Site icon IAS

הנסיעות העסקיות חזרו עם נתון שיא בהוצאות לשנת 2024

בדרך לפגישת עסקים . freepik

איגוד הנסיעות העסקיות העולמי (GBTA) פרסם את ה- GBTA Business Travel Index Outlook לשנת 2024 , ממנו עולה כי הוצאות הנסיעות העסקיות הגלובליות אמורות להגיע לשיא של 1.48 טריליון דולר עד סוף השנה, לעומת 1.43 טריליון דולר ב-2019 , כאשר גם אז נרשם כשיא. הסקר בוצע על 4100 נוסעים עסקיים ב-28 מדינות וארבעה אזורים: צפון אמריקה, אירופה, אסיה פסיפיק ואמריקה הלטינית.

כ-64% מהנוסעים העסקיים ברחבי העולם מדווחים על עלייה בהוצאות על נסיעות עסקים בהשוואה לשנת 2023, אולם שליש (37%) חוו מדיניות נסיעות מגבילה יותר מאז טרום המגיפה. התחזית חיובית מעבר לשנה זו, כאשר ההוצאות צפויות לעלות על 2 טריליון דולר עד 2028, אם כי ה-GBTA מציין שתחזית לטווח ארוך זו עשויה להשתנות כתוצאה מגורמים הכוללים אינפלציה מתמשכת, התאוששות איטית יותר בסין, מתחים גיאופוליטיים, אתגרי כוח העבודה בתעשייה, שכיחות של אסונות טבע, והתמקדות מוגברת בקיימות ארגונית.

סוזן נויפאנג (Suzanne Neufang), מנכ"לית GBTA, אמרה: "אנו עדים להתאוששות הצפויה בתעשייה, המשקפת את החוסן והסתגלות של עסקים ואת הערך של נסיעות עסקים ברחבי העולם. עם ההוצאות החזויות שצפויות להמשיך לגדול עד 2028, עתיד הנסיעות העסקיות נראה מבטיח. עם זאת, עלינו להישאר ערניים ולהסתגל לשינויים פוטנציאליות בתקופה זו של התייצבות, שכן גורמים כמו תנאים כלכליים משתנים, התקדמות טכנולוגית ופיתוחי קיימות יעצבו גם את התעשייה קדימה".

אסיה פסיפיק – האזור הצומח ביותר בשנת 2023 עם 36%, אחריו מערב אירופה (33%) וצפון אמריקה (25%), בעוד ארה"ב, המזרח התיכון, אפריקה ואמריקה הלטינית השיגו את אותו הסכום או יותר של ההוצאות לעומת 2019. סין וארה"ב צפויות להמשיך להוביל בתור שני השווקים המובילים, בהתאמה, עבור הוצאות נסיעות עסקיות הכוללות.

המטרה הנפוצה ביותר של נסיעות בקרב נוסעים עסקיים גלובליים הייתה השתתפות בסמינרים ואחריהם כנסים, כאשר רוב הנשאלים (81%) דיווחו שנסיעת העסקים האחרונה שלהם הייתה מאוד יעילה (46%) או מתונה (35%) להשגת היעדים העסקיים שלהם.

Exit mobile version