Site icon IAS

המסגדים במכה שבו ונפתחו מחדש למתפללים

אבן הכעבה במכה שבערב הסעודית. צילום Depositphotos

ערב הסעודית שבה ופתחה הבוקר את שני המסגדים בעיר מכה לאחר שנסגרו באופן זמני לעיקור בשל התפרצות הנגיף, כך דיווחה הטלוויזיה הממלכתית "אל-אכבריה". סעודיה סגרה את האתרים בפני עולי רגל זרים ותיירים דתיים מכ-25 מדינות כדי לעצור את התפשטות הנגיף.

עוד נאמר כי אזרחים ותושבי מדינות המפרץ המבקשים להיכנס, חייבים להמתין 14 יום לאחר שובם מיעדים מחוץ לאזור. סעודיה דיווחה עד כה על חמישה מקרים של הדבקה בנגיף הקורונה.

עם תחילת הטלת המגבלות בישראל, נרמז כי רצוי לא להגיע לכנסים ולמקומות מרובי משתתפים, כמו כנסים דתיים, כאשר אחד מהם נחשב גם העליה למכה, שגם סעודיה החליטה להטיל עליה מגבלות.

כנסיית המולד בבית לחם. מקור משיכה ראשון במעלה לצליינים. צילום Depositphotos

אוטובוסים תקועים במחסומים בבית לחם

ואילו משרד הביטחון הטיל הלילה סגר על בית לחם ובשעות אלה מטפלים מארגני התיירות הנכנסת באוטובוסים רבים הכלואים במעברים מבית לחם לישראל ובכללם קבוצות שאמורות לעבור לנתב"ג לטיסות.

לפי הודעת שר הבטחון,  בעקבות חשש מהדבקה בנגיף הקורונה, שר הביטחון, נפתלי בנט, בתיאום עם הרשות הפלסטינית, הנחה להטיל סגר על העיר בית לחם. לפיכך, אסורה תנועת ישראלים ופלסטינים אל העיר וממנה. החלטת השר התקבלה לאור זיהוי מספר מקרים של הדבקה בנגיף במרחב העיר בית לחם (בבית מלון בבית ג'אלה), ובתום התייעצות עם המטה לביטחון לאומי (מל״ל) ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון. הסגר נכנס לתוקפו החל מאמש, יום ה' ה-5 במרץ, ועד להודעה חדשה.

לפי מנכ"ל הלשכה, יוסי פתאל, ההנחיה המעודכנת היא, שתיירים שעוברים מבית לחם צריכים לעבור ישירות לנתב"ג ליציאה או לבידוד. "הדבר יוצר כאוס במעברים. ביקשנו את סיוע הצבא לשירותים ניידים במקום.  מומלץ  לעדכן תוכניות סיור ולינה ולא להיכנס לבית לחם בכדי לא להידרש לחלום הבלהות הזה.  עדכון דחוף נוסף: הצבא סגר את אתר ההרודיון לכניסת לתיירים", עדכן פתאל את חברי הלשכה.

Exit mobile version