Site icon IAS

דב קלמן: "הגיע הזמן לגישה אחראית יותר של תיירות: מכמות לאיכות"

דב קלמן, מייסד ויו"ר חברת טרנובה. צילום גיא יחיאלי

חב' טרנובה ארגנה אמש (ב') אירוע מכובד ורב משתתפים, במלון דן תל אביב, לכבוד כנס V4 השנתי, שכלל את לשכות התיירות של צ'כיה, סלובקיה, פולין והונגריה תחת הסלוגן: Discover Central Europe.

את דברי הפתיחה לכנס V4 נשא דב קלמן, מייסד ויו"ר חברת טרנובה שפרש את משנתו התיירותית לגבי עתיד התיירות בכלל ותפקידם של מובילי הענף בפרט. לכנס הגיעו מובילי תעשיית הנסיעות הישראלית, מפעילי תיירות מובילים, סוכני נסיעות, מומחי MICE, חברות תעופה, סיטונאי תיירות, מומחי תחום הספא, מדיה תיירותית ועוד. לכנס הגיעו 28 משתתפים מארבעת המדינות והתוכנית כללה הצגת המדינות, שיחות עסקיות, ארוחת ערב והגרלה חגיגית נושאת פרסים.

לאחר הזכרת ראשי המשלחות ותודות לצוות טרנובה בראשותו של אימרי קלמן (מנכ"ל) פנה דב לקהל ואמר: " אנו נפגשים בתקופה של סימני שאלה רבים הקשורים למצב הנוכחי בישראל, במרכז אירופה ובעולם. ברצוני להתמקד בשאלות הקשורות למשבר האקלים ולתפקידנו בהגדרת עתיד התיירות: כיצד אנו הולכים לצמצם את טביעת הרגל הפחמנית של התיירות ומה עושים כדי למנוע תיירות יתר, זיהום ופגיעה בקהילות המקומיות בהן אנו מבקרים. האם המטרה שלנו היא לחזור לעסקים, כרגיל, בכל מחיר? האם תיירות היא מילוי מטוסים מסיביים? האם תפקידכם הערב מוגבל למשא ומתן על ההצעות הזולות ביותר מבעלי העניין המשתתפים?"

דב המשיך והתייחס לנושאים של תיירות יתר והציע להגדיר מחדש את התיירות: "ישנן ערים רבות באירופה שעלולות 'למות' מהצלחה. אנחנו לא רוצים שזה יקרה לערים היפות פראג, בודפשט, ורשה וברטיסלבה. כבר כעת, מספר התיירים המבקרים בפראג הוא פי 8 ממספר תושביה. אני מציע להגדיר מחדש את התיירות: כן, היא צריכה להישאר מהנה – אבל לכולם, כולל עבור מארחי הערים והקהילות שאנו מבקרים בהן. עלינו להסתכל על האינטרסים של החברה בכללותה, של רווחתה של אמא אדמה: לעולם אל לנו להתייחס לתיירות כמטרה בפני עצמה. אם לא נשקיע בעתיד בר קיימא יותר, אתם ואני נצא מהעסק בעוד כמה שנים. עלינו לשאוף לטוב יותר וערכי יותר. הגיע הזמן לגישה אחראית יותר של תיירות: מכמות לאיכות ".

כנס V4 – מפגש עסקי. צילום גיא יחיאלי

לאחר הקדמה פנה דב והציע 4 ערכים לכנס 4V, שתכלולנה פגישות ה- B2B:

V1: צמצום נושא תיירות עונתית וקידום נסיעות לאורך כל השנה, זה מה שזקוקים המדינות המארחות, בתי המלון, המסעדות המקומיות והספקים. הנוסעים יוכלו ליהנות ממחירים נמוכים וזה מצב של win-win.

V2: נסו ליצור חבילות וסיורים מחוץ לערים המרכזיות ולאטרקציות הפופולריות. תציעו פסטיבלי אמנות ותרבות מקומיים. הפכו את הצעת התיירות שלכם לחוויה מעוררת השראה אמיתית .

V3: הגדילו את משך השהות של הלקוחות שלכם. קחו פחות חופשות אך ארוכות יותר. מדינות V4 ביחד הן למעשה יעד מדהים בסדר גודל של צרפת ולכן צרו חבילות נסיעה ברכבת או אפילו טובות יותר של שבועיים במקום שהות בסופי שבוע בלבד.

V4: לפעול מחוץ לקופסה. הישראלים ידועים בחשיבה יצירתית, אך בתיירות יש נטיה להעתיק/להדביק מוצרי עבר. דור חדש דורש יותר מוצרי תיירות אחראיים ומעוררי השראה. צרו חבילות הכוללות נסיעות נוחות ברכבת בין הערים הגדולות. העדיפו מלונות ידידותיים לסביבה. כולל יום של רכיבה על אופניים או רפטינג.

לסיום דב אמר: " אם כולנו מבינים שהתיירות צריכה לתת מענה לצרכים של המבקרים, התעשייה, הסביבה והקהילות המארחות – ואם כולנו מבינים את הצורך לפעול עכשיו – אירוע ה-V4 הזה יהיה הצלחה ענקית".

כנס V4 – כנס רב משתתפים. צילום גיא יחיאלי
Exit mobile version