Site icon IAS

הרכבל החדש בחרמון ישפר את חוויית הבילוי באתר

הקרוניות החדשות באתר החרמון. צילום אתר החרמון

באתר החרמון התקיימה הרצה ראשונה לכבל כשעליו 42 הקרוניות החדשות ובשבוע הבא, צפוי להתקיים טסט ראשון לרכבל החדש.

אלון פרידמן, מנכ"ל אתר החרמון. צילום מתוך סרטון וידאו

פרויקט בניית הרכבל נמשך כבר תשעה חודשים ברצף ובאתר החרמון עובדים במרץ כדי לסיימו לפני בוא השלג הראשון. "רכבל הקרוניות החדש בחרמון ישפר את חווית הבילוי באתר במהלך כל ימות השנה. הרכבל מונגש ומאפשר לכל אדם בכל גיל להעפיל לפסגת ההר וליהנות מהנוף ומהנסיעה הקצרה, כ-5 דקות  לעומת רבע שעה בעבר", ציין אלון פרידמן מנכ"ל אתר החרמון.

הרכבל החדש הוא בעל הספק העלאת נוסעים של כ-2,400 איש בשעה לעומת הספק הרכבל הישן שעמד על כ-700 איש בשעה. מדובר בשדרוג משמעותי לאתר מבחינת טכנולוגית, זמן נסיעה וקיצור התורים לעלייה ברכבל.

לקראת התקנת הרכבל, נבנו 10 עמודים בגובה מ-7 מטרים ועד 21 מטרים. בתחנה התחתונה נבנה מחסן אשר ישמש לאחסון הקרוניות. ניתוק והרכבת הקרוניות מהכבל מתבצע באופן אוטומטי ישירות מהכבל למחסן בימי סופה/ לצרכי טיפול ותחזוקה. הרכבל החדש עמיד יותר לרוחות ולמזג אוויר קיצוני מאשר הרכבל הפתוח ומאפשר העלאת ילדים, תינוקות ובעלי מוגבלויות כמעט בכל מזג אויר.

הקרוניות החדשות באתר החרמון. צילום אתר החרמון

הרכבל הובא מספרד

משקל כל קרונית הוא 750 ק”ג, כאשר בכל קרונית יעלו 8 אנשים. הקרונית עונה על תקני הנגישות ויכולה להכיל, בנוסף לנוסעים, עד שני כסאות גלגלים בו-זמנית, היכולים לעלות על הקרונית באופן עצמאי תוך כדי נסיעה. הרכבל החדש פועל בשיטת ה-Detachable, שיטה בה קיימות שתי מערכות נפרדות בהן הקרונית עוברת מהכבל הראשי לתוך התחנה ונכנסת לתחנה במהירות איטית שמאפשרת למבקרים לרדת מהקרונית באופן עצמאי ללא עזרה, תוך המשך תנועה וללא עצירה מוחלטת.

שיעורי סקי בכל הרמות ניתנים בחרמון צילום שי קידר

הרכבל החדש הובא מספרד, כאשר את תהליך הבאתו הוביל הצוות הטכני-לוגיסטי של אתר החרמון, שיצא כבר בסוף אוגוסט לספרד וליווה את תהליך האריזה למכולות שנמשך כארבעה חודשים. התהליך היה ארוך ומוקפד מבחינת פיקוח של צוות החרמון והחברה האיטלקית “לייטנר”. היקף ההשקעה הכלכלית ברכבל החדש הוא למעלה מ-15 מיליון שקל, שכולה מכספי בעלי החברה ללא מענקים או השקעות חיצוניות.

בעונת סקי ממוצעת מגיעים אל החרמון כ-300 אלף איש. בעיצומה של עונת הסקי הקודמת, בחודש ינואר השנה, נסגר אתר החרמון לזמן קצר בעקבות ירי טיל איראני ויירוטו באמצעות כיפת ברזל. בסרטון וידאו שפרסם, הרגיע את המבקרים והגולשים המנכ"ל פרידמן, שהוא תא”ל (במיל.) וכיהן בתפקידו הצבאי האחרון כראש מטה פיקוד הצפון. נקווה שבעונה זו לא יידרש לסרטוני הרגעה.

אתר החרמון מופעל על ידי חברי מושב נווה אטי"ב. לפי אתר האינטרנט של אתר החרמון, מחיר העליה ברכבל עומד על 45 שקלים ומחיר הרכבל ואטרקציה אחת – 72 שקלים.

Exit mobile version