Site icon IAS

האם תהיה תמיכה המשכית מחודש ינואר למארגני התיירות הנכנסת?

צילום באדיבות לשכת מארגני תיירות

פרטים מהעלון השבועי של מארגני תיירות נכנסת לישראל שפורסמה ביום ה', ה-11 בינואר 2024:

"הממשלה טרם החליטה על עדכון התקציב ל-2024, במסגרתו אמור הפור ליפול – האם תהיה תמיכה המשכית מחודש ינואר למארגני התיירות הנכנסת לישראל ובין אם לא. הנהלת הלשכה קיימה ישיבות עבודה עם משרד התיירות ומשרד האוצר, בהן ביקשנו לקבל תמיכה להמשך העסקת העובדים שעדיין מועסקים במשרדי החברים.

אין עוד ענף במשק, למעט אלו הנמצאים בקו המלחמה, שנפגע יותר מעסקי מארגני התיירות הנכנסת לישראל. הברור מאליו טרם הוכרע סופית בדיוני התקציב. בקשתנו לקבל תמיכה להמשך העסקת עובדים, במתכונת שהייתה במסגרת המתווה הכלל ארצי שהיה עד לסוף דצמבר, לא נדחתה, אך טרם אושרה סופית. בנוסף, ביקשנו את סיוע המדינה בהשתתפות בהוצאת אחזקת המשרדים, לאור אפס ההכנסות בחשבונות חברי הלשכה.

התנהלות הממשלה אינה מאפשרת לחברי הלשכה לכלכל את צעדיהם על בסיס מסד נתונים כלכלי, כפי שמתבקש בניהול כל עסק. הסיכויים לקבלת התמיכה לעובדים קיימת, אך כאמור, אינה מוגמרת באופן שניתן להישען על קיומה לבטח. כל מנהל משרד יפעל על פי שיקול דעתו ואפשרויותיו.

כנס חירום

לאור המצב הבלתי אפשרי אליו נקלעו עסקי חברי הלשכה החליטה ההנהלה לקיים כנס חירום מיוחד לדיון, במסגרתו נעדכן על ההתפתחויות האחרונות בנושא המתווה לסיוע בחודשים הקרובים.
לכנס הזמנו את שר התיירות, ובכוונת ההנהלה לדון בהתפתחויות, כמו גם בהכנת תוכניות לעתיד הקרוב והרחוק, גם בתחומי השיווק והקשר עם העמיתים בחו״ל. במסגרת הכנס מתוכננות הרצאות העשרה וחשיבה להתמודדות במציאות של אי ודאות ומשבר.

היום שאחרי הוא היום

המחשבה כי ישנו ״יום שאחרי״ אינה נטועה בקרקע המציאות כפי שהיא. אנו נמצאים בעיצומו של תהליך שמשנה במידה לא מבוטלת את מה שהיה. ה״יום שאחרי״ הוא תקופה שיום תחילתה הנורא ידוע וסופו אין. כמו במקרים ואירועים אחרים בהיסטוריית רכבת ההרים של הענף, המציאות משתנה ומתגבשת לאורך זמן, ורק בדיעבד יהיה ניתן להגדירה. בהתאם, עלינו לפעול כבר היום כאילו הוא היום שאחרי.

פיתוח עסקי הוא צו השעה

אחת מהמסקנות הברורות מיום העיון המשותף שקיימנו עם הנהלת רט״ג בחאן שער הגיא השבוע היא הצורך בפיתוח סל המוצרים וחוויות התיירות לימים שיבואו לאחר סיום המשבר. קצב ההתפתחויות בענף התיירות מסחרר, מעבר למשבר הנוכחי, אלו שהיו ואלו שעוד יהיו. ענף התיירות בעולם משתנה, ובהתאם, הציפיות והרגלי הרכישה של התיירים.

למרות השימוש הקלישאתי במילה ״יחד״ בימינו, הוסכם על דעת הרוב כי ״יחד״ עלינו לפתח מוצרים וחוויות תיירות נוספות לאלו שהפכו לשגרה קבועה בעבודה. יחד עם רט״ג ננסה ליצור עוגנים חדשים שיהיו ייחודיים לחברי הלשכה. הקיפאון על השמרים עלול להפוך לחרב פיפיות מזיקה ומסוכנת. הירתמות כולנו ליצירה חדשה גם היא צו השעה.

יוסי פתאל

Exit mobile version