Site icon IAS

העמקת היחסים האסטרטגיים עם אזרבייג'ן

עליזה בן-נון בביקור עבודה בבאקו, לצידו של שר החוץ האזרי, ג'ייהון ביירמוב. צילום באדיבות משרד החוץ

ראשת המערך המדיני-אסטרטגי במשרד החוץ, עליזה בן-נון, קיימה ביקור עבודה בבאקו, בירת אזרבייג'ן. במסגרת ביקורה נפגשה בן-נון עם שר החוץ האזרי, ג'ייהון ביירמוב, וקיימה דיאלוג מדיני מול בכירי משרד החוץ המקומי. הצדדים דנו במגוון נושאים הנוגעים לשת"פ אזורי, העמקת יחסי המדינות והעמים, חיזוק הקשרים הכלכלי ועוד.

במהלך הביקור, שחל ערב יום הניצחון על גרמניה הנאצית, ביקרה בן-נון באנדרטה לקורבנות מלחמת העולם השנייה וחלקה כבוד למעל 600 אלף אזרבייג׳נים, שנלחמו בשורות הצבא האדום כנגד הנאצים. כמו כן, הניחה זר על קברו של בן הקהילה היהודית והגיבור הלאומי של אזרבייג׳ן, אלברט אגרונוב ז״ל, מפקד טנק שנפל ב-1992.

עליזה בן נון: "ישראל ואזרבייג'ן חולקות יחסים אסטרטגיים עמוקים וארוכי שנים, אשר קיבלו תנופה עם פתיחתה של שגרירות אזרבייג'ן בישראל בשנה שעברה. השנה, יתמקדו היחסים סביב וועידת האקלים השנתית, COP29, הצפויה להתקיים בסוף שנה זו בבאקו, אירוע שיהווה פלטפורמה נוספת לשיתופי פעולה בין שתי המדינות, כמו גם ברמה האזורית. אזרבייג'ן, בה משגשגת קהילה יהודית מזה שנים, ראויה להערכה עצומה על היחס החם והכבוד לו זוכים היהודים במדינה, במיוחד בתקופה בה האנטישמיות גואה במקומות רבים בעולם".

Exit mobile version