Site icon IAS

הוצאות התיירים בעולם ב-2017 הגיעו ל-5.3 טריליון דולר

● רבע (25%) מהמטיילים מסביב לעולם מודים שהם שואפים להשתמש בטיול כדי לפתוח בקריירה במדיה החברתית. צילום Depositphotos

חברת המחקר Oxford Economics חשפה נתונים על הוצאות התיירים בעולם בעשר השנים האחרונות ולפיהם גדלו הוצאות התיירים בעולם ב-41.9% בעשור שבין 2007-2017 והגיעו ל-5.3 טריליון דולר. האזור שרשם את הגידול הרב ביותר בהוצאות הוא אזור אסיה-פסיפיק, עם דגש על אסיה, שצמחה בעשר השנים האחרונות ב-130.3% בזכות עלייה של מעמד ביניים חדש. מי שהציגה את הגידול המרשים ביותר ברמה העולמית היא סין, שהוצאות אזרחיה גדלו בעשרו זה ב-384.7% ל-957 מיליארד דולר.

אחרי אסיה-פסיפיק ניצב המזרח התיכון, עם גידול בהוצאות של 93.8%, בעיקר בזכות הגידול בקישוריות – הן הפיזית והן הדיגיטלית – במדינות המייצרות נפט. באותו פרק זמן, הוצאות תיירי אירופה המערבית צמחו ב-2.9% בלבד.

ההוצאות הבינלאומיות של התיירים גדלו ל-1.4 טריליון דולר ב-2017 וצפויות לגדול עוד, בזכות הנגשת הנסיעות לפלחי אוכלוסיה גדלים והולכים בעולם.

מכון המחקר אוקספורד אקונומיקס נעזר בניתוחיו בנתונים של ארגון התיירות העולמי של האו"ם (UNWTO) ונתוני תיירות מ-51 מדינות וכן בניתוח מגמות משתמשי אתר TripAdvisor משנת 2004 ואילך, מי שהזמין את המחקר.

אי לכך, מובאים בדוח נתונים על השפעת התוכן של TripAdvisor על האופן שבו תיירים בוחרים להשקיע את כספם. לפי נתוני הדוח, הסקירות וההמלצות של TripAdvisor השפיעו על כ-545 מיליארד דולר של הוצאות נסיעה במהלך שנת 2017 – נתון המהווה 10.3% מסך כל ההוצאות העולמיות על תיירות שהגיעו, כאמור, לכ-5.3 טריליון דולר בשנה שעברה (5.29 טריליון דולר, למען הדיוק).

סלפי בחו"ל. טריפאדוויזר השפיעה על כ-7% מכלל ההוצאות על נסיעות הפנאי צילום Depositphotos

טריפאדוויזר עודדה השקעה של 80 מיליארד דולר נוספים בעולם

המחקר, שכותרתו Sizing the Worldwide Travel Economy, מגלה גם כי קריאת התוכן של TripAdvisor  הובילה צרכנים להוסיף טיולים ליעדים חדשים וכן עודדה שהייה ארוכה יותר ביעדים ובמקומות איכסון חדשים.

הדו"ח מעריך כי הצרכנים השקיעו 80 מיליארד דולר נוספים ברחבי העולם ב-32 מיליון נסיעות נוספות ב-2017, שלא היו מתרחשות ללא טריפאדוויזר.

לפי הדוח, השפעתו של טריפאדוויזר על אתרי תיירות המשיכה לגדול מדי שנה מאז 2007, כאשר האתר השפיע על כ-7% מכלל ההוצאות על נסיעות הפנאי, והשפעתו על ההוצאות של התיירות הבינלאומית "גבוהה באופן עקבי" מאשר על טיולים בתיירות פנים.

רמת השפעתו של טריפאדוויזר על החלטת הנוסעים האם להזמין את הטיול משתנה מאזור לאזור בעולם – את השפעה המועטה ביותר יש לאתר באסיה-פסיפיק (רק על 9% מסך הוצאות הנסיעה), וכך גם בצפון אמריקה, שם הגיעה השפעתו ל-10% מהוצאות הנסיעה של התושבים, מה שלדעת מחברי הדו"ח מעיד על מספר גדול של תיירי-פנים באיזורם.

באירופה, מגיעה השפעת טריפאדוויזר ל-12.8% מהוצאות התיירים ב"אירופה המתעוררת" (הכוללת, לפי הדוח, את טורקיה ורוסיה) בעוד הנתון הזה מגיע ל-11.6% במערב אירופה – גרמניה, הממלכה המאוחדת, איטליה, צרפת, ספרד, שוויץ ואוסטריה.

לדברי בכיר בטריפאדוויזר, צ'ארלי באלארד (Charlie Ballard), קטגוריית התיירות היא אכן עצומה והיא הגבוהה ביותר מבין הוצאות הצרכנים בעולם. "טריפאדוויזר לא רק נותן השראה לטיול אלא גם גורם ליותר נסיעות, בעיקר באמצעות עידוד המטיילים לעשות טיולים ארוכים יותר דרך הצגת מגוון האפשרויות הנוספות שאפשר לראות ולעשות ביעד ומעבר לו", סיכם.

קישור לדוח

Exit mobile version