Site icon IAS

הארי קלפידיס: "ביוון מקבלים בכל פעם חוויה אחרת"

הארי קלפידיס, ראש לשכת התיירות היוונית בישראל, על רקע וולוס וחצי האי פיליון. צילום שוש להב

את הארי קלפידיס (Harry Kalpidis), מנהל וראש לשכת התיירות היוונית בישראל, פגשתי בסיור הלימודי למחוז תסליה ביוון, שארגן 'איזי טרוול' ובו השתתף אף קלפידיס. כבר באוטובוס מסלוניקי (בה נחת המטוס של אייגיאן איירליינס) לוולוס, הציג עצמו והסביר על היעד אליו אנו נוסעים.

בערב הראשון התקיימה קבלת פנים במלון ובה השתתפו נציגי המחוז בתחומיהם השונים, ואף קלפידיס, שביקש שנקרא לו בשמו הפרטי, הארי, נשא דברים. הוא הביע את שמחתו להיות שותף בסיור המיוחד הזה עם אנשי המקצוע הנפלאים משוק הנסיעות בישראל, וכן הודה לאזור תסליה, להתאחדות המלונות של מגנזיה, למלון ואליס ולאיזי מדם – הבעלים של "איזי טרוול" מישראל, על שאיפשרו לסיור הזה להתקיים והעניקו למשתתפים את החוויה הזו. לדבריו: "מחוז תסליה ואזור חצי האי פיליון והעיר וולוס, הם אחד היעדים המגוונים והיפים ביותר ביוון, יעד המספק למבקר הזדמנויות רבות לחוות את התרבות היוונית, מוזיקה, אוכל, אמנות, אירוח אותנטי ונוף ייחודי וטבע".

המיפגש עם הארי היה הזדמנות לקיים ראיון קצר על התיירות הישראלית ליוון.

אנא הצג את עצמך:

שמי הארי קלפידיס ואני מייצג את ארגון התיירות הלאומי היווני בישראל. תרשי לי להתחיל בוידוי אישי. אחרי שאני מתגורר בתל אביב ומייצג את ארגון התיירות הלאומי היווני בישראל כבר עשרה חודשים, אני חייב להודות שאני מאושר באמת, משום שהתקבלתי בברכה חמה בישראל ועכשיו אני מרגיש כמו בבית. הדבר השני שאני רוצה לחלוק איתך, הוא שאני מאוד מרוצה לעשות את העבודה הזאת, כי באמת הרגשתי את האהבה והערכה של הישראלים ליוון ולתרבות היוונית, וזו לא רק ההרגשה וההבנה שלי.

כיצד אתה רואה את מטרת הסיור הזה?

מטרת הסיור הזה היא לפרוש את יופיו של האזור לאנשי המקצוע בתחום הנסיעות, עם פוטנציאל הצגתו לנוסעים הישראלים. אני חייב לציין כי בכיוון זה, המשך הקשר של חברת התעופה, בטיסה הישירה בין וולוס ותל אביב – מה שהופך את הטיול לאזור למהיר וקל יותר – הוא קריטי.

מה מצב התיירות מישראל ליוון?

הנתונים מצביעים על עלייה ניכרת במספר הנכנסים ישראל ליוון בשנים האחרונות. כמעט 13% עלייה בשנת 2017 ו-50% בשליש הראשון של 2018, ואנו מאמינים שהגידול הזה בתיירות הישראלית ליוון ימשיך בשנים הקרובות. יש לגידול זה סיבות רבות, אך בעיקר משום שישראלים מבינים שעבורם יוון כיעד תיירותי, מקיימת שלושה דברים: מקום נפלא לחקור אותו; יעד קרוב לישראל מבחינה גיאוגרפית ותרבותית; קבלת תמורה מלאה עם ערך עבור הכסף שלהם. נקודה מעניינת נוספת היא, שהישראלים חוזרים ושבים לביקורים ביוון, מפני שהם מקבלים בכל פעם חוויה אחרת. מן האווירה של ימי הביניים של הטירה ברודוס האי, אל האזורים ההרריים של אפירוס; מן המטבח המדהים של כרתים לנופים של מטאורה; מחיי הלילה של  של מיקונוס אל היערות הפראיים של תראקי, ויש עוד שפע דוגמאות נוספות.

תצפית מהר פיליון אל העיר וולוס וחצי האי פיליון. צילום שוש להב

תוכל להרחיב על "הקשר היהודי" ביוון?

אלמנט חשוב לא פחות, שמבדיל את יוון מיעדים רבים אחרים בעולם, הוא הקשר ההיסטורי במשך מאות שנים, בין יוון לבין הקהילות היהודיות. מבקרים רבים מישראל מחפשים למצוא שורשים משפחתיים ביוון ולגלות את המורשת היהודית שלהם. מלבד סלוניקי, אשר ידועה בקהילה היהודית שלה, אזור נוסף עם קהילות יהודיות הוא האזור הזה בו אנו מבקרים – תסליה, ובעיקר בערים כמו לאריסה, טריקאלה וולוס. יהודים חיו באזור משחר המאה הראשונה. אני רוצה להזכיר מקרה אחד, בעיר הקרובה אלמירוס. במהלך המאה ה-12, הרב בנימין בן יונה מטודלה מספרד, ביקר כנוסע באזור ובעיר אלמירוס וכתב ביומנו כי "יש באלמירוס קהילה יהודית משגשגת של 400 איש, תחת הרב הראשי שילה לומברדו, יחד עם הרבנים יוסף וסולומון". במהלך מלחה"ע ה- 2 תחת הכיבוש הגרמני ביוון, השתתפו יהודים רבים, בעיקר הצעירים, במחתרת הלאומית לצד היוונים, והציעו שירות בעל ערך. היום הקהילה המקומית בוולוס מקיימת את עונג שבת בכל ערב שישי (בארוחות קהילתיות) ובחגים יהודיים גדולים.

נחזור לסיור הנוכחי בתסליה. מה ברצונך להוסיף אודותיו?

בימים הקרובים תהיה לנו הזדמנות לחקור את האזור המפואר הזה. אני לא אכנס לפרטים כי האנשים מהאזור ינחו אותנו וייתנו לנו את כל המידע. אבל אני מתפתה רק להזכיר כי תהיה לך הזדמנות לגלות, בכל אחת מעונות השנה, יעדים נפלאים. אפשר ליהנות מהשמש על החוף, ובפחות משעה לטייל באחד ההרים המעניינים והססגוניים ביותר של יוון, בפליון שהוא הבית המיתי של הקנטאורים. ניתן לקיים נסיעה משפחתית ברכבת הקיטור הישנה (מאז 1895) במייליס, ולהעריץ את הארכיטקטורה המקומית בפורטאריה, טסגאראדה וזאגורה. בקיץ לצלול בים או לשחות בבריכה ובחורף לגלוש באתרי הסקי המושלגים. תהיה לכם הזדמנות לגלות את וולוס, ביתם המיתי של הארגונאוטים, וכיום עיר מודרנית ותוססת, וליהנות מהאוכל והשתייה המצויינים ולהרגיש את האווירה הידידותית. אין צורך להמשיך ולפרט, מפני שאת תחווי חלק מהדברים, תטעמי ותגלי בעצמך..

ולסיום?

אני רוצה לברך אותך שוב בהיותך ביוון, בתסליה, וולוס ופליון, ובהזדמנות זו להזכיר לציבור בישראל, שמשרדנו בתל אביב עומד לרשותכם, כדי לגלות לכם את החלק הזה של יוון ועוד אזורים רבים אחרים.

* הכותבת היתה אורחת של איזי טרוול

כתבה קודמת על חצי האי פיליון

Exit mobile version