Site icon IAS

הכרמלית החדשה: "ערפל מים" בקרונות ימנע את השריפה הבאה

מערכת כיבוי אש אוטומטית, מסכי מידע אלקטרונים, מערכת כריזה בשלוש השפות, מושבים חדשים ותאורה מעוצבת – זו תהיה הכרמלית החדשה שתחל לפעול בחיפה בספטמבר 2018.

מאז אירוע השריפה שפרצה בכרמלית לפני כשנה, ממתינים תושבי חיפה – והתיירים – לחזרתה לפעילות, מאחר ושימשה עבורם כלי תחבורה ציבורית יעיל ומהיר.

מערך הרכבות החדש של הכרמלית, אשר יסופק על-ידי התאגיד השוויצרי, "גאראוונטה-דופלמאייר" בעלות של כ-50 מיליון שקל, יכלול שתי רכבות, כאשר בכל אחת יהיו זוג קרונות בעלי 48 מקומות ישיבה, בנוסף למקומות עמידה, והיא תוכל להסיע כ-264 נוסעים – ובסך הכל כ-528 נוסעים בשתי הרכבות בו-זמנית.

מהירות הנסיעה של הרכבת יהיה 8 מטרים בשנייה (28 קמ"ש) והיא תעשה את המסלול במלואו, מכיכר פריז לגן האם ולהיפך ב-10 דקות, הכוללות גם עצירה לאיסוף והורדת נוסעים בתחנות הביניים.

על-פי הנחיית ראש העיר, יונה יהב, תכלול הכרמלית מערכת כיבוי-אש אוטומטית הפועלת בשיטת "ערפול מים" בתוך קרון הנוסעים, ולא רק בלוחות החשמל, כפי שנהוג כיום ברכבות אחרות. המערכת מבוססת על ערפל מים אשר יותז מנחירי התזה מיוחדים בתקרת הקרון, ובכך ימנע את התפשטות העשן בקרון במשך כ-10 דקות לפחות, עד להגעת הרכבת לתחנה הקרובה.

נוסעי הכרמלית יוכלו ליהנות בנסיעתם ממערכת תאורה דקורטיבית, מושבים מרופדים ומערכת מיזוג-אוויר חדשנית. בנוסף, יכללו הקרונות החדשים מסכי מידע לנוסע, אשר יציגו את מיקומה המדויק של הרכבת על ציר הנסיעה שלה בכל רגע נתון. הנוסעים יוכלו להיעזר במסכי המידע על מנת לקבל מידע בקשר לקווי האוטובוס, "המטרונית" או "רכבת ישראל" המתחברים לכל אחת מתוך ששת התחנות של הכרמלית, וכך יוכלו לתכנן את מסלול נסיעתם בצורה מיטבית.

בכרמלית החדשה תותקן גם מערכת כריזה, בה יימסר מידע  לנוסעים בשלוש שפות (עברית, אנגלית וערבית) טרם הגעת הרכבת לתחנה. ההודעה תכלול את שם התחנה הקרובה ואת כיוון הנסיעה הכללי.

90 דקות נסיעה ב"רב קו" בכל תחבורה ציבורית

בכניסה לכל תחנה ולאורך הרציפים יותקנו מסכי מידע, בהם יוצג מידע המציין באופן גרפי את מיקום כל אחת משתי הרכבות ואת זמן ההגעה המשוער לכל תחנה. נוסעים הממתינים ברציפי התחנה יוכלו לדעת את מועד הגעתה של הרכבת הבאה ומהו כיוון נסיעתה.

עם סיום הקמת מערך התשתיות החדש ובדיקת תקינות כלל המערכות, צפויה הכרמלית לעבור תקופת הרצה, אשר במהלכה יוכלו הנוסעים ליהנות מחוויית הנסיעה בכרמלית החדשה בחינם. בתום תקופת ההרצה וחזרת הכרמלית לפעולה, ימשיכו הנוסעים בה ליהנות משימוש בכרטיס הנסיעה "רב-קו" ומהאפשרות לבצע מעבר מאוטובוס, מטרונית או כל כלי תחבורה ציבורית אחר אל הכרמלית וממנה ללא תוספת תשלום בפרק זמן של 90 דקות, כמקובל בתחבורה הציבורית.

שעות הפעילות של הכרמלית יהיו בימי חול החל מהשעה 06:00 ועד חצות, והיא תצא מהתחנה בכל 12 דקות. בימי שישי הרכבת תפעל עד השעה 15:00 ותשוב לפעול במוצ"ש לאחר צאת השבת ועד חצות.

גדי מרגלית, מנכ"ל עיריית חיפה אמר כי "עיריית חיפה ואנשי המקצוע עובדים מסביב לשעון כדי להחזיר את הכרמלית לפעילות מהר ככל הניתן, כך שתמשיך לשרת את תושבי חיפה והמטרופולין. עם חזרת הכרמלית לפעילות, ייהנה ציבור הנוסעים מרכבת חדשנית, משוכללת ובטוחה יותר, אשר תכלול מערכות בטיחות חדישות, אשר אינן קיימות כיום באף כלי תחבורה ציבורית אחר בארץ". 

 

 

Exit mobile version