Site icon IAS

הסינים מרוקנים את החנויות במינכן

תייר סיני מוציא בממוצע 513 אירו ליום על קניות במינכן לעומת תייר ערבי המוציא 367 אירו, על פי סקר שערכה לשכת המסחר של בוואריה, אחת מ-16 מדינות הרפובליקה של גרמניה, שבירתה מינכן. התייר הסיני לא רוכש רק מותגים אלא מבקר בכלל חנויות העיר וחנויות הכלבו.

הסקר התבסס על 153 תיירים סינים בנושא התנהגות הקנייה ותואם את הדיווחים המגיעים מהמוכרים המקומיים. מזון, ביגוד, קוסמטיקה, נעליים, שעונים ותכשיטים נמצאים ברשימת הקניות של המבקרים הסיניים.

עוד עולה מהסקר, שחלונות ראווה מעוצבים היא לא הסיבה העיקרית לעידוד הקניות. ברוב המקרים התיירים הסיניים יודעים מראש מה הם מעוניינים  לרכוש ובאלו חנויות הם יבקרו הודות למידע אינטרנטי שלא יסולא בפז.

הצעה טובה, השווה גם לבעלי החנויות בישראל, אתר אינטרנט גם בשפה הסינית יכול להיות בעל חשיבות מכרעת עבור פדיון יומי פורה לאלו מהם עם בעיות תקשורת. מפעילי חנויות שזיהו את הבעיה גייסו  יועצי קניות הפועלים כמתווכים בין החנויות ללקוחות בחו"ל.

נמל התעופה של פרנקפורט, לדוגמא, מציע שירות חינמי מסוג זה לסינים מאז 2012. תשעה עובדים שירתו כבר השנה אלפי תיירים בנושאים כמו קניות, החזרי מע"מ, מכס ועוד. קיימים גם סיורים מודרכים לתיירים המופעלים ע"י סיטונאי תיירות. מנהלי חנויות הדיוטי פרי בנתב"ג הפנמתם ?

עם זאת, כפי שכבר כולנו יודעים תעשיית התיירות היא רגישה להתפתחויות פוליטיות ולמשברים גלובליים או אזוריים. פיגועי טרור במוקדי תיירות באירופה, כמו פאריס וברלין גורמים לירידה במספר המבקרים הסינים.

מומחי מסחר טוענים שבעלי חנויות המותגים צריכים להיות פחות מודאגים מכוון שהם משמשים כשגרירי מותגים ומשדרים חוויות יוקרה. מוצרי עור ומשי יוקרתיים קשה למשש ולרכוש בחנויות האון- ליין המקוונות ולכן החנויות בגרמניה בכלל ובמינכן בפרט נהנות מביקורים תכופים של חובבי הקניות הסינים.

Exit mobile version