Site icon IAS

האמינו לנשים הישראליות: כינוס במשרד החוץ למאבק באלימות נגד נשים

תערוכת איורים המציגים את זוועות ה-7 באוקטובר מנקודות מבט שונות. צילום סיון שחור, משרד החוץ

משרד החוץ קיים היום (ג') אירוע לציון יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים שחל ב-25 בנובמבר. האירוע התקיים בסימן קריאה לפעולה למדינות ולארגונים בינלאומיים שלא השמיעו קולם באופן חד וברור לטובת הנשים הישראליות שנפגעו במהלך 7 באוקטובר ואלה שעדיין חוות את התופת הנוראה בשבי החמאס.

באירוע השתתפו יותר מ-100 דיפלומטיות ודיפלומטים זרים שחתמו על הקריאה "Believe Israeli Women". בנוסף השתתפו באירוע מנכ"ליות שדולת הנשים והאגודה לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, יו"ר הועד המנהל של פורום דבורה ומנכ"לית הפורום. בפאנל המרכזי בהנחיית סמנכ"ל מש"ב במשרד החוץ עינת שלאיין, השתתפו פרופ' רות הלפרין-קדרי, ד"ר שלי אביב ייני וסנ"צ מירית בן מיור, משטרת ישראל, ראש אגף תקשורת במשטרת ישראל.

בפתיחת האירוע נחנכה במשרד החוץ תערוכת איורים המציגים את זוועות ה-7 באוקטובר מנקודות מבט שונות.

שר החוץ אלי כהן: "השתיקה של הארגונים הבינלאומיים על זוועות השבעה אוקטובר היא אות קין על מצחם. בשבועות האחרונים אנו נחשפים לעדויות על המעשים הנוראיים וההתעללות של מחבלי החמאס, בעיקר נגד נשים, והעולם "הנאור" עוצם את עיניו, מהסיבה היחידה: מדובר בנשים יהודיות וישראליות.

אנחנו דורשים מהקהילה הבינלאומית לפעול נגד ארגון הטרור חמאס על פשעיו נגד האנושות וקוראים לשחרור מידי של החטופות והחטופים המוחזקים על ידי ארגון הטרור הגרוע מדעא"ש. אני מברך את רשת הנשים בדיפלומטיה ואת כל העוסקות והעוסקים במלאכה במשרד החוץ על ארגון האירוע שהעלה למודעות את סיפוריהן של הנשים הצעירות והבוגרות שנפגעו פעם אחת בידי מפלצות החמאס ופעם נוספת בשל ההתעלמות המחפירה של הארגונים שאומרים להגן עליהן".

עליזה בן נון, ראשת המערך המדיני אסטרטגי במשרד החוץ: "אי גינוי מעשי האונס והאלימות המינית הרבים של חמאס באופן מפורש והטלת האחריות על חמאס מאיים באופן חד וברור לא רק על שלומן וביטחונן של נשים ונערות ישראליות, אלא על שלומן וביטחונן של נשים וילדות בכל מקום. מה שחמאס ודומיו עשו לנשים ונערות ישראליות, הם יעשה מחר גם לנשים ונערות בכל מדינות המערב. כקהילה בינלאומית וכנשים דיפלומטיות יש לנו חובה לדבר על מה שקרה ב-7 באוקטובר ולפעול כדי שזוועות מעין אלו לא יקרו עוד באף מקום בעולם.״

רשת נשים בדיפלומטיה, בראשה עומדת כיום הדיפלומטית שיר גדעון מזרחי, הוקמה ע"י דיפלומטיות ישראליות בשנת 2012 ומחברת את כל קהילת הדיפלומטיות המתגוררות בישראל ושותפות למטרה של קידום חלקן של נשים בעיצוב מדיניות חוץ.

Exit mobile version