Site icon IAS

האלפים השוויצריים גולשים ללואו קוסט

באלפים השוויצריים החלו החורף להציע חופשות סקי לואו קוסט, לאחר שבעונת 2016-2017, מכרו אתרי הסקי השוויצריים 21.2 מיליון "סקי פס" יומיים – המספר הנמוך ביותר מזה רבע מאה.

כדי להתגבר על המוניטין שלהם כיעדי תיירות יקרים ולחזר אחר מספר הולך וקטן של גולשים, אתרי הסקי באלפים השוויצריים, השיקו לקראת עונת החורף השנה סקי פס לואו קוסט שכבר החלו לפעול את פעולתם. כך לפי סוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

אתרי הסקי באלפים בשוויץ, הידועים באיכותם הגבוהה ובמחיריהם הגבוהים לא-פחות, נפגעו כספית בשנים האחרונות על ידי צרות כלכליות גלובליות שגרמו לחובבי ספורט רבים בשוויץ לחפש את המדרונות הזולים יותר בחו"ל או לוותר על חופשת הסקי לגמרי. "במשך 40 השנים האחרונות, שמרנו על אותה רמת מחיר והיינו שמחים להמשיך כך, אולם אנחנו לא יכולים לחכות יותר", אמר פייר בסון (Pierre Besson), הממונה על מעליות הסקי בתחנת וילאר-גריון-דיאבלרט ליד לוזאן.

על רקע הביצועים הנמוכים, יצר בסון סקי פס חדש בשם “Magic Pass” – פס לואו קוסט המאפשר גישה ל-25 מתחנות האלפים בשוויץ לכל העונה. ה-“Magic”, כפי שהוא נקרא, שואף למשוך את הגולשים בחזרה למדרונות הלבנים על ידי קיצוץ ההוצאה שהיו משלמים למשך העונה במחצית ואף יותר.

יותר מ-80 אלף איש רכשו אותם במחיר של 359 פרנק שוויצרי – 362 דולר, 307 יורו – למבוגר למשך חמישה חודשים במכירה שנסגרה לפני תחילת העונה. זה אפשר לתחנות הסקי להבטיח כמעט מחצית מהמכירות השנתיות הצפויות שלהם לפני העונה.

יוזמה אחרת, סקי פס לארבעת האתרים הנחשקים ביותר ובהם גשטאד (Gstaad), ונגן  (Wengen), או Wintercard, שואפת גם היא לחתוך את המחיר דרמטית לאתרים. "יש מהפך קטן כשמדובר במנויים", אמרה ורוניק קנל, דוברת תיירות שוויץ.

זהו החורף הראשון של לואו קוסט במדינה האלפינית העשירה, שלזכותה עומדת המצאת ספורט החורף במאה ה -19, המתמודדת עם ירידה בהתעניינות במורדותיה כבר למעלה מעשור. "במהלך תריסר השנים האחרונות, חווה שוק הסקי השוויצרי ירידה של 25%", אמר לורן ואנאט (Laurent Vanat), מחבר הדו"ח השנתי על שוק הסקי העולמי. בין הסיבות למצב זה נמנית הזדקנות האוכלוסייה השוויצרית והתחזקות הפרנק השוויצרי בשנים האחרונות שהפכה את הנופש ליקר יותר עבור גולשים שוויצריים ותיירים כאחד. "רק לפני עשור, מחיר כל אתרי הסקי בהרי האלפים היה דומה. עתה, מבלי להעלות את המחירים, האתרים באלפים השוויצריים התייקרו ב-15%-20%" אמר ואנאט.

אולם באחרונה הראה הפרנק סימני היחלשות והסקי פס החדש והמוזל אמור להטות את הכף לטובתם. כמויות יפות של שלג מוקדם החל להיווצר על המדרונות. המסעדות באתרים הגבוהים, חנויות ציוד הספורט ומלונות וכל השחקנים בסקטור הזה, נהנים גם הם מהיוזמה החדשה, שהחורף הזה הוא הפיילוט שלה. עם זאת על מקומות האכסון יהיה גם כן להתאים את עצמם לנוסחה של מחיר-תמורה אטרקטיבי, אם הם רוצים בגולשים לטווח ארוך.

סקי על פי מידה עם WeSki

נושא המחיר כמובן אינו ייחודי לאתרי הסקי בשוויץ. זה שנים שגולשים עושים את חופשת הסקי שלהם באתרים זולים יותר כמו בנסקו בבולגריה ובאנדורה. אולם לא מכבר הושק בישראל מיזם תיירותי-טכנולוגי חדש בשם WeSki המבקש לעשות מהפכה בשוק חופשות הסקי בארץ ובעולם, בדומה לשינוי שעשה אתר booking לתחום המלונאות. WeSki הושק בתחילת אוקטובר בלונדון ומאפשר לחובבי סקי לתפור עבור עצמם חופשות מותאמות אישית, הזולות בממוצע בכ-20% מחבילות דומות המוצעות בשוק.

על פי נתוני WeSki, בישראל כ-50 אלף גולשי סקי וסנובורד. היעדים הפופולאריים ביותר בקרב הישראלים הם צרפת, איטליה, אוסטריה ובולגריה.כ-60% מהגולשים מעדיפים סקי והשאר מעדיפים לגלוש על סנובורד.

עוד על פי החברה, הנתונים החשובים ביותר לגולשי סקי בעת הזמנת חבילה הם כמות שלג מובטחת; גודלו של אזור הסקי; עומס המסלולים; מחיר ואיכות לינה.

וכאן מבטיחה החברה לפתור את אחד האתגרים הגדולים בתחום התיירות העולמי: מצד אחד, חבילות חופשות הסקי שמוצעות כיום הן קשיחות מבחינת התאריכים (שבת עד שבת), היעדים, ואפשרויות הלינה המוצעות בריזורט. מאידך גיסא, בניית חבילות  סקי בצורה עצמאית באינטרנט גוזלת זמן ואנרגיה רבים. בנוסף לזמן הדרוש בשביל לאסוף את כל המרכיבים, יש צורך בידע מקצועי רב על מנת להרכיב חבילה שתתאים לרמה ולצרכים של כל חברי הקבוצה ושתהיה יחד עם זאת במחיר משתלם. לא פחות חשוב, בעת הזמנת החבילה באתרי אינטרנט שונים, חברי הקבוצה אינם יכולים לפצל את התשלום בהתאם להעדפותיהם האישיות דבר שמונע מקבוצות רבות להזמין דרך האינטרנט.

WeSki מבטיחה לספק לחובבי הסקי, דרך מהירה וקלה להזמנת חופשת סקי במחיר נגיש לכל כיס; בין אם מדובר בהזמנת חופשה עם חברים, חופשה זוגית או חופשה משפחתית. האתר מציע חבילות גמישות, המאפשרות לגולשים לבחור חופשה בתאריכים המבוקשים, כולל סופ"שים קצרים, חופשות ארוכות ושבוע שלם עם יציאה בכל יום נבחר. לאחר שנקבעו התאריכים, כמות הגולשים ואתר הסקי המבוקש, יכולים המשתמשים להרכיב את החופשה בצורה עצמאית בהתאם להעדפותיהם.

פיתוח משמעותי נוסף של WeSki מאפשר לחלק את התשלום בין חברי הקבוצה, וכך כל נוסע משלם על עצמו, בהתאם לשירותים הנוספים שהזמין, כמו: השכרת ציוד, שיעורי סקי ועוד… פונקציה זו חוסכת את מחברי הקבוצה את הטרחה של לגבות את הכסף מכולם, ומקלה רבות על סגירת החופשה.

WeSki יוצרת חופשות "Tailor Made" ייחודיות עבור כל משתמש או קבוצה באמצעות אלגוריתם מיוחד המחובר למעל 100 ספקי תיירות ומשווה בין שילובים אינסופיים של רכיבים, בכדי לבנות ולהתאים אישית את ההצעות הטובות ביותר עבור כל משתמש. החבילות שמוצעות באתר כוללות: טיסות, העברות, לינה  וסקי פס (כרטיס למעליות הסקי). לאחר מכן, כל אחד מחברי הקבוצה יכול לבחור אם להביא ציוד מהבית או להשכיר ציוד במקום, והאם לקחת שיעורי סקי עם מדריך, לבין גלישה חופשית במתחם ללא שיעורים. בהתאם, מחיר החופשה מתעדכן לכל אחד מחברי הקבוצה בנפרד, על פי בחירתו וכך מקל על חברי הקבוצה בקניית החופשה.

מועדון סקי חדש לקלאב מד חדש באלפים הצרפתיים

מי שממשיכה להשיק מועדוני סקי חדשים לא לואו קוסט, היא חברת קלאב מד (Club Med), שמציעה החורף את הקלאב גרנד מאסיף (Grand Massif) בצרפת. ניתן להגיע אל המועדון משדה התעופה בז'נבה בנסיעה של שעה ורבע בלבד. המועדון ממוקם באזור Haut-Savoie ומציע לאורחיו חוויית גישה נוחה וקלה אל הגלישה בקונספט "סקי אין/אאוט" – יציאה מפתח המועדון ליום הגלישה (וכן, חזרה אליו), ללא הצורך לסחוב את ציוד הסקי בנסיעה/הליכה אל מסלול הגלישה.

"גרנד מאסיף" הינו מתחם הסקי הרביעי בגודלו בצרפת ומיקומו מאפשר לטייל ולהתרשם מהתרבות המקומית הענפה ומהכפרים הפזורים על גבי ההר. במרחק של כ-75 דקות נסיעה מהמועדון נמצאת העיר ז'נבה שבשוויץ ועיירת הנופש אנסי שבצרפת, הידועה בזכות הארכיטקטורה המרשימה, הטירות והקתדרלות.

במסגרת חבילת "הכל כלול" המזוהה עם קלאב מד, חופשת סקי במועדון "גרנד מאסיף" כוללת טיסות, העברות מסודרות מהשדה התעופה למלון, ציוד סקי (מגלשי סקי / סנובורד, קסדה ונעליים), שיעורי סקי עם צוות מדריכים מיומנים של בית-הספר המקצועי לסקי, המעבירים הדרכות לקבוצות המחולקות לפי רמות גלישה החל מגיל ארבע. כמו כן, המועדון כולל חדר-כושר, ספא, מסעדות גורמה המגישות מנות צרפתיות קלאסיות ועשירות ומגוון מאכלים בינלאומיים, ברי-אלכוהול חופשיים, שתי בריכות מחוממות (פנימית וחיצונית), ג'קוזי ועוד.

בדומה למרבית ממועדוני Club Med, גם ב"גרנד מאסיף" מוצעות מסגרות לילדים, המנוהלות על-ידי צוות מדריכי G.O'S מנוסים אשר מפעילים את הילדים מהבוקר ועד הערב, מה שמקנה להורים זמן איכות יחדיו וגלישה משותפת. המועדון מציע 4 מסגרות לילדים החל מגיל 4 חודשים ועד ל-17 שנים.

לאחר הגלישה במשך היום ניתן להירגע בספא של המותג הצרפתי היוקרתי CARITA, המעניק מגוון טיפולים זוגיים בחדר טיפולים משותף, עיסויי משי ליחידים, טיפולי פנים וטיפולי טיפוח "Haute beaute".

במהלך שני השבועות של חופשת הפסח הקרובה, בתאריכים 25/3/18 וב-1/4/18, יתקיימו במועדון אף שיעורי סקי בעברית לילדים בגילאים 4-11.

המחירים לעונת הסקי (דצמבר 2017-אפריל 2018): החל מ-1661 אירו למבוגר לחבילה בת 7 לילות הכוללת טיסות והעברות.

 

Exit mobile version