עשרות עיתונאים גרמנים מכלי תקשורת מרכזיים, הגיעו בסוף השבוע למסיבת עיתונאים שערך משרד התיירות ביריד התיירות ITB בברלין, כדי לשמוע על טיולים ונופש בנגב ובערבה. מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, הציג בפניהם את האפשרויות לטיולים רגליים ומסלולי אופניים, שניתן לעשות בעונת החורף בישראל, בזכות מזג אוויר נוח.
ביריד שנמשך 5 ימים, השתתפו כ-11,000 נציגים מ-180 מדינות, וביקרו כ-180,000 איש, בהם אנשי תעשיית התיירות בעולם, עיתונאים וקהל רחב.
הביתן הישראלי בגודל של 700 מ"ר הוקם באזור מרכזי ביריד. השתתפו בו נציגי תעשיית התיירות של ישראל מ-17 חברות, ביניהם מלונאים, סוכני נסיעות וראשי עמותות תיירות מהארץ. המוצר התיירותי הישראלי הוצג בצורה חדשנית ומזמינה, באמצעות טכנולוגיות מתקדמות, אמצעים ויזואליים ואינטראקטיביים.
השנה ניתן דגש על תחרות הג'ירו ד'איטליה, שלראשונה לאחר 101 שנים, יוצאת מגבולות איטליה ותוזנק בחודש מאי הקרוב מירושלים. כמו כן, הושם על המוצר המדברי – הוקמה עמדת שוק עם פירות הנגב, עמדת שייקים ועמדת גלידות. בביתן גם הוקם בית קפה בסגנון תל אביבי ושוק ירושלמי, שהעניקו חוויה אותנטית לאורחים. בביתן הוצבו משקפי 360 שהציגו את ישראל וכן קריקטוריסטית שאיירה את המבקרים על רקע תמונות אתרי תיירות בארץ. נוסף על כך, הנהלת היריד ארגנה SPEED NETWORKING, בין מציגים לסוכנים.
הביתן הישראלי ביריד התיירות בברלין ב-2018. צילום יעל בידרמן
גרמניה היא מדינת המוצא הרביעית בחשיבותה התיירותית לישראל, עם היקף תנועה של 218,200 אלף תיירים בשנת 2017, ויש בה פוטנציאל גידול לאור ההזדמנויות החדשות של ריבוי והוזלת הטיסות בעקבות תמרוץ משרד התיירות את חברות התעופה באירופה (כיום מתבצעות יש כ-75 טיסות שבועיות ישירות בקו ישראל-גרמניה).
שוק התיירות הגרמני נחשב למרכזי בעולם, עם תרבות מפותחת של נסיעות לחו"ל (למעלה מ-80 מיליון נסיעות בשנה). כמו כן 40% מהתיירים הגרמנים שביקרו בארץ שבו לבקר שנית.
המנכ"ל הלוי אמר כי: "שמחנו לראות את ההתעניינות הרבה וההתלהבות מהמוצר המדברי שהצגנו לעיתונאים. הם הבינו את הפוטנציאל בתיירות חורף אירופאית לנגב ולערבה, עם מזג אוויר נוח כל השנה. ביחד עם תמרוץ טיסות לאילת, אני מאמין שנמשיך לראות גידול משמעותי בתיירות לדרום".