Site icon IAS

האטה בתיירות: ההכנסות מתיירים ירדו בחודש יוני ב-3.9% בהשוואה למאי

תיירים במסעדת דגים בעין גב. יוני היה החודש השני לירידה בתיירות עד כה השנה. צילום עירית רוזנבלום

ההכנסות מתיירים זרים (לא כולל דמי הנסיעה של התיירים) ירדו בחודש יוני השנה ב-3.9%, בהשוואה לחודש מאי, שהוא בתורו רשם ירידה של 3.1% בהשוואה לחודש אפריל. גם ההכנסות של חברות ישראליות מהובלת נוסעים תושבי חו"ל ירדו בחודש יוני ב-6.4%, בהמשך לירידה של 3.2% בחודש מאי השנה.

כלל ייצוא השירותים בחודש יוני (לא כולל חברות הזנק), לאחר ניכוי השפעת העונתיות, הסתכם ב-3.8 מיליארד דולר, נמוך ב-2.2% מיצוא השירותים בחודש הקודם. כך מתברר מדוח יצוא השירותים שפירסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס).

יש לציין, כי החל מחודש מרץ 2017 עודכנו נתוני ייצוא שירותי תיירות (משנת 1995). השינויים נובעים משינוי בחקר כללים והליכים (מתודולוגיה). החישוב החדש נעשה לפי מאפייני התיירים שמתקבלים מסקר תיירות נכנסת של משרד התיירות. נתונים אלה משולבים עם הנתונים של מעברים בגבולות וסקרי שירותי אירוח של הלמ"ס.

חודש מאי

בחודש מאי 2018 נכנסו לישראל 395.9 אלף תיירים – עליה של 14% ביחס לחודש מאי אשתקד. בחודש אפריל 2018 נכנסו לישראל 408.4 אלף תיירים – עליה של 17% ביחס לחודש אפריל אשתקד. כלומר, במאי נכנסו 12,500 תיירים פחות בהשוואה לחודש אפריל הקודם ויתכן שזו אחת הסיבות לירידה של ההכנסות מתיירים במאי, או שאחוז הצליינים באותו החודש היה גבוה יותר. כמו כן, חגי פסח והעצמאות היו בחודש אפריל השנה ולכן זו הסיבה שחל גידול בתיירות הנכנסת באותו החודש.

חודש יוני

בחודש יוני נכנסו לישראל 310.2 אלף תיירים, המהווים עלייה של כ-2% בהשוואה לחודש יוני אשתקד. משרד התיירות העריך כי ההכנסות מתיירות בחודש יוני היו כ-1.66 מיליארד שקלים. אם הערכה זו נכונה, מדובר בירידה של 3.9% בהכנסות מתיירים בהשוואה להכנסות בחודש מאי.

חודש יולי

מספר התיירים שנכנסו לישראל בחודש יולי השנה היה כ-293 אלף איש. הנתון מייצג ירידה של 1.0% (בניכוי עונתיות) בהשוואה לחודש יוני. בכך נרשמה ירידה במספר התיירים שנכנסו לישראל זה חודש שני ברציפות, ולמעשה הנתון לחודש יולי הינו הנמוך ביותר שנרשם עד כה השנה. באשר להכנסות מתיירות, עדיין לא פורסמו הנתונים, אם כי להערכת משרד התיירות מדובר בהכנסות של 436 מיליון דולר. על אף הירידה בכניסות תיירים בחודש יולי, בין החודשים ינואר-יולי השנה נרשם גידול של כ-17% בכניסת תיירים, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

Exit mobile version