Site icon IAS

הישראלים שוברים שיאי תיירות לתאילנד

תאילנד. הוסרו חלק מההגבלות על כניסת תיירים צילום Depositphotos

לשכת התיירות של תאילנד TAT, מפרסמת נתוני תיירות מהם עולה כי ב-2019 הגיעו לממלכה כמעט 40 מיליון תיירים, המהווים גידול של מעל 4% בהשוואה לשנת 2018 – שגם היא הייתה שנת שיא. המנצחת הגדולה מבחינת עליית תיירים ב-2019 היא ישראל, עם מספר שיא של 197.000 כניסות – עליה של 6% בהשוואה לשנת 2018 .

זו השנה השנייה ברצף של שבירת שיאים. על פי טבלת ההשוואה של מספר התיירים מאירופה, אפריקה והמזרח התיכון, ישראל נכנסת לראשונה לרשימת ה"טופ 10" (במקום ה-8) לפני מדינות כמו שוויץ וספרד.

תיירים ישראלים לתאילנד. מקור לשכת התיירות התאילנדית

מספר נתונים מעניינים נוספים: ההוצאה הממוצעת של התייר הישראלי היא בין הגבוהות בעולם: הישראלי הוציא מעל 92.000 באהט בעת השהות שלו בתאילנד כ-10.500 שקל). לעומת כמה מדינות אחרות כמו ספרד – 62 אלף באהט, אוסטריה – 75 אלף באהט והולנד– 69 אלף באהט.

כמו כן מצטמצם הפער המגדרי בין גברים לנשים מישראל לתאילנד: ב-2018 47% מהתיירים הישראליים היו נשים, בהשוואה ל-35% ב-.2012

69% מהישראלים לתאילנד הינם תיירים חוזרים. גם נתון זה מהוה שיא עולמי. השהיה המוצעת של הישראלי בתאילנד היא מעל 17 יום.

לפי נתוני רשות שדות התעופה (רש"ת) בין נתב"ג לתאילנד נרשמו בשנת 2019 246 אלף נוסעים הלוך ושוב לעומת 222.8 אלף בשנת 2018 – עלייה של 10%. לעומת זאת לבנגקוק נרשמו 22.3 אלף נסיעות הלוך ושוב לעומת 25.5 אלף בשנה שלפניה – ירידה של 13%.

מקדש בוטהיסטי בצ'אנג מאי. יעד המתאים גם לגיל השלישי. צילום Depositphotos

אסטרטגיית השיווק החדשה: האזרחים הוותיקים

על פי דב קלמן, נציג לשכת התיירות התאילנדית בישראל: "הישראלי מרגיש בבית בתאילנד. קבלת האורחים המרשימה, יחד עם המגוון האדיר של נופים וחוויות, בשילוב עם התמורה הטובה לכסף", הסביר, "הפכה את תאילנד ליעד המועדף למספר פלחי שוק: משפחות, זוגות ירח דבש, צעירים, אוהבי קולינריה ולייפסטייל, שופינג ועוד".

טקס הגשת כתב האמנה של שגרירת תאילנד החדשה בישראל לנשיא המדינה ראובן ריבלין. צילום יח"צ

משרד התיירות התאילנדי יתמקד בשנת 2020 בפלח שוק של האזרחים הוותיקים. המהלך ייפתח ביום מחר, יום שישי ה-17 בינואר, בכנס התרמילאות בסינמטק תל-אביב, בו לראשונה תפנה תאילנד באופן ממוקד וישיר למטיילים הוותיקים. ההחלטה האסטרטגית התקבלה על בסיס סקר מעמיק שערך המשרד בשיתוף עם חברת Marketing Pita וארגון "מוטק'ה" ו"מסע אחר", בו השתתפו מעל ל-2,000 משיבים והתגלו בו נתונים מעניינים. לפיהם, רק 35% מהישראלים מעל גיל 60 נוסעים לתאילנד בטיולים מאורגנים. כל השאר מטיילים באופן עצמאי, אם ברכב שכור או עם מדריך פרטי.

נתון מעניין המתייחס לפלח שוק זה הינו הסיבה המרכזית על פיה בוחרים יעד תיירותי: 50%  מהמשיבים ענו כי הם בוחרים יעד בגלל התרבות והאווירה האקזוטית ורק 34% בוחרים יעד בהתאם לעלות. רק 52% מהישראלים אשר השתתפו בסקר ביקרו פעם בתאילנד. גם כאן יש לנציג לשכת התיירות של תיירות בישראל בשורה: "כעת רק 19% מהתיירים הישראלים לתאילנד הם מעל גיל 55 . אנחנו שמים לעצמנו יעד להגדיל את המספר הזה ל-25%. יש מספר רב של סיבות מדוע מטייל בקבוצת גיל זאת ימצא את מבוקשו בתאילנד. אנחנו נשים את הדגש על תכניות ביקור ארוכות לנוסע העצמאי בצ'אנג מאי (יעד נפלא לתרבות, אוכל, פסטיבלים, שבטים, אמנות וטבע), יחד עם קידום חבילות המקדמות בריאות וכאלה המתאימות להרכב של סבא/סבתא עם הנכדים."

המנהלת האזורית של משרד התיירות התאילנדי הגיעה בימים אלה לישראל כדי לחנוך קמפיין זה. היא תפגוש סוכני נסיעות מובילים ותתארח בכנס התרמילאות הרביעי בהפקת הקרן ע"ש תומר בכר, לצידם של מרצים וצלמים בכירים.

קישור לפרטים נוספים על הכנס בעמוד הכנס באתר של הסינמטק.

Exit mobile version