הסטארטאפ Nexto הוא הזוכה הגדול של Travel-Tech Bootcamp, תכנית האצה ייחודית בת חמישה ימים, אשר לוותה בכנס ייעודי בנושא טכנולוגיות בתחום התיירות בשבוע שעבר באילת.
Nexto הוא סטארטאפ שמקורו בסלובניה, העוסק בסיורים מודרכים באטרקציות תיירותיות, יעדי טיול ומורשת, בשילוב אלמנטים של מציאות רבודה (AR). המוצר הושק באפריל 2016, וביצע פיבוט בנובמבר 2017. החברה זכתה בחבילת שירותים ששוויה למעלה מ-100,000 שקלים, אשר יינתנו על ידי Google Launch Pad, מייקרוסופט, APM (המספקים ייעוץ משפטי) וצ'מפיון קפיטל המסייעים בחוזה פיתוח עסקי, שיעזור בפיתוח ובמשיכת לקוחות נוספים לפלטפורמה של החברה.
מאות סטארטאפים חדשניים בתחומי ה- Travel Techמשבע מדינות שונות התמודדו על האפשרות להשתתף בתכנית.
לדברי אור חביב, מנכ"ל Eilat Hub, "נקסטו היא חברה שמאוד הופתענו ממנה, משום שדווקא צוות זה היה צעיר יותר משאר הצוותים. תוך כדי ה-Travel-Tech Bootcamp והעבודה עם המנטורים הבכירים שפגשו אנשי החברה, הבנו ב-Eilat Hub שלסטארטאפ זה הסיכוי הגדול ביותר לחדור לשוק ולגדול באופן המהיר ביותר. לכן, לאחר איסוף חוות הדעת של המנטורים שעבדו בצמוד ל-Nexto והצבעה של השותפים האסטרטגיים של התכנית – Nexto סיימו ראשונים ללא כל ספק".
הוא הוסיף כי המנטורים, השותפים האסטרטגיים וגם הוא מאמינים כי "מציאות רבודה, הטכנולוגיה שבה משתמשת Nexto, בשילוב עם עולם התיירות – זה העולם הבא". הטכנולוגיה של Nexto מאפשרת להגיע לכל אטרקציה תיירותית ולהחיות את המקום באופן וירטואלי, לראות כיצד מקומות עתיקים נראו בתפארתם ולמעשה מטמיעה רובד נוסף למציאות הקיימת.
הסטאראפיסטים פגשו משקיעים
בין השמות המובילים בתחום שהשתתפו בתוכנית ה-Scale-up, נמנים בכירים מ-Booking.com, קרנות השקעה מובילות, OTA’S ובהם Agoda ו-SkyScanner, רשתות בתי מלון ועוד. בתכנית השתתפו חמש חברות הזנק המוכנות לפרוץ דרך, ואלה פגשו חברות בעלות שם בעולם טכנולוגיות התיירות, ארגונים ומשקיעים, בדרכן לשווקים הגלובליים.
ביומיים האחרונים של התכנית, בהם נערכה ההצגה של תוצרי הסטארטאפים וההתקדמות שלהם במהלך שבוע הלימוד והעבודה עם המנטורים, הופגשו הסטארטאפים עם לקוחות פוטנציאלים ועם נציגי תשתיות תיירות, אטרקציות, מנהלי מלונות ועוד, ואלה נפגשו עם המפתחים והחברות הנמצאות בצמיחה.
בנוסף, התקיים כנס מיוחד של פורום Travel-Tech Eilat שכלל 50 מנהלים מובילים מתחום האירוח, המעוניינים לבסס שיתופי פעולה עם טכנולוגיות תיירות גדולות, חדשניות ומובילות. כמו כן, במהלך יום הצגת התכניות של הסטארטאפים, נוצרו חיבורים בין חברות למשקיעים, כסימן לשיתופי פעולה אסטרטגיים, העתידים להוות עסקאות פוטנציאליות, אשר ילוו על ידי Eilat Hub.
Travel-Tech Bootcamp הוא יריית הפתיחה של תכנית תיירות וטכנולוגיה ארוכת טווח – האינקובטור – תכנית המתקיימת במהלך כל השנה. בתכנית משתתפות חברות הנמצאות בשלב מתקדם-יחסית, המוכנות לצאת ולחדור לשווקים. מדובר בחברות עם צוות מגובש, מוצר מוגמר, אשר גייסו הון בעבר ומעוניינות בכניסה לשוק, ובפריצה לשווקים בינלאומיים. ה-Bootcamp שהתקיים בשבוע שעבר, הוליד את פתיחת תכנית האינקובטור, כתוכנית Scale-up, במטרה לקדם חתימת עסקאות באופן רציף ותדיר.
תכנית האינקובטור מכוונת לכך שגופים גדולים ומגוונים במשק, כולל קרנות השקעה, חממות טכנולוגיות וחברות בינלאומיות (קרנות השקעה דוגמת Cockpit של אל-על, חברות טכנולוגיה שמסייעות למיזמים כגון גוגל, מיקרוסופט, IBM ועוד) מפנות את חברות ההזנק שבהן הן משקיעות בתחומי התיירות והטכנולוגיה ל-Eilat Hub, על מנת לקבל הזנקה וחיבור ישיר לתחום התיירות. חברות הזנק מתחום התיירות והטכנולוגיה לאחר סבב גיוס ראשון, הנמצאות בשלב המוכנות לשוק, יכולות להגיש מועמדות באופן ישיר לתכנית.
לתכנית מספר שותפים, ביניהם עיריית אילת, החברה הכלכלית לאילת, Champion Capital Group, קרן ההשקעות אריאלי, Innovel, Amadeus ,Skyscanner, Accor Hotels, רשות החדשנות, מלונות פתאל, איגוד המלונאות של אילת, תאגיד התיירות אילת, Agoda.com ועוד.
Eilat Hub הוא מרכז חדשנות טכנולוגי בינלאומי המוביל את פיתוח תעשיית ההיי-טק הדרומית בישראל. בין מייסדיו נמנים חברת ההשקעות אריאלי קפיטל ועו"ד אריק בנטוב. המיזם בשותפות עם עיריית אילת והחברה הכלכלית לפיתוח אילת.