Site icon IAS

המוני ישראלים יצאו לטבע ולמדו על פרחים בסכנת הכחדה

מטיילים בשמורת הטבע נחל מערות. צילום רן פרץ, רט"ג הצמחים הגבוהים

מזג האוויר הגשום לא עצר את המטיילים: כ-50 אלף מטיילים טיילו השבת (19.2) פקדו את תחנות המידע ביציאה למסלולי הפריחה, צפו ולמדו על פרחים בסכנת הכחדה בשמורות הטבע והגנים הלאומיים. מזי מגנאג’י מוסקוביץ, ראש אגף הסברה ברשות הטבע והגנים: "התרגשנו לפגוש את המטיילים שהגיעו בסוף השבוע הראשון של שבוע שמירת הטבע, בתחנות ההסברה שהצבנו בסמוך לריכוזי פריחה בגנים הלאומיים ושמורות הטבע בכל חלקי הארץ. גם מזג האויר הסגרירי היום לא מנע יציאתם של אלפי מטיילים, שבאו להכיר את פרחי הבר ובעיקר לשמוע כיצד אפשר לעשות לשמירתם.

"מודעות והתגייסות הציבור לשמירת פרחי הבר וצמחים בסכנת הכחדה, חיונית לשמירתם ואנחנו נמשיך לפגוש את המטיילים ביציאה למסלול הטיול ולרתום אותם לשמירת פרחי הבר וערכי הטבע בכלל. אנחנו מאמינים שידע והיכרות מביאים לחיבור ולמחויבות הציבור, וגם בסוף השבוע הבא נפגוש את הציבור בתחנות ההסברה ובמסלולי הטיול.  אתם מוזמנים להיכנס לאתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים, לטבלת תחנות ההסברה בכל רחבי הארץ".

בין האתרים הבולטים השבת היו: שמורת הטבע הבניאס והגן הלאומי קיסריה, עם כ 1500 מבקרים בכל אחד מהאתרים; שמורת הטבע עין אפק, עם כ 1100 מבקרים; הגנים הלאומיים ירקון תל אפק ומגדל צדק, עם כ 1000 מטיילים בכל אחד מהאתרים.

מציירים כלניות בגן הלאומי חורשת טל. צילום חמוטל לשם, רט"ג
Exit mobile version