Site icon IAS

העיר ילונייף בקנדה פונתה מתושביה עקב שריפות ענק

ילונייף, בירת חבל הטריטוריות הצפון מערביות בצפונה של קנדה. צילום Depositphotos

צו פינוי הוצא על ידי השר לענייני קהילה בעיר ילונייף (Yellowknife), בירת חבל הטריטוריות הצפון מערביות בצפונה של קנדה, לכ-20,000 מתושבי העיר עקב שריפה במרחק פחות מ-10 קילומטרים ממרכז העיר שקרבה. יותר מ-230 שריפות פעילות מאיימות על ערים ועיירות אחרות באזור. גם תושבי הקהילות בנ'דילו ודתה הצטוו להתפנות.

בעדכון הממשלה נכתב, "השריפות הללו נותרו ללא שליטה, והחל מיום שלישי ניתן היה לראות את השריפות סביב ילונייף מהאוויר. Airtankers פעלו לאורך יום רביעי בלילה כדי להילחם בשריפות, על פי מחלקת הסביבה ושינויי האקלים של הממשלה. צוותי כיבוי עשו כמיטב יכולתם כדי לכבות נקודות מרכזיות, בעוד שאחרים ניסו להגן על בקתות ומבנים אחרים סביב כביש 3, הכביש הראשי מערבה מהעיר. בעיר עצמה נוקטים גורמים רשמיים באמצעי מיגון הכוללים הפעלת ספרינקלרים ויצירת הפסקות דלק.

ילונייף ידועה כמרכז שירותים תרבותי, כלכלי וממשלתי עבור הטריטוריות הצפון-מערביות. זה גם מקום נהדר לראות את הזוהר הצפוני. העיר חזרה לכרייה לאחר שהתגלו יהלומים באזור ב-1991, ומאז פתחה שלושה מכרות במרחק טיסה קצרה מהעיר. בשנת 2016, מכרה היהלומים החדש הגדול בעולם, Gahcho Kuéopene, נפתח כ-175 מיילים צפונית-מזרחית לעיר, ממש דרומית לחוג הארקטי.

Exit mobile version