חקיקה חדשה של ממשלת יוון תייקר לנו את החופשה ביעד האהוב ב-2025. ממשלת יוון מצאה אמצעי הכנסה חדש להתמודדות עם האתגרים הכלכליים שנגרמו על ידי אסונות טבע (מזג אוויר קיצוני הכולל שיטפונות ושריפות יער), מסי התיירים יעלו במלונות ולנוסעי הקרוזים.
לכלכלה ביוון התלויה בתיירות ויצאה ממשבר חובות ב-2018, העלאת המיסים חשובה. המס היומי על שהייה במתחם אירוח בעונת השיא (אפריל – אוקטובר) יעלה מ-1.5 אירו ל-8 אירו ובחודשי החורף מ0.5 אירו ל-2 אירו ביום. השאיפה ביוון להכניס מידי שנה מאות מיליוני אירו ולהכפיל את הסכום בהשוואה לשנה שעברה.
המס לאורחי מלונות היוקרה בתקופת הקיץ תעלה ל-15 אירו לאדם ללילה ונוסעי הקרוזים ישלמו 20 אירו לעוגנים בסנטוריני או מיקונוס או 5 אירו ביעדים אחרים, כמו אתונה וכריתים. תיירות השייט היוונית צפויה לעלות ולעבור 8 מיליון מבקרים השנה, מה שמסמן עלייה של 20% מהשנה שעברה.
מס השייט הוצע לראשונה ביוני בעקבות חששות מתיירות יתר באי מיקונוס, שבו חיים רק 12,000 תושבים. מיקונוס הגבילה את כמות התיירים לאחר שהוצפה מידי יום ב-20 אלף תיירים שהגיעו לאי בשמונה אוניות קרוזים. לסנטוריני הגיעו 17,000 מבקרים בימי הקיץ העמוסים ביותר בשנת 2023, בעוד שאוכלוסיית האי מונה 15,500 בלבד.
ב-2023, הסופה דניאל פגעה בכבישים ובמסילות ברזל ביוון, והממשלה הקצתה 600 מיליון יורו נוספים לתיקון תשתיות ותמיכה במשקי בית ועסקים שנפגעו. בנאום בוועידת האקלים COP29 בחודש שעבר, ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטקיס הדגיש כי יש צורך במשאבים נוספים כדי להתמודד עם זעזועים אקלימיים חסרי תקדים.
על פי הנתונים העדכניים ביותר, 24.89 מיליון תיירים זרים ביקרו ביוון מינואר עד אוגוסט 2024, והניבו הכנסות של 15 מיליארד אירו. תיירים מגיעים לבקר ביוון מכל העולם: צרפת, ספרד, ארה"ב, איטליה וטורקיה. על פי דו"ח נתב"ג לחודש אוקטובר 2024, 78,412 נוסעים ישראלים טסו לאתונה, היעד השני בעל נפח התנועה הגבוה ביותר ו- 161,216 נוסעים ליוון, המהווים 14.981% מכלל הפעילות. המדינה בעלת נפח הפעילות הגבוה ביותר.