Site icon IAS

הדרכון שפותח לך דלתות בעולם

אתר Passport Index הוא כלי אינטרנטי אינטראקטיבי, הפופולארי בעולם, שמציג ומדרג את הדרכונים בעולם על עיצובם, אזור בעולם ואפילו צבע. האתר מציין בעיקר את הדרוג של כל דרכון על פי המדינות בהן ניתן לבקר ללא צורך באשרת כניסה.

לא בכדי, מחזיקי דרכונים ישראלים עושים מאמצים לזכות בדרכונים זרים נוספים, כל אחד על פי מזלו וארץ מוצאם של הוריו. עד כמה פופולארי הדרכון הישראלי והיכן הוא מדורג ? בהמשך הכתבה.

אז, מי הדרכון המוביל בעולם ? במקום הראשון …הדרכון הגרמני עם 157 מדינות בהן ניתן לבקר ללא צורך באשרת כניסה. במקום השני סינגפור ושבדיה עם 156 מדינות.

3. דנמרק, פינלנד, צרפת , ספרד, שוויץ, נורווגיה, בריטניה, ארה"ב – 155 מדינות.

4. איטליה, הולנד, בלגיה, אוסטריה, לוקסמבורג, פורטוגל, יפן – 154 מדינות.

5. מלזיה, אירלנד, קנדה, ניו זילנד – 153 מדינות

6. יוון, דרום קוריאה, אוסטרליה – 152 מדינות

7. צ'כיה, איסלנד – 151 מדינות

8. הונגריה – 150 מדינות

9. מלטה, פולין – 149 מדינות

10. סלובניה, סלובקיה, ליטא, לטביה – 148 מדינות

האתר מאפשר גם לראות את שינוי הדרוג לכל מדינה. השיאנית היא איי מרשל שאיגדה 35 מדינות נוספות. פלאו, מיקרונזיה – 34 , מדינות איי שלמה וטובאלו הממוקמות באוקיינוס השקט – 33 . פרו היא המנצחת בדרום אמריקה עם 31 מדינות נוספות לזכותה.

במידה ומשלבים שני דרכונים יחד השינוי יכול להיות משמעותי, לדוגמא: בעל דרכון לבנוני רשאי להיכנס ל-38 מדינות ללא אשרת כניסה, במידה ואזרח לבנוני זוכה גם בדרכון של סנט לוסיה, שבאיים הקריביים, הקפיצה היא ל-123 מדינות. בתגובה מציינים מנהלי האתר שהצורך לאזרחות נוספת לא הייתה מעולם נחשקת יותר.

אם נחזור לדרכון הישראלי נגלה להפתעתנו שהוא מדורג במקום ה-19 בעולם ומאפשר כניסה ל-137 מדינות ללא צורך באשרת כניסה.  

  

Exit mobile version