Site icon IAS

המדינות והערים היצירתיות ביותר ב-2018 לפי Airbnb

תעשיית התיירות בסין במגמת התאוששות. צילום Depositphotos

בהתחשב בצלילים הצורמים שנשמעו באחרונה מכיוונו של אתר האינטרנט להשכרת דירות לטווח קצר Airbnb בהקשר של ישראל והחרמת יחידות הדיור ביהודה ושומרון, הנה יש גם חדשות אחרות מכיוונו.

האתר פרסם דירוג של המדינות והערים היצירתיות ביותר בשנת 2018 כפי שעלה מנתוניו: המקומות שבהם האחוז הגבוה ביותר של אנשים שנמצאים בתעשיות יצירתיות, וכאלה החברים בקהילה היצירתית.

בקטגוריית המדינה היצירתית בחרו ב-Airbnb את סין, מתוך רשימה של 191 מדינות, עם אחד מכל חמישה מארחים השייך לתעשייה יצירתית. Airbnb מייחס זאת לגידול במעמד הביניים הסיני וכתוצאה מכך "סוג חדש של מעצבים ואמנים הפונים ל-Airbnb כדי להביע ולשתף את העיסוקים היצירתיים שלהם ואת כשרונם".

ואילו במקום השני ניצבת ישראל. אתר האדריכלות Archdaily שמפרסם את הסיפור, אינו מפרט את המספר היחסי של יוצרים המארחים בדירות האתר בישראל. אחריה ניצבות מקסיקו, הולנד, אינדונזיה, אוסטריה, ארגנטינה, צ'כיה, גרמניה והונגריה.

כיכר הבימה בתל אביב עם פסלו של מנשה קדישמן "התרוממות" בחזית. עיר של יוצרים. צילום: Depositphotos

במקום השני של הערים עם היוצרים הבולטים – תל אביב

בקטגוריית העיר עם היוצרים הבולטים ניצבת לוס אנגל'ס. לפי נתוני Airbnb, שני שלישים ממשכירי הדירות נמנים על הקהילה היצירתית, והוא מונה ביצירתיות גם אטרקציות אדריכליות עתידיות כמו מגדלי גראנד אווניו, שהחלו להיבנות בהשקעה של מיליארד דולר בעיצוב של האדריכל הנודע פרנק גרי כפרוייקט פרטי-ציבורי.

ומי במקום השני? תל אביב. שוב בלי הסבר או פירוט. אחריה ניצבות ניו יורק סיטי, אמסטרדם, שנגחאי, וינה, מילאנו, מקסיקו סיטי, ברלין ואיסטנבול.

העיר הזוכה בתואר העיר עם חוויות יצירתיות היא שיקגו, ביתם של גורדי השחקים, עם שורה של אדריכלים שהותירו בה את חותמם כמו פרנק לויד רייט, מיס ואן דר רוהה, ועוד ובה חולקים אמנים רבים את האובססיה שלהם לאמנות גם בתחום הדיור. בספטמבר 2019 תתקיים בשיקגו הבייאנלה באדריכלות.

כאן כבר לא נמצא את תל אביב או כל עיר אחת בישראל. במקום השני ניצבת נשוויל ואחריה בולוניה, ניו יורק סיטי, קופנהאגן, לונדון, לוס אנג'לס, פריז, ברלין ודבלין.

Exit mobile version