Site icon IAS

הקאמבק של אנטליה – הרוסים, הגרמנים והישראלים חוזרים

מלון דאימונד באנטליה. הכל כלול עדיין מולך. צילום באדיבות קווי חופשה

אנטליה שבטורקיה ידועה בעיקר כאתר נופש לאביב-קיץ, שבתקופת החורף מוריד הילוך וחלקם של המלונות נסגרים. במפגש עם כתבים באזור הנופש הים-תיכוני, אמר שר התרבות והתיירות הטורקי מחמט נורי ארסוי כי הם בוחנים את הדרך למתוח את עונת התיירות על פני כל השנה, על ידי הוספת כוח אדם. לדבריו, אחד מכל שלושה תיירים לטורקיה מגיע דרך נמל התעופה באנטליה.

אחרי שנים קשות מבחינה תיירותית, כשהרוסים והגרמנים העדיפו לנפוש ביעדים אחרים, לפי נתוני הטורקים, בשלושת החודשים הראשונים של השנה, ינואר-מרץ, הגיעו לאנטליה יותר מחצי מיליון מבקרים, כאשר התיירים הרוסים הם המובילים. אחריהם הגרמנים – שמספרם בחודשים ינואר-פברואר עלה ב-50% לעומת אותה התקופה ב-2018. תיירים בולטים נוספים באנטליה היו הבריטים.  ואכן, חברת הדגל הטורקית, טורקיש איירליינס, הכריזה על טיסה יומית בין לונדון גטוויק לשדה התעופה של אנטליה שתימשך עד סוף אוקטובר.

אשר לישראלים, לפי נתוני רשות שדות התעופה (רש"ת), בחודשים ינואר-פברואר נרשמו לאנטליה וממנה 35,318 תנועות נוסעים לעומת 24,862 באותה תקופה ב-2018 – גידול של 42%.

אילן שלו, מנהל השיווק של קווי חופשה, אומר שהחברה שלהם פעילה באנטליה כל השנה, כולל בחורף, שבו יש לה שלוש טיסות בשבוע. "מעכשיו אנחנו עוברים לטיסה יומית ואף שלוש טיסות יומיות לאנטליה. אנחנו שולחים כ-8,000 נוסעים ליעד הזה עם כ-45–50 טיסות חודשיות".

לדבריו, הטיסות לאנטליה יוצאות בתפוסה מלאה. שלו מאשר שעדיין רוב הנוסעים הם ערבים ישראלים, אולם לקראת הפסח מתרחב מספרם של הישראלים היהודים. "מיולי, לתוך חגי תשרי, יש גידול רב במספר המשפחות היהודיות. גם המגזר הרוסי-ישראלי מאד דומיננטי בטיסות לאנטליה" הוא אומר ומזכיר שמחוץ למלונות יש באנטליה אטרקציות רבות והרבה מה לעשות עם ילדים, בין היתר הרכבל השני באורכו באירופה, אקוורים, דולפינים, מפלי דודן ועוד.

שלו מציין שבניגוד לאיי יוון, באנטליה – שבה נבנים כל הזמן מלונות חדשים – אין אף פעם מצב שבו אי אפשר למצוא חדרים או שאין חדרי משפחה לזוג עם שלושה ילדים. "יש חדרים לכל סוג של משפחה כל השנה, ובשיטת הכל כלול", הוא אומר, "והמחירים סבירים. אנחנו לוקחים מלונות של רשתות מובילות, שיש להן מלונות לאורך רצועת החוף מקמר עד אנטליה, לארה, בלק וסידה".

על האווירה כלפי ישראלים בטורקיה, אומר שליו שכמו שהישראלים נוסעים לסיני, גם כאן – אין שום בעיה. "מרגע שלקוח נוחת באנטליה, הוא בידים של צוות שלנו הדובר עברית, ומלווה אותו מההעברות ובכל החופשה".

חוף בבודרום שבטורקיה. חבילות לפסח. צילום Depositphotos

22 טיסות לבודרום של השטיח המעופף

ואילו חברת השטיח המעופף הפעילה בשבוע שעבר לראשונה העונה טיסה בנמל התעופה מילאס בבודרום שבטורקיה .

לדברי אורן כהן מגורי, מנהל השיווק והמכירות בשטיח המעופף, במהלך חודש אפריל תוציא החברה 22 טיסות מנתב"ג לבודרום, "עיר הנמל והקיט האהובה המציעה לנופשים בה מגוון אטרקציות, אתרים מעניינים, נוף מרהיב, חיי לילה סוערים, מקומיים אדיבים ומסבירי פנים וחופי רחצה נקיים עם מים צלולים".

יוקסל אסלן, הספק המקומי של השטיח המעופף בבודרום הוסיף: "אנחנו מתרגשים מאוד לקראת בואם של הישראלים ומצפים להמוני התיירים שיגיעו אל המלונות הייחודיים בבודרום כמו טיטאניק דלקס בודורום, lugo ולבלאנג' איילנד, שיציעו לישראלים את המיטב של טורקיה, אוכל מדהים, בריכות ענק, הפעלות לילדים, מתקני ספורט מיוחדים ועוד".

Exit mobile version