בנגקוק היא העיר המובילה ברשימת יעדי הערים מבחינת מספר שהיות הלילה של מבקרים ממדינות שונות, כך קובע מדד יעדי הערים הגלובלי של מסטרקארד שפורסם לאחרונה.
המדד אינו רק דירוג של 132 הערים המתיירות בעולם אלא משקף גם את אומדני מספר המבקרים והיקף ההוצאות שלהם במהלך 2016 הקלנדרית ובמקביל מספק הבנה מעמיקה יותר לגבי דפוסי הנסיעות וההוצאות של אנשים ברחבי העולם. ככל שהנסיעות בעולם, ועמן ההוצאות ממשיכות להתרחב בקצב מהיר יותר מאשר התוצר העולמי הגולמי, ממשיכות ערי העולם לשמש כמנועים לצמיחה כלכלית נרחבת.
על פי המחקר, בנגקוק צפויה לקבל 21.47 מיליון תיירים בינלאומיים שישהו בה לפחות לילה אחד ב-2016, ובכך היא מקדימה את לונדון, המדורגת שנייה. מספרי המבקרים הבינלאומיים ב- 10 הערים המובילות הם:
בנגקוק – 21.47 מיליון מבקרים
לונדון – 19.88 מיליון מבקרים
פריס – 18.03 מיליון מבקרים
דובאי – 15.27 מיליון מבקרים
ניו יורק – 12.75 מיליון מבקרים
סינגפור – 12.11 מיליון מבקרים
קואלה לומפור – 12.02 מיליון מבקרים
איסטנבול – 11.95 מיליון מבקרים
טוקיו – 11.7 מיליון מבקרים
סיאול – 10.2 מיליון מבקרים
ההפתעה הגדולה ביותר במדד של השנה היא הזינוק של דובאי לעשירייה הפותחת עם הוצאה בסך 31.3 מיליארד דולר של המבקרים הבינלאומיים בה, הרחק לפני לונדון אשר התיירים מוציאים בה כ-19.8 מיליארד דולר.
תל אביב, שמדורגת במקום ה- 86 הכללי במדד ועשירית מבין היעדים המבוקשים במזרח התיכון מבקרים כ- 990 אלף תיירים אשר מוציאים בה כ- 1.3 מיליארד דולר.
עשר הערים שבהן התיירים מוציאים הכי הרבה כסף:
דובאי – 31.3 מיליארד דולר
לונדון – 19.76 מיליארד דולר
ניו יורק – 17.62 מיליארד דולר
בנגקוק – 14.84 מיליארד דולר
טוקיו – 13.48 מיליארד דולר
פריז – 12.88 מיליארד דולר
סינגפור – 12.54 מיליארד דולר
סיאול – 12.3 מיליארד דולר
קואלה לומפור – 11.34 מיליארד דולר
טאיפיי – 9.6 מיליארד דולר
היעדים בעלי קצב הצמיחה הגבוה ביותר מבין הערים
ההבדל בין עשרת היעדים המובילים בעולם ועשרת היעדים עלי קצב הצמיחה הגבוה ביותר רומז שאזור אסיה והאוקיינוס השקט מצד אחד והמזרח התיכון ואפריקה מצד שני הופכים לאזורים כלכליים חשובים מתמיד בנוף העולמי. ערים רבות הכלולות במדד נמצאות על מסלול צמיחה מואץ, מה שמעיד על עניין גובר בביקורים ומגורים בערים אלו.
אוסקה מפגינה את קצב הצמיחה החזק ביותר בקרב המבקרים הבינלאומיים (24.5 אחוזים) כבר שבע שנים רצופות. ערים אחרות שנכנסו לקבוצת הערים הצומחות במהירות מבחינת מספר המבקרים הן:
צ'נגדו – 20.14 אחוזים
אבו דאבי – 19.81 אחוזים
קולומבו – 19.57 אחוזים
טוקיו – 18.48 אחוזים
ריאד – 16.45 אחוזים
טאיפה – 14.53 אחוזים
שיאן – 14.20 אחוזים
טהרן – 12.98 אחוזים
שיאמן – 12.93 אחוזים
ריאד – 16.45 אחוזים
תובנות חדשות לגבי מטרת הביקורים וההוצאה המקומית
לראשונה בחן המדד האם המבקרים באים לערים לצורכי עסקים או נופש ומספק תובנות על דפוסי הוצאת הכסף של המבקרים, לרבות במסעדות, מלונות וקניות. המדד של 2016 מראה שמבין 20 הערים המובילות, יותר אנשים נוסעים ברחבי העולם לנופש, למעט לשנחאי. מבחינת ההחלטה על מה להוציא את הכסף, רוב המבקרים מוציאים בבירור יותר כסף על קניות, למעט בפריס, ניו יורק, ברצלונה ואמסטרדם שבהן עיקר ההוצאה הוא על מסעדות. סאול מובילה את הרשימה עם שיעור ההוצאה הגדול ביותר על שופינג לעומת כל הקטגוריות האחרות – 57.8 אחוזים.
זיהוי מגמות אזוריות
המדד מספק תובנות לגבי יעדי ערים מובילים בכל אזור, לרבות:
אזור אסיה / האוקיינוס השקט: אזור זה מוביל הן ברשימת 10 הערים המובילות (עם חמש ערים) והן ברשימת 10 הערים עם קצב הצמיחה הגבוה ביותר (שש ערים).
אירופה: לונדון, שדורגה שנייה בעולם וראשונה באזורה, היא העיר המזינה ערים אחרות עם מבקרים והוצאה כספית יותר מכל עיר אחרת ביעדים האירופיים המובילים: פריס, איסטנבול, ברצלונה ואמסטרדם.
אמריקה הלטינית: לימה היא יעד מוביל ועיר בעלת קצב צמיחה גבוה עם 4.03 מיליון מבקרים (מקום 32 בעולם) וקצב צמיחה של 9.9 אחוזים (מקום 15 בעולם). ואולם, הדירוג שונה מאוד מבחינת היקף ההוצאה של המבקרים השוהים בעיר, פרמטר שבו פונטה קאנה מובילה את האזור עם 2.95 מיליארד דולר ואחריה מקסיקו סיטי עם 2.27 מיליארד דולר.
המזרח התיכון ואפריקה: דובאי היא עיר היעד המדורגת ראשונה באזור (רביעית בעולם) ואילו אבו דאבי מפגינה את קצב הצמיחה המהיר ביותר באזור של 19.81 אחוזים. נתונים אלה מציבים את איחוד האמירויות הערביות הן כמדינה המתויירת ביותר באזור והן כמדינה בעלת קצב הצמיחה המהיר ביותר זו השנה השנייה ברציפות.
צפון אמריקה: ניו יורק, המדורגת חמישית בעולם, היא עיר היעד המובילה באזור, הרבה לפני שאר האזור, הן מבחינת היקף ההוצאה של המבקרים בה (18.25 מיליארד דולר). קרוב ל-90 אחוזים מהמבקרים הבינלאומיים בניו יורק באים מחוץ לצפון אמריקה, כאשר מדינות המוצא המובילות הן לונדון, פריס, סאו פאולו ובייג'ין.
חברת MasterCard מבינה את התפקיד המשמעותי שערים ממלאות כמרכזי מסחר והבנה זו משתקפת במאמציה לספר טכנולוגיות שמספקות יעילות ונוחות לממשלות ואנשים כאחד. אחת הדוגמאות היא האימוץ הנרחב של תשלומים ללא מגע במערכות התחבורה של לונדון ושיקגו. התובנות מדו"ח זה מסייעות גם לחברות תעופה, בתי מלון ובתי עסק אחרים ליצור חוויות חכמות, רלוונטיות ומותאמות יותר ללקוחותיהם.
להורדת הדו"ח המלא, היכנסו