Site icon IAS

הופסקו סיורי קבוצות מאורגנות של תיירים סינים בארץ

ישיבה לאחרונה במשרד הבריאות, עם כל אנשי המקצוע במשרד בנושא ההתמודדות עם נגיף הקורונה. צילום משרד הבריאות

על פי הנחיית משרד התיירות, הופסקו סיורים של קבוצות של תיירים סינים הנמצאות בישראל והם נתבקשו להמתין בבתי המלון לטיסות חזרה לסין.

לחלק קטן מהתיירים ישנם כרטיסי טיסה שעדיין תקפים ואפשריים לטיסה חזרה לסין בטיסות קונקשן כמו דרך רוסיה או ירדן, אולם לרבים אחרים אין כרגע תוכנית טיסה חזרה לסין.

תיירים סינים בירדנית. צילום ארכיון, משרד התיירות

מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל, יוסי פתאל, פנה אל חברי הלשכה בכותבו שחשוב ודחוף מאוד לקבל מכל חברי הלשכה את המידע על מספר התיירים ומיקומם להם נדרש ארגון טיסה חזרה לסין. "אנו פועלים מול משרדי הממשלה לארגון הטיסות והפרטים המלאים והמדוייקים קריטיים. נבקשכם להעביר אלינו את הפרטים", כתב פתאל לחברי הלשכה.

בסוף השבוע שעבר הוציא משרד הבריאות הוראה שנועדה לאפשר לרשות האוכלוסין וההגירה לסרב את כניסתם של מי שאינם תושבי ישראל ושהו בסין ב-14 יום האחרונים וזאת בהמשך להפסקת הטיסות הישירות לסין וסגירת המעברים היבשתיים.

כמו כן חתם היום מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, על צו רשמי המורה על חובת בידוד. על פי צו בריאות העם, מי שהגיע לישראל – לרבות דרך מדינה אחרת – לאחר שהיה בסין במהלך 14 הימים האחרונים לפני בואו לארץ, או שהיה במגע עם חולה קורונה מאומת – יחויב לשהות בבידוד, בביתו או במקום אחר המאפשר זאת.

מחר (ב') יועבר אל חברי הלשכה נוהל העברת תיירים אל נתב"ג וקליטתם בנמל התעופה.

כמו כן תיכנס מחר בבוקר הוראה חדשה בנתב"ג, לפיה תיאסר כניסתם לארץ גם של צוותי אוויר שהיו בסין ב-14 הימים האחרונים ולא רק של תיירים. כמו כן חברות התעופה יחוייבו להחיזר את הנוסעים שכניסתם תידחה – בחזרה ליעד שממנו הגיעו.

היום סיירו שר הפנים אריה דרעי ושר הבריאות יעקב ליצמן בעמדות רשות האוכלוסין וההגירה בנתב"ג ולדברי השר דרעי צריך להתכונן לכך שהנגיף יגיע גם לישראל.

Exit mobile version