Site icon IAS

הברקזיט הקרב גורם לתיירים בריטים לוותר על חופשות בחו"ל

השמים מתקדרים מעל לונדון לקראת הברקזיט. צילום Depositphotos

אי הוודאות באשר לברקזיט, כבר משפיעה באופן חמור על הזמנת חופשות של תיירים מהממלכה המאוחדת אל מעבר לים. כך עולה מסקר שפרסם KPMG בשבוע שעבר. משפחות עם ילדים קטנים ככל הנראה ידחו את התכניות לטיסה לחופשה ככל שיתקרב המועד האחרון להיפרדות ללא הסכם מהאיחוד האירופי. כ-15% מההורים שרואיינו אמרו שהם יוותרו הפעם על חופשה בחו"ל.

ככל שערכה של הלירה סטרלינג פוחת מול מטבעות אחרים והדד ליין לברקזיט קרב, כ-9% מהמשיבים בסקר אמרו שהם דוחים את הנסיעות לחופשה.

בוריס ג'ונסון, ראש ממשלת בריטניה. צילום Depositphotos

עם זאת, מגזר אחד של נופשים מתרשם פחות מהשמיים המתקדרים ואלה הם בני הגיל השלישי. רק 6% מבני 55 ומעלה ציינו שהם עלולים לדלג על חופשת חג.

KPMG היא רשת גלובלית של חברות עצמאיות המציעות שירותי ביקורת, מיסוי וייעוץ. לדברי מנהלת תחום הצרכנות ב-KPMG בבריטניה, לינדה אלט: "הנתונים הללו מראים עד כמה הברקזיט משפיע על חיי היומיום של הבריטים. אנו יכולים לראות זאת בדרך בה אנשים מעכבים רכישות משמעותיות כמו מכוניות חדשות ואף חופשות בחו"ל. כשמסתכלים על נסיעות בכלל וחופשות בפרט, החששות סביב נתיבי טיסה וביקורת גבולות מתגלמים בבירור בפעולות של אנשים. וכמובן שהנפילה בערך של הליש"ט לא עוזרת לעודד את האנגלים לצאת לחופשה מעבר לים".

הממלכה המאוחדת נמנית עם חמש מדינות המקור המובילות בתיירות לישראל: היא נמצאת במקום החמישי אחרי ארה"ב, צרפת, רוסיה וגרמניה. בחודשים ינואר-יולי ביקרו בישראל מהממלכה המאוחדת 132 אלף תיירים, המהווים עליה של 6% לעומת אותה התקופה אשתקד.

שביתת איגוד הטייסים הבריטי מתוכננת לתחילת החודש הבא

למצב זה מתווספת עכשיו השביתה המתוכננת של איגוד הטייסים הבריטי BALPA, שהכריז כי ישבות ב-9, ב-10 וב-27 לספטמבר. מדובר בשיבושים שישפיעו על אלפי נוסעים של בריטיש איירווייז ובכללם גם הנוסעים מישראל: הטיסות בקווים מתל אביב לשדה התעופה לונדון הית'רו עלולות להיפגע.

החברה מעדכנת באתר האינטרנט את הנוסעים בכל הנוגע לשביתה הצפויה ומבטיחה כי נוסעים שטיסתם תבוטל יקבלו החזר כספי מלא או שיוכלו להזמין טיסה במועד אחר ללא חיוב. החברה מציינת כי תמשיך לשאת ולתת עם האיגוד במטרה למנוע את השביתה.

Exit mobile version