Site icon IAS

האפיפיור פרנציסקוס נפגש הבוקר בוותיקן עם בני משפחות החטופים

האפיפיור פרנציסקוס בפגישה עם בני משפחות החטופים. צילום יאיר רותם

האפיפיור פרנציסקוס נפגש הבוקר עם נציגי משפחות החטופים הישראלים בעזה. בני המשפחות ביקשו מראש הכנסייה הקתולית הבכיר לצאת בקריאה ברורה לשחרור כלל החטופים הנמצאים בשבי חמאס ולא להותיר אף אחד מאחור.

יובל דנציג שאביו אלכס בן ה-75 חטוף בעזה סיפר בהתרגשות, "בתום דבריי האפיפיור ציין כי שמע על אבי", ציין יובל. אביו אלכס היה מחלוצי משלחות הנוער לפולין.

"הטרור גרוע ממלחמה" הבהיר האפיפיור למשתתפי המפגש ובסופו לחץ בחום את ידיהם של כל משתתפי המפגש והדגיש כי יעשה כל שביכולתו לעזור.

שגריר ישראל לוותיקן רפי שוץ ציין כי המפגש מתקיים במסגרת מאמץ משרד החוץ להשאיר את הסוגיה במוקד סדר היום העולמי, כחלק ממגוון הצעדים שננקטו מטעם המשרד להביא לשחרורם המהיר של כל החטופים.

שוץ הדגיש כי המפגש עם האפיפיור ייחודי בשני היבטים, "היותו מנהיגם של כ-1.3 מיליארד מאמינים ברחבי העולם מקנה לאמירותיו אודות הצורך בשחרור החטופים תהודה בינ״ל משמעותית", מציין שוץ, "בנוסף, הקשרים שפיתח האפיפיור לאורך למעלה מעשר שנות כהונתו עם מנהיגי דת בעולם המוסלמי עשויים לסייע במאמץ ההומניטרי הזה על בסיס דתי ולאו דווקא פוליטי".

משלחת בני המשפחות לרומא ולוותיקן יצאה אל הפועל בהובלת משרד החוץ והמטה הממונה על החטופים והנעדרים במשרד ראש הממשלה.

אתמול נפגשו בני משפחות החטופים עם סגן רה"מ ושר החוץ אנטוניו טייאני ועם שר התרבות סאנג'וליאנו שהביעו תמיכה וסולידריות עם המשפחות וקראו לשחרורם המיידי של כל החטופים בעזה.

Exit mobile version