Site icon IAS

המוזיקה הקלאסית לא מתה – היא מעודדת תיירות

כיכר מוצרט בזלצבורג, אוסטריה. תיירות בזכות המוזיקה. צילום Depositphotos

זלצבורג, וושינגטון די.סי, קהיר, בירת התרבות האירופית גאלוויי ובון הם חמשת היעדים המובילים של שנת הנסיעות 2020 כפי שהומלצו במדריך הנסיעות האוסטרלי הנודע "Lonely Planet". האטרקטיביות של זלצבורג ובון טמונה בתרבות.

בשנה הקרובה תחגוג בון את יום הולדתו ה-250 של המלחין לודוויג ואן בטהובן ואילו זלצבורג תציין את יום הולדתו המאה של פסטיבל מוצרט. בספר החדש "הטובים ביותר ל-2020 של לונלי פלנט" נמצאת זלצבורג במקום הראשון בדירוג היעד המושך אליו מבקרים בזכות מורשתו התרבותית.

מומחי טיולים כותבים על מקום הולדתו של וולפגנג אמדאוס מוצרט שהוא יעד שחובה לראות: "בשנה הבאה ימלאו מאה שנים לפסטיבל זלצבורג והעיר האלפינית היפה מרימה את יום השנה עד לשמיים. הפסטיבל הוא תמיד חגיגה נוצצת לאוהבי האופרה, המוסיקה הקלאסית והתיאטרון – ובשנת 2020 זה יהיה נפוח (פומפוזי) במיוחד", נכתב.

הבית שבו נולד בטהובן בעיר בון, הוסב למוזיאון. צילום Depositphotos

בון חוזרת לאור הזרקורים בזכות בטהובן

בון, העיר שבמדינת נורדריין-וסטפליה השוכנת על גדות נהר הריין כ-30 ק"מ דרומית לקלן, שימשה כבירת גרמניה המערבית בין 1949-1990 ומ-1990 ועד 1999 היתה מקום מושבה של ממשלת גרמניה המאוחדת, עד שאיבדה אותו לטובת ברלין.

בזכות בטהובן והמוזיקה הקלאסית, תהפוך העיר בון סוף סוף שוב לאטרקציה בשנת 2020: "בשנת 2020, ביום הולדתו ה-250 של בטהובן, בון תחזור לאור הזרקורים ותמשוך מבקרים עם אירועים וחגיגות רבות", מבטיח המדריך על העיר בון (Bonn) שעמדה לא פעם בטעות בצל ערים מרגשות יותר. "תטיילו בעיר העתיקה מימי הביניים אל הקתדרלה המתנשאת של בון והופגרטן המפואר, תקבלו מושג קל מהאווירה הרומנטית שהעניקה השראה לבטהובן", ממליץ המדריך וכמובן שאין להחמיץ את בית הולדתו של בטהובן, שהוסב למוזיאון.

Exit mobile version