Site icon IAS

"דיסני וורלד": פנטזיית פארקים משפחתית

חלום של גאון אמריקני אחד, וולט דיסני, הצליח להתממש ולהפוך לאתר נופש קסום עבור למעלה מ-20 מיליון מבקרים בשנה ומקום עבודה עבור עשרות אלפי עובדים ונותני שירותים. אז מה באמת הופך את האתר הזה לאתר השעשועים הפופולארי בעולם?  התשובה שוב נעוצה לדעתי ראשית כל במחשבה הגאונית ליצור אתר נופש ענק שבו ארבעה פארקים ראשיים, שני פארקי מים, מתקני ספורט וגולף, קניות (דיסני ספרינג) וכ-30 בתי מלון בהשראת נושא. "חופשה מדהימה מרוכזת באתר אחד" בדיוק כפי שאנחנו הישראלים אוהבים ומתברר שעוד מיליוני אנשים ברחבי תבל. שנית, הכל בגדול, מאורגן ועשיר כפי שמסתבר רק האמריקנים יודעים ליצור במטה קסמים מבית היוצר דיסני.

ברצוני להזכיר שוב (ראו כתבה מלונות דיסני: הקסם מתחיל כאן…) שלינה באחד ממלונות דיסני מעניקה זמן בילוי ארוך יותר בפארקים, כי כל שעת בילוי שווה מחיר שלא יסולא בפז… הזכרנו כבר. ההטבות:

שעות קסם (Magic Hours)  – כניסה מוקדמת לפני הגעת הקהל הרחב או שהייה מעבר לשעות הסגירה בפארקים, בהתאם ללו"ז המתפרסם מדי שבוע.

שירות – VIP דבר מדהים מניסיוני האישי. איש צוות דיסני העונד סיכה מוזהבת עליה מתנוסס המשפט   VIP TOUR GUIDE הוא "קוסם" האוסף אתכם מבית המלון ברכב  מכובד, נכנסים לכל המתקנים בדרך קסמים ללא תור מיותר ומקבלים טיפים והסברים תוך כדי הבילוי. כמה עולה התענוג ? משתנה בהתאם לעונה ויכול להגיע ל- 900$ ל-7 שעות. השירות ניתן למינימום 7 שעות ומקסימום עד 14 שעות. 

הפאס המהיר ( Fast Pass) – כלול במחיר הכרטיס ללא תוספת ולכן שריינו לעצמכם את הפאס המהיר והבטיחו כניסה ללא תור לאטרקציות הפופולריות ביותר בפארקים (תור לאטרקציה מבוקשת יכול לקחת בממוצע גם שעה ויותר).

29 עיתונאים וסוכני נסיעות מישראל, הודו, ירדן, דובאי, אנגליה, סרי לנקה וארצות נוספות, הופכים לקבוצה מגובשת במרכז הכנסים של מלון הפאר  דיסני גראנד פלורידיאן ריזורט וספא ובליווי 3 מארחים מקצועיים ובעיקר חביבים ( Brigid, Damien, Rebekah ) יוצאים למסע של כיף ענק בפארקים של דיסני.

ממלכת הקסם ( Magic Kingdom)

ממלכת הקסם מפעילה קסם על כולם מבלי יוצא מן הכלל, הילדים והצעירים באופוריה מוחלטת ואנחנו המבוגרים הופכים לילדים בן רגע. טירת סינדרלה יפיפייה (הסמל של ממלכת הקסם), רכבות הרים מפותלות ומתקנים משעשעים (לפעמים מפחידים), מצעד הכוכבים היומי, פגישה אישית עם מיקי וגרנד פינאלה של זיקוקי דינור מספקים רגעים של אושר גדול. הפארק הפופולרי ביותר מבין הארבעה.

אנחנו נכנסים מאחורי הקלעים (Backstage) וחושפים להפתעתנו שמתחת לרגלינו קיימת עיר תחתית דרכה משנעים את הדרוש להפעלתו של הפארק הענק באופן שהמבקרים לא יופרעו ויאבדו מרגעי הקסם.

כמה מהאטרקציות הכי שוות: (לתשומת לבכם, חלק מהמתקנים מוגבלים ומתאימים לילדים בגובה מסוים בלבד)

הפארק מחולק לשש ארצות בעלות אופי שונה ומתקנים המתאימים לרוח הנושא :  Main Street- U.S.A  , Adventureland,  Frontierland  , Liberty ,Square ,Fantasyland . Tomorrowland

בכניסה לפארק ממוקם הרחוב הראשי של ארצות הברית  (Main Street, U.S.A )- שחזור של רחוב אמריקני משנות ה-20 עם בניינים של פעם, חנויות המציעות אין ספור מוצרים (זהירות הורים) ומסעדות התורמות לאווירה. את ארוחת הצהרים סעדנו ב- Tony's Towen Square מסעדה איטלקית מיוחדת, בכיכר המרכזית, בדיוק המקום בו ליידי והנווד התנשקו לראשונה בסרט "היפיפייה והיחפן".

בסוף הארוחה ציפתה לנו הפתעה מיוחדת, לא מדובר בקינוח בסגנון טירמסו, אלא פגישה אישית בחדרי חדרים עם ידוען ניצחי- מיקי. הצורה בא הוא הוצג, היחס אליו, והתנהגותו נותנת תחושה שמדובר בבן אנוש.

בשעה 15:00 התכנסנו לשטח שמור לאורך הרחוב הראשי, כשסדרנים שומרים על טריטוריית ה- VIP ומוזיקה עליזה בוקעת מכל עבר לקראת "מצעד דיסני", כמו שרק בדיסני יודעים לבצע. גיבורי הסרטים המצוירים לצד רקדנים בתלבושות ססגוניות המשתפים פעולה עם הקהל , רכבים מקושטים בפרחים ובובות ענק מעניקים חוויה שאסור לפספס לקטנטנים וגדולים כאחד.

בסוף הרחוב הראשי קשה להתעלם ממבנה מרשים בגודלו ועיצובו וככול שמתקרבים אליו ההתרגשות גוברת, טירת סינדרלה עם צריחים מחודדים בגווני תכלת. הופעות נערכות לרגלי הטירה ומושכות מאות צופים. לפני הטירה כיכר פרחים ופסל של שני השחקנים הראשיים וולט דיסני ומיקי, אטרקציה פוטוגנית לפייסבוק. נצלו את הצלמים המסתובבים בקרבת מקום ומעניקים צילומים אישיים חינם. לא לשכוח להציג לצלם את צמיד הקסם שעל ידכם, אם ברצונכם לראות את התמונות באפליקציית דיסני.

הצגה בסגנון היפה והחיה בשיתופו המלא של הקהל, ארון דובר שפות, אח מרשים שעליו פרחים, נרות מקשקשים ונסיכה אמיתית, מסבירות שוב מדוע אין מתחרים לרמת הביצועים של  צוות דיסני.

אחת מהאטרקציות היותר פופולאריות בפארק היא "הר החלל" ( Space Mountain ) בעולם המחר ( Tomorrowland) . רכבת מטורפת שטסה במהירות מגובה רב ובחשיכה מוחלטת. לבעלי לב חזק.

פיטר פן ועולם קטן (Fantasyland) הן אטרקציות רגועות המיועדות למשפחות עם ילדים קטנים.

ב- Frontierland תפגשו את רכבת ההרים ( Big Thunder Mountain Railrod ) שדוהרת בהרים וגייזרים מתיזים ואטרקציה רטובה נחמדה ( Splash Mountain) סירה של 8 נוסעים העולה ויורדת לאורך הנהר. אם לא חפפת שיער, דיסני יעשו זאת עבורכם.

מתקן נוסף הוא " פיראטים בקריביים" המדמים את חייהם הפרועים של שודדי הים האכזריים ושייט בגונג'ל אפריקאי (Jungle Cruise) כאשר חיות טרף מאיימות לאכול אתכם לארוחת בוקר.

לסיום, מופע עוצר נשימה של זיקוקי דינור במרומי טירת סינדרלה הנראה למרחקים בכל רחבי אתר הנופש. מומלץ מאוד.

 מרכז אפקוט

פירוש השם אפקוט ( Epcot-Experimental Prototype Community of Tomorrow) כלומר- חברה ניסויית אב טיפוסית של המחר. פארק שעשועים מרהיב שיגרום לכם לטוס לעתיד (עולם המחר) לצד תרבויות ברחבי הגלובוס. או במילים אחרות התרבויות הרבגוניות על פני כדור הארץ לצד ההישגים הטכנולוגיים, מעשה ידי אדם. נבהלתם מההגדרות, הסירו דאגה מלבכם אתם עומדים לראות דברים יוצאי דופן וליהנות מכל רגע.

פארק ששטחו כפול  משטחו של פארק ממלכת הקסם ( Magic Kingdom) ומחולק לשני עולמות, גלריית מדינות העולם ( World Showcase) ועולם העתיד ( Future World ) הכל בנוי מסביב לאגם מרשים. סמל הפארק דומה לכדור גולף ענק (Spaceship Earth) שלא ניתן להתעלם ממנו מכל מקום ברחבי הפארק.

אני ניצב בצידו השני של האגם העצום ורואה מבנים מוכרים ואהובים על כולנו, מגדל אייפל ופיאצה סן מרקו, ברור, שם נמצא אזור גלריית מדינות העולם. אט אט אני מתקרב ומוצא עצמי מטייל לאורך נהר הסיין,ממש כמו בפריז, נכנס לרחובות הקטנים והטיפוסיים של צרפת ועוצר בפתח בית קפה/מסעדה. מציץ פנימה ומחייך, מלצר לבוש בטוקסידו לבן ועניבה מהודרת בצבע בורדו מברך אותי "בונסוואר מסייה סילבופלה (ערב טוב אדוני בבקשה) אני צועד פנימה ומרגיש בשאנז אליזה, מתיישב, לוגם כוסית שמפניה לצד כריכים קטנים וטעימים וממשיך למדינה הבאה. הריחות משתנים, הצבעים הייחודיים והבניינים מזכירים לי את מרוקו. מציץ שוב לתוך מסעדות ואומר לעצמי וואלה מרקש וכך עובר ממדינה למדינה, נהנה מכל רגע וטורף את חצי עולם מבלי לארוז מזוודות ולתפוס עוד טיסה.

אל תחפשו את הביתן הישראלי, מדינת ישראל ומדינות אחרות ויתרו על מימון הפרויקט למרות שקיבלו הזמנה מספר פעמים מחברת דיסני. אז איך מחזירים חלק מההשקעה ? פותחים חנויות המציעות מזכרות ייחודיות של המדינות. מומלץ לבקר בחנות הגדולה במתחם יפן, מחזה יפה של צדפות המכילות פנינים הופכות לסוג של משחק הימורים בתקווה לדוג את הפנינים השוות ביותר שיהפכו לתכשיט יוקרתי. בתשלום כמובן.

בעולם העתיד מספר אטרקציות שאסור לפספס:

ספינת החלל בכדור הארץ ( Spaceship Earth) – כדור גולף ענק הבנוי מעשרות אלפי משולשי אלומיניום בגובה 18 קומות. נסיעה בקרוניות באופן ספירלי מלמטה לתקרה וחזרה מציגה את התפתחות הטכנולוגיה מתקופת האדם הקדמון ועד הטיסה לחלל.

עולם האנרגיה (Universe of Energy) – מסביר באמצעות שחקנים מהוליווד ( אלן דג'נרס, ג'ימי לי קרטיס ועוד)  מהן מקורות האנרגיה בעולם וכיצד לשמרן.

מסלול הניסויים (Test Track ) – אחת האטרקציות החביבות על המשפחה הממומנת ע"י חברת שברולט האמריקנית. בכניסה למתקן זוגות ניצבים מול מחשב ומעצבים את רכב העתיד ואז יוצאים לנסיעת מבחן מהירה ומפותלת המגבירה את האדרנלין כאשר ברקע לא מעט צרחות. בסופה של הנסיעה מכריזים על המנצח ויוצאים לאולם בו מוצגים רכבי שטח של החברה ובו שוב… אביזרים למזכרת. מומלץ.

סוארין ( Soarin ) – תור ארוך נראה כבר ממרחק לאחד המתקנים הפופלריים המדמה ריחוף ממעוף ציפור מעל קליפורניה עם תחושה אמיתית של טיסה לצד ריחות טיפוסיים של פרדסים ומשב רוח מתמשך.

האדמה ( The Land) – שיט בסירות בין סוגי אקלים על פני כדור הארץ והשפעתם על בני האדם. הסיור מסתיים במשתלה בה מגדלים ירקות ופירות מכל רחבי הגלובוס, גם מישראל.

משימה: החלל ( Mission: Space) – מסע למאדים מנקודת מבטם של אסטרונאוטים. לבעלי קיבה חזקה.

לאחר ארוחה בביתן קנדה אנו פונים ומתמקמים בנקודת תצפית נוחה על האגם ונהנים מחגיגת קינוחים ( Dessert Party ) בסגנון דיסני, שאפילו העוגות מעוצבות בצורת אוזני מיקי, לצד מגוון רחב של פירות. ואז בשעה 21:00 מתחילה ההצגה הגדולה, מופע הזיקוקים המרהיב . טיפ, מספר לא מבוטל של אנשים מצאו נקודת תצפית בתוך סירות באגם, שווה בדיקה ברגע הגעתכם לפארק. מעולם לא ראיתי שילוב כה מרהיב של זיקוקים , כדור הארץ הממוקם במרכז האגם ומקרין שלל אורות, אש מכל עבר, קרני לייזר ועוד מגוון רחב של דמויות וצבעים שיחד הופכים את המופע למושקע שראיתי בחיי.

ממלכת החיות ( Animal Kingdom)

שעת בוקר מוקדמת, קולות תופים ברקע ושירים אפריקאים מכניסים אותנו לאווירה, אנחנו יושבים במסעדת TAMU TAMU בעיר מומבסה, שבקניה, לא סליחה בממלכת החיות אורלנדו נהנים מארוחת בוקר נהדרת ומרגישים אפריקה.

פארק ממלכת החיות הוא השני בגודלו בעולם והגדול מבין ארבעת הפארקים של דיסני.למעלה מ-1500 בעלי חיים, דינוזאורים, דרקונים ועוד מגוון רחב של בעלי חיים קדמונים. כמיטב המסורת של דיסני גם פה הפארק מחולק לשבע ארצות.

כרגע אנחנו באפריקה וצועדים לעבר אחת האטרקציות היותר מעניינות שראיתי בפארקים- ספארי קילימנג'ארו (בין טנזניה לקניה) קבוצות קבוצות נכנסים לרכבי ספארי ויוצאים למסע בדרכים מפותלות, צמחיית סאוונה טיפוסית ולפתע בעלי חיים משוטטים, קרנפים, ג'ירפות, פילים, נמרים ושאר חיות שנראה גם בספארי אמיתי באפריקה, אבל בקטן. נהגת שלא הפסיקה לדבר מרגע היציאה ועד החזרה הפריעה לחוויה המדהימה, לאורך כל הטיול דיווחה על סכנת חיים למטיילים וחיות רעות העלולות לטרוף אותנו בכל רגע.

במרכז הפארק ניצב סמלו, "עץ החיים", עליו חקוקים באופן גאוני מעל ל-300 דמויות של בעלי חיים וגובהו כ-14 קומות. בתוך העץ מוצג סרט תלת ממדי "קשה להיות חרק"  המבוסס על הסרט "באג לייף" ומעניק הרגשה שכל העולם מרגע זה נראה מבעד עייני יצורים קטנים, החרקים.

אטרקציות נוספות שמומלץ לא לפספס:

אוורסט- אגדת ההר האסורה : לפי השם הבנתם כבר שמיקומנו באסיה. לבעלי לב חזק, מדובר ברכבת הרים העוברת בהרי ההימלאיה המושלגים בדהירה מטורפת, עולה וצונחת כאשר צווחות המשתתפים נשמעות למרחק, תיהנו, אני נשארתי למטה וצפיתי במתקן המרשים, ללא ספק אחת מהרכבות השוות המטיסות לכם את האדרנלין לאוורסט.

אנחנו לא זונחים את יבשת אסיה ומצטרפים הפעם למסע רטוב ברפסודות ( Kali River Rapids) לאורך אשדות נהר קאלי, בתוך יערות הגשם של הודו. מומלץ להצטייד במעיל גשם או בגדים להחלפה.

דינוזאור (Dinosaur) – רכבת הרים קופצנית בסגנון אינדיאנה ג'ונס שתוביל אתכם באפלה לעידן הדינוזאורים הצצים מכל עבר ומבהילים את האורחים.

בנוסף לאטרקציות הנפלאות מתקיימים גם מופעים מרהיבים: מופע מלך האריות ומחפשים את נמו.    

לתשומת לבכם המעבר מארץ לארץ לא ישאיר אתכם משועממים לדקה, ביתנים עם דמויות אותנטיות, רכבים מקושטים ביצירות אומנות מהודו ושאר יעדי הגלובוס רק מגבירה את התיאבון לראות עוד ועוד. הפארק נסגר בשעה מוקדמת בהשוואה לשאר הפארקים במטרה להעניק לחיות רגעי שלווה, זו גם הסיבה שבפארק הזה אין מופע זיקוקים.

דיסני הוליווד סטודיוס ( Disney's Hollywood Studios)

אם נתקלתם בכניסה  בדמותו של חברינו מיקי עטוף בצמחי נוי כשלצידו מטאטאים מעוצבים ופרחי נוי מהסרט פנטזיה, אתם בפארק "דיסני הוליווד סטודיוס". הפארק מורכב משמונה אזורים: שדרת הוליווד, אגם Echo, רחוב ניו יורק/ אמריקה, שדרות מיקי, המקום של פיקסאר, Commissary Lane ,חצר ההנפשה ושדרות סאנסט.

הפארק מאפשר לכם לפגוש מקרוב את תעשיית הסרטים של דיסני ואם אתם חובבי סרטים הגעתם למקום הנכון.

בין האטרקציות:

מגדל הטרור של אזור הדמדומים (The Twilight Zone Tower of Terror) – מבנה של מלון נטוש תמים יהפוך לפחד של החיים כשתחוו נפילה חופשית מגובה 13 קומות. חלק מהמשתתפים ירדו חיוורים, אחרים חוו צביטה מהאיש שישב לצידם.

מלחמת הכוכבים  ( Star Tours) – החוויה מתחילה עוד לפני הכניסה למתקן. במה גדולה עם דמויות הסרט משתפות קבוצות ילדים העוברים חוויה ייחודית בלבוש אותנטי מהסרט. ומה בפנים ? מדמה (סימולטור) תלת מימדי של טיסת חלל בסרט מלחמת הכוכבים.

רכבת ההרים רוק נ רול ( Rock n Roller Coaster) – מחוץ למתקן גיטרה ענקית בצבע אדום לבן שלא משאירה הרבה לדמיון ובפנים רכבת הרים מלווה בשירי להקת איירוסמית, 3 לופים במהירות שיגור גבוהה. מומלץ לא מיד אחרי ארוחה.

צעצוע של סיפור ( Toy Story Midway Mania) – זוגות בקרוניות המבצעות סיבובים חדים במשחק ירי אינטראקטיבי בכיכובם של הדמויות מהסרט "צעצוע של סיפור". בסוף יש גם מנצח.. מומלץ, מתאים גם לקטנטנים.

"מותק הילדים התכווצו", "האגדה של קפטן ג'ק ספארו", "קסם האנימציה", מחזמר היפה והחיה ומופעי פעלולים הן אטרקציות נוספות הממתינות לכם בפארק.

אם חשבתי שמופע הזיקוקים באפקוט הוא הטופ אז דיסני הצליחו להפתיע אותי שוב ובגדול. מוקמנו לארוחת ערב במרפסת VIP ממול לאגם שבמרכזו הר מרשים. על ראשנו כובע עם אוזני מיקי המהבהבים ומסונכרנים לצלילי המוסיקה הבוקעת ממופע מרהיב של זיקוקי דינור, סירות השטות הלוך ושוב, דמויות של מיקי וחברים אחרים הנעלמים ומופיעים בנקודות שונות על ההר ואש במימי האגם המאיימת על הקהל היושב קרוב. מופע מאלף שרק דיסני יכולים להפיק. מאות אנשים צופים בהתלהבות חסרת תקדים, תגיעו מוקדם ותפסו עמדת  צפייה טובה או שריינו לעצמכם מקום בעמדות ה- VIP.

שוכנעתם ? צאו לפנטזיה משפחתית של פעם בחיים.

* למידע נוסף פנו לצוות המומחים של חברת אראי סיטונאי נסיעות בע"מ משווקים רשמיים של דיסני וורלד בישראל משנת 1989.

* הכותב היה אורח של חברת אראי ודיסני וורלד אורלנדו.        

                       

 

 

 

 

 

 

 

Exit mobile version