Site icon IAS

הטורקים משוועים לתיירים הישראלים

האירופאים בכלל והגרמנים בפרט נוטשים את הקלאבים הכל כלול של טורקיה. הזמנות התיירים הגרמנים צללו השנה ב- 58% לעומת אשתקד. הגרמנים השנה פונים למדינות כמו ספרד ויוון בשל הבעיות הביטחוניות בטורקיה והיחסים המתוחים בין שתי המדינות. עדנת התיירים מגרמניה לטורקיה נרשמה במיוחד בין השנים 2011 ל-2015 ואז חלה ירידה משמעותית שהגיעה לשיאה השלילי ב- 2016.  

התאחדות המלונות בטורקיה משוועת לתיירים מאירופה ומצביעה על העובדה כי המנצחת הגדולה היא ספרד ואחריה גם יוון, בולגריה, קרואטיה ואפילו מצרים. בנוסף, יש תקווה שעוד משהו בלתי צפוי יוביל את התיירים מגרמניה חזרה לטורקיה.

בעוד מספר התיירים מגרמניה, אוסטריה, בלגיה, איטליה, צרפת וספרד ירד השנה באופן משמעותי צפויה עלייה מצד מדינות המזרח התיכון, אירן ורוסיה. "טורקיה צריכה לנקוט במספר מהלכים במטרה להחזיר לאדמתה את מסת התיירים מאירופה", מדגישים בהתאחדות המלונות של טורקיה. " צריך להעניק תמריצים לחברות תעופה, חברות קרוזים ולסיטונאי תיירות במטרה להחזיר את התיירים לטורקיה".

מה עם הישראלים ? הנהנים העיקריים הם ישראלים מהמגזר הערבי שמנצלים את המחירים האטרקטיביים והקלאבים הנפלאים של הכל כלול. שאר הישראלים לא נוסעים במסות עדיין, למעט לנמל התעופה של איסטנבול אטאטורק וסביהה גקצ'ן ומשם בטיסות המשך למגוון יעדים ברחבי תבל.

מחוויותיי האישיות, עגינה בנמל  קושדאסי בשנה האחרונה וירידה לחוף חשפה את גודל המשבר התיירותי במדינה. גיליתי עיר רפאים ובעלי חנויות הצמאים לעבר בו טורקיה הייתה יעד תיירותי בעל פוטנציאל גדול ושוקק תיירים גם מישראל. מתברר שהמעבר הדק בין פוליטיקה שמפתחת תיירות והורסת תיירות הוא דק ומוטב שנשיא טורקיה טאיפ ארדואן ייקח זאת לתשומת לבו. 

Exit mobile version