Site icon IAS

הסכם ביטול הויזות בין ישראל לגיאורגיה

שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו, פגש הבוקר (א') את עמיתו הגיאורגי, ג'ורג' סיגווה (George Sigua). בפגישה נכח גם ניק רוואזישבילי (Nick Revazishvili) ממלא מקום השגריר.

 

מטרת הפגישה הייתה דיון בביטול הדרישה לאשרות כניסה (ויזות) בין המדינות, אשר אישורו צפוי בשבועות הקרובים. בנוסף, דנו השרים בפוטנציאל התיירותי בין המדינות ובדרכים אפשריות להגביר את תנועת התיירים בין גיאורגיה וישראל.

 

השר לנדאו הדגיש את החשיבות הרבה ביכולתם של תיירים משתי המדינות לעבור ביתר קלות, והביע אמון כי הצעד יביא להגדלת מספר התיירים המגיעים מגיאורגיה לישראל, ולהיפך.

 

שר התיירות ד"ר עוזי לנדאו: "הסרת החסמים וביטול הוויזות יאפשרו לתיירים לעבור ביתר קלות בין המדינות ויביאו להגדלת תנועת התיירים לישראל. במקביל, משרד התיירות יפעל לקדם את ישראל כיעד אטרקטיבי בגיאורגיה גם בערוצי שיווק שונים".

 

השר הגיאורגי הודיע כי בכוונתו להגיע לתערוכת התיירות השנתית IMTM, הצפויה להתקיים בחודש פברואר הקרוב, ואשר במסגרתה יארח השר לנדאו שרים נוספים מרחבי העולם, במטרה לקדם שיתוף פעולה עם ישראל בתחומי התיירות.

 

הסכם הפטור מאשרות לנושאי דרכונים לאומיים עם גיאורגיה נחתם בטביליסי, בירת המדינה, בחודש נובמבר האחרון.

 

מהות ההסכם היא מתן פטור מהצורך להצטייד מראש באשרת כניסה לאזרחי שתי המדינות המתקשרות, ישראל וגיאורגיה, בבואם לשהות במדינה האחרת למשך פרק זמן של עד 3 חודשים.

 

ההסכם מצוי כעת בתהליך של אשרור בישראל, וממתין לאישור בהחלטת ממשלה. לאחר החלטת הממשלה, על שר הפנים לעדכן את צו הכניסה לישראל בהתאם, ולדאוג לפרסמו ב"רשומות". בשלב זה יהיה על ישראל להודיע לגיאורגיה באיגרת רשמית כי ההסכם ייכנס לתוקף תוך 90 ימים.

 

במשרד התיירות מעריכים כי גיאורגיה השלימה את הליכי קליטת ההסכם אל תוך הדין הפנימי שלה.

 

בשנים האחרונות, מספר התיירים מגיאורגיה לישראל הוא יציב באופן יחסי, בעוד שמספר הישראלים אשר יצאו לגיאורגיה עלה משמעותית.

Exit mobile version