version