Site icon IAS

הציבור מוזמן להציג את עמדותיו בנושא שביל ישראל החדש

בהמשך להחלטת ממשלה מיום 26/11/2017 בדבר תכנון דרך תיירותית אשר תחצה את ישראל, ואשר משרד התיירות מונה להוביל את תהליך התכנון, מזמין המשרד את הציבור להציג את עמדותיו בפני ועדת ההיגוי שהוקמה לצורך כך, וכן בפני הוועדות המקצועיות.

ועדת ההיגוי, בראשות מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, כבר התכנסה בפעם הראשונה. בוועדה חברים מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל אריאל משעל, מנכ"ל רשות הטבע והגנים שאול גולדשטיין, ומנכ"ל קק"ל אמנון בן-עמי. החברה להגנת הטבע, שייסדה את שביל ישראל וסימנה אותו, לא משתתפת.

ממשרד התיירות נמסר כי המשרד מייחס חשיבות רבה לתהליך שיתוף הציבור, כחלק מגיבוש התכנית הכוללת של הדרך התיירותית. במסגרת תהליך התכנון מתכנסות שלוש ועדות מקצועיות  בנושאים תוואי השביל, מפרט השירותים בכל אחד מהקטעים ושיווק. הוועדות תגבשנה המלצות מקצועיות עבור ועדת ההיגוי.

שר התיירות יריב לוין אמר כי "בכל העולם דרכים תיירותיות מושכות תיירים רבים. משרד התיירות רואה ערך רב בגיבוש מוצר תיירותי איכותי אשר יביא את התיירים לכל חלקי הארץ. כך, התנופה בתיירות והשיאים שנשברים מדי חודש ישפיעו על כלל חלקי הארץ".

יופיעו בפני הוועדה

כדי לתת ייצוג רחב ככל הניתן לעמדות השונות בנושא, יוזמנו חלק מהמגישים, על פי שיקול דעת הוועדה, להציג בפניה את עמדתם.

בהמשך למדיניות הממשלה בדבר חיזוקה הכלכלי של הפריפריה וגיוון מקורות ההכנסה של המשק הישראלי, ובהמשך למדיניות משרד התיירות לקידום התיירות הנכנסת כמנוע צמיחה כלכלי למשק הישראלי, וכן לאור הצמיחה בתיירות הנכנסת, והפוטנציאל הכלכלי של התיירות למדינת ישראל – החליטה הממשלה להטיל על משרד התיירות להקים צוות בין-משרדי שיכין תוכנית אסטרטגית לפיתוח שביל תיירותי החוצה את ישראל לאורכה ולרוחבה. 

בהחלטה נכתב, כי המלצות הצוות יכללו, בין היתר, את הנושאים הבאים:

המלצה על מתווה שביל תיירותי לאורכה ולרוחבה של מדינת ישראל, ובכלל זה חיבור לשביל ישראל לאופניים; תכנון סימון השביל ובכלל זה שילוט והכוונה, הכולל בין היתר מידע תיירותי מקצועי; תכנון התאמת תשתיות תומכות – חיבור לתשתיות חשמל ומים, תחבורה וכיו"ב; תכנון מתחמי לינה לאורך המסלול וכן תכנון היבטי שיווק השביל, ובכלל זה הבאת סוכנים ייעודיים לצורך מיתוג ושיווק השביל, קידום אתר מידע מרכזי, תשלומים מקוונים, אישורים ותעודות וכיו"ב.

המעוניינים להביע את עמדתם, ובעלי עניין, מוזמנים לשלוח נייר עמדה (בהיקף של עד עמוד אחד), למייל:  IsraelTrail@Tourism.gov.il עד 7 בינואר 2018.

תחרות סרטונים לשיווק ישראל

עוד פעילות אינטראקטיבית של משרד התיירות: במסגרת פעולות לקידום ופיתוח התיירות לישראל, מכריז המשרד על תחרות סרטוני סטודנטים, שמטרתם לעודד את התיירות לישראל.

סרטונים קצרים אלה מיועדים להפצה ברשתות החברתיות של משרד התיירות, הפונים לקהלים שונים בחו"ל וזוכים לחשיפה גדולה בכל העולם. על הסרטונים שיופקו במסגרת התחרות לעסוק בעולמות תוכן בהם עוסק המשרד דוגמת מורשת ונוף, רוחניות ודת, קולינריה, תרבות, וכן שלושת ה-S (sun ,sea, sand). המשתתפים בתחרות מקבלים הזדמנות לצבור ניסיון הפקתי ונדרשים למצות את כישרונם בהפקת סרטונים באורך של עד 30 שניות.

הוועדה הבוחרת, תכריז על עשרה סרטונים כטובים ביותר, בהתאם למקוריות, חדשנות, יצירתיות, אסתטיקה ויופי, וכן פוטנציאל שיווקי. הסרטונים הזוכים יוקרנו ביריד התיירות הבינלאומי השנתי IMTM אשר צפוי להתקיים בגני התערוכה בתל אביב ב-6-7 בפברואר 2018. בשלב הסופי בתחרות, תכריז הוועדה הבודקת על שלושת הסרטונים בעלי הדירוג הגבוה ביותר, לפי הקריטריונים שפורטו, אשר יזכו את יוצריהם בפרסים כספיים: הסרטון אשר יגיע למקום השלישי יזכה  את יוצריו ב-2,500 שקל, המקום השני ב-5,000 שקל והזוכה הגדול במקום הראשון, בעל הדירוג הגבוה ביותר, יזכה בפרס על סך של 10,000 שקלים.

הסטודנטים המעוניינים להשתתף בתחרות יגישו בקשת השתתפות באמצעות טופס מקוון בקישור . בקשת השתתפות בצירוף הסרטונים הקצרים יוגשו עד תאריך 17.1.2018 בשעה 24:00. יובהר כי כל משתתף רשאי להגיש לתחרות עד שני סרטונים בלבד, כאשר אורך הסרטון לא יעלה על 30 שניות.

קישור לתקנון

בשאלות והבהרות ניתן לפנות לגב' לריסה סמוילוביץ בדואר אלקטרוני: imtm2018imot@gmail.com  או בטלפון 02-6664238.

Exit mobile version