אתמול (ג') התכנסה הממשלה לישיבה מיוחדת בדימונה, שבמהלכה הציג שר התיירות, ח"כ יריב לוין, לחברי הממשלה את חזון משרד התיירות לפיתוח המוצר התיירותי בנגב ובערבה. החזון הוא הפיכת האזור ליעד תיירותי מוביל לתיירות נכנסת בחורף.
פעילות המשרד כוללת:
קמפיין שיווקי גדול באירופה של המוצר המדברי – שיווק הנגב והערבה המאפשרים נופש במזג אוויר נוח במהלך החורף האירופי הקפוא. כבר כיום, כ-75% מהתיירים המגיעים מגרמניה, מבקרים בנגב.
מהפכת הטיסות לאילת – כיום פועלות כ-50 טיסות שבועיות לאילת, כאשר למעלה מ-7,000 תיירים מגיעים לשדה התעופה עובדה בכל שבוע ובסה"כ הגיעו מתחילת עונת החורף הנוכחית למעלה מ-130 אלף תיירים לאילת, שתרמו לכלכלת האזור למעלה מ-600 מיליון שקל. המדינות מהן פועלות החורף טיסות ישירות לאילת כתוצאה מתמרוץ חברות תעופה ע"י משרד התיירות הן: רוסיה, פולין, גרמניה, לטביה, צרפת, איטליה, הונגריה, סלובקיה, אוקראינה, בלגיה, רומניה, אנגליה, שבדיה, צ'כיה ופינלנד.
מענקים להקמת חדרי אכסון – ב-3 השנים האחרונות ניתנו מעל 117 מיליון שקל כמענקים לטובת הגדלת מספר חדרי האכסון באזור הדרום. כך, לדוגמה, באילת ניתנו מענקים בהיקף של 63,6 מיליון שקלים לבניית 657 חדרים, בשדה בוקר ניתנו מענקים בגובה 20,1 מיליון שקל לטובת הקמת עוד כ-140 חדרי אכסון, בבאר שבע הוענקו 8.5 מיליון שקל לטובת הקמת 50 חדרים, ובים המלח הוענקו 16,3 מיליון שקל לטובת הקמת 200 חדרים.
השקעות חסרות תקדים בתשתיות תיירות – משרד התיירות השקיע בשנים האחרונות כ-150 מיליון שקלים בפיתוח תשתיות תיירותיות בדרום וביניהן שיפוץ הטיילת באילת, הקמת טיילת במצפה רמון, סלילת שבילי אופניים בנגב ובערבה ועוד.
סרטון משרד התיירות, שהופק כחלק מהמהלך השיווקי המדברי: