תדרוך עיתונאים התקיים אתמול (א') לקראת הג'ירו ד'איטליה – אחד ממרוצי האופניים היוקרתיים והחשובים בעולם, שלראשונה בהיסטוריה יצא מגבולות אירופה ויתקיים בישראל ב-4 במאי. התדרוך כלל סקירה מקיפה אודות ההיערכות לאירוע הספורט הגדול ביותר שהתקיים בישראל אי פעם, הכרוך במבצע לוגיסטי חסר תקדים, במסגרתו יגיעו לרכוב בכבישי ישראל 176 מהרוכבים הטובים בעולם, סביבם יעבדו כ-1,200 אנשי צוות ועוד מאות אנשי תקשורת וכתבים זרים וישראליים.
את התדרוך פתח איש העסקים והפילנתרופ סילבן אדמס – הבעלים של קבוצת הרכיבה הישראלית המקצוענית הראשונה "סייקלינג אקדמי" ומי שאמון על הבאת הגי'רו לישראל, ואף משמש כנשיא הכבוד של ה- "Big Start Israel". אדמס סיפר על עצם היוזמה להביא את הג'ירו ד'איטליה לישראל, אירוע שמדינות רבות דוגמת יפן, פולין, דנמרק, בלגיה ביקשו לקיים ולארח, ועל החשיבות שרואה בקיומו של המרוץ למיצובה של ישראל ותדמיתה בעולם, לאורך 16 שעות רצופות של שידור חי, אשר יתעדו את נופיה של הארץ אשר יופצו בכל העולם.
דניאל בנעים – מנכ"ל "ComtecGroup" והמפיק הראשי של ה-"Big Start Israel", נתן סקירה על המספרים והעלויות ואמר בפתח דבריו כי: "מדובר באירוע לוגיסטי שלא היה כמותו וכנראה שגם לא יהיה בקרוב". בין היתר הסביר על תהליך הקליטה של מאות הרוכבים והצוותים המקצועיים שינחתו בנתב"ג בימים הקרובים וכן על תהליך פריקת הציוד שעושה דרכו לארץ בשעות אלה, באמצעות שילוח ימי על גבי שלוש מעבורות ובשילוח אווירי על גבי 4 מטוסי תובלה. על כל זאת אמון צוות של עשרות אנשי הפקה ומומחים בתחומם."
תשאוה כלכלית של כ-50 מיליון שקלים
משרד התיירות הוא אחד השותפים החשובים בהפקת הג'ירו בישראל. בצד ההשקעה והמורכבות, וכבר בימים אלה, עוד בטרם יצא המרוץ לדרך, ניכרת תרומה משמעותית של קיום ה'ביג סטארט' בישראל, עם צפי לתשואה כלכלית הנאמדת בכ-50 מיליון שקלים, שיחזרו לקופת המדינה, בין היתר מכניסתם של כ-10,000 תיירים לישראל, תפוסתם המלאה של בתי המלון בערים המרכזיות בהן עובר המרוץ (ירושלים, חיפה, ת"א, אילת), שכירת שירותיהם של ספקים ונותני שירות ישראליים ועוד.
בהקשר לתיירות לישראל, הוסיף אדמס, כי "כשהתחלנו לעבוד על הביג סטארט, נוכחנו לגלות שאין כיום תיעוד של ארץ ישראל בסטנדרטים בינלאומיים. לפיכך, מעבר לצרכים של שידור המרוץ עצמו, יש כאן הזדמנות ייחודית להפקת צילומים איכותיים של נופיה ואתריה ההיסטוריים של הארץ, שישמשו אותנו גם לצרכי הסברה ותיירות עוד הרבה אחרי הג'ירו".
ובאשר לסידורי ההבטחה – אף הם צפויים להיות חסרי תקדים, בין היתר לאור סגירת הכבישים הדרושה ואף סגירת המרחב האווירי בשלבים מסוימים. בסה"כ מדובר בצוותים של כ-6,000 שוטרים ומאבטחים, שאחראיים במשך 4,000 שעות על סדרנות לאורך 60 ק"מ של מחסומים, אבטחת האירוע ובטיחות הקהל וכיו"ב.
ג'ירו ד'איטליה. צילום באדיבות הג'ירו ד'איטליה
תקשורת עולמית לכמיליארד צופים
הממד המורכב ביותר להפקה הוא דווקא השידור עצמו עבור EUROSPORT וערוץ הספורט הישראלי, אשר יהווה את הפקת הטלוויזיה הגדולה ביותר שנעשתה בישראל אי פעם ותתבצע בסופו של דבר על ידי כ-50 אנשי צוות זרים ועוד כ-20 אנשי צוות ישראליים, ותופץ לכמיליארד צופים ב-194 מדינות ברחבי העולם. לדברי בנעים "ישנן רק שלוש חברות בעולם אשר מסוגלות להפיק שידור אלחוטי מסוג זה, אשר בסיסו מתחיל ברשת של צלמים רכובים על אופנועי צילום אשר יכסו את המרוץ בכל שלביו, המשדרים להליקופטרים, משם למטוס ממסר ולניידת שידור אשר עורכת הכל בזמן אמת. ניידות השידור של חברת Video House הבלגית כבר נמצאות בדרכן אלינו ויגיעו לנמל אשדוד בימים הקרובים".
וכדאי להדגיש שני משפטים חשובים במיוחד שנאמרו במפגש: האחד, ש"ישראל היא אחת המדינות הבטוחות בעולם" והשני, "אירוע ספורט בסדר גודל כזה ישפיע משמעותית על התיירות לישראל".