Site icon IAS

הוי כנרת שלי, ההיית או חלמתי חלום?

ימת הכנרת: מלאה במים אך נטושה ממבקרים. צילום שוש להב

עקב ההחמרה בהתפשטות מחלת הקורונה ובהמשך להנחיה החדשה של משרדי הבריאות והפנים, נסגרו כל חופי הכנרת, כולל חניוני יום ולילה כמו גם אזורי החניה.

חוף דוגית שנסגר בכנרת. צילום איגוד ערים כנרת

יו"ר איגור ערים כנרת וראש מועצה אזורית עמק הירדן, עידן גרינבאום, מוסר כי עקב ההחמרה בהתפשטות נגיף הקורונה בישראל והנחיית משרדי הבריאות והפנים, ייסגרו כל 15 חופי איגוד ערים כנרת, כולל חניוני יום ולילה, יינעלו שערי חניות רכבים, ייחסמו דרכי הגישה לחופים ולא יינתנו שירותי הצלה. זאת כדי לשמור על בטיחות האזרחים וחייהם ולמנוע שוטטות של אנשים בחופי הימה.

במסמך שהועבר לרשויות החופיות בישראל על ידי עטאף חיראלדין, – מנהל האגף לחופי הרחצה במשרד הפנים, נקבע כי איסורים אלו ייאכפו על ידי רשויות החוק. הנחיה זו מגיעה בנוסף להנחיית משרד הבריאות לציבור, שלא לצאת לפארקים, גינות המשחקים, חופי הים, בריכות, מוזיאונים, שמורות טבע וגנים וכד'.

גרינבאום מציין כי מאחר ולא יפעלו בחופי איגוד ערים כנרת  השירותים לציבור (מלתחות, שירותים וכד') וכן שירותי הצלה ופיקוח, חל איסור על גישה לחופים וכן רחצה בהם וכי הרחצה ללא מציל מסוכנת ואסורה, וכי בכדי למגר את מגפת הקורונה, הוא מבקש מהציבור להישמע לחוקים והנחיות משרדי הממשלה, בתקווה, כי התקופה תסתיים בקרוב "וכולנו נחזור לשגרה ובילוי בחופי הכנרת".

פרטים ניתן לקבל כל העת בכוכבית כינרת מכל טלפון נייד: 55477*

שמורת הטבע והגן הלאומי ארבל. סגורה למטיילים.צילום מאור ביטון, רשות הטבע והגנים

גם הגנים הלאומיים ואתרי המורשת סגורים לביקורים

ואילו רשות הטבע והגנים (רט"ג) סוגרת החל מהיום, יום רביעי ה-18 במרץ 2020, את כלל שמורות הטבע והגנים הלאומיים, לרבות חניוני הלילה וחופי הים, שיהיו סגורים לציבור עד להודעה חדשה. "רשות הטבע והגנים תמשיך לפעול למען שמירת הטבע, חיות הבר, הצומח והנוף בשמורות הטבע והגנים הלאומיים תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות", הודיעה רט"ג, "אנו קוראים לציבור להישמע להנחיות ולדאוג לבריאותו. בשאלות ניתן לפנות למוקד רשות הטבע והגנים שמספרו 3639*".

כמו כן, המועצה לשימור אתרי מורשת הודיעה כי לנוכח ההנחיות החדשות, ייסגרו כל אתרי המורשת שבאחריותה למטיילים כל עוד הנחיות אלו בתוקף. מדובר באתרים הבאים: מקווה ישראל, חצר כינרת, מכון איילון, פרדס מינקוב, משטרת נהלל, מצודת כח, מוזיאון הרעות, בית ילין, מרכז המבקרים שרונה ומחנה המעפילים בעתלית.

Exit mobile version