Site icon IAS

דברצן, העיר השנייה בגודלה בהונגריה: אירועי תרבות, ספורט וקולינריה

קרנבל הפרחים, 15-20.8 במספר מקומות בדברצן. צילום יח"צ

עבור ישראלים רבים הונגריה היא בודפשט. האמת היא שבודפשט היא באמת עיר מיוחדת אך להונגריה יש עוד אוצרות חבויים רבים לאלה שייצאו מהבירה ויחקרו את המדינה. כך היא דברצן, העיר השנייה בגודלה במדינה שמקור שמה הוא "לחיות, לנוע" ואשר ההיסטוריה העשירה שלה נמשכת למעלה מ-600 שנה. במהלך השנים, צמחה העיר מעיירה חקלאית פשוטה למרכז מתפתח ודינמי במזרח הונגריה בכל היבט. פעמיים אף שימשה כעיר הבירה. הודות לשדה התעופה הבינלאומי שלה, ניתן להגיע אליה בטיסות סדירות מישראל דרך ווייז או בשעתיים נסיעה ברכבת מבודפשט.

בנוסף למרכז העיר ההיסטורי עם בתים ססגוניים של סוחרים, ארמונות מרהיבים ובתים אזרחיים מקסימים, לעיר יער גדול ומרכזי ובו פעילויות פנאי רבות. היער, שנבחר ליער היפה ביותר בהונגריה, נגיש בעשר דקות נסיעה ברכב ובתחבורה ציבורית ממרכז העיר. בפארק ניתן למצוא גן חיות, פארק שעשועים, מגרש משחקים לכל עונות השנה, גן בוטני, אצטדיון, במה פתוחה ומתחם ספא Aquaticum, הכולל מרחצאות תרמיים עם מים מרפאים, פארק מים טרופי מקורה, שירותי בריאות ורווחה שונים ופארק מים חיצוני מודרני ביותר בהונגריה. אז מחכה למי שיגיע לעיר באוגוסט הקרוב? לא מעט…

קרנבל הפרחים, 15-20.8 במספר מקומות בדברצן
קרנבל הפרחים של דברצן הפך במהלך השנים למוקד משיכה בינלאומי. מדובר באחד הפסטיבלים הגדולים והפופולריים ביותר בהונגריה כבר למעלה מ-50 שנה. שיאו של האירוע הוא מצעד הקרנבל שנערך ב-20 באוגוסט, כשפסלי פרחים עצומים ומרשימים המתנשאים לגובה של 5 מטרים ומתארים סצנות מסיפורי עמים או נושאים שונים. בנוסף, נערכים ברחבי עיר מצעדים בליווי ריקודים מסורתיים וקבוצות מחול מכל הונגריה ואף מחו"ל. קרנבל הפרחים של דברצן התפתח לאירוע של שבוע שלם הכולל תוכניות לילדים, קונצרטים, הדגמות סידור פרחים, ירידי מלאכה וכמובן, המון פרחים.


ימי היין והג'אז בדברצן. ייערך בין התאריכים 8-11.8 בפארק היער הגדול

אירוע זה הוא אחד הפסטיבלים בעלי האווירה המיוחדים שיש. חובבי היין והג'אז ייהנו משני העולמות בעודם יושבים תחת העצים המוצלים של היער הגדול. על שפת אגם בקאש, במרכז היער, יוכלו המבקרים לטעום ולנסות את היינות ההונגריים מכל חבלי הארץ לצד אומני הג'אז הבולטים ביותר בסצינה המקומית, וכל הטוב הזה על רקע הסביבה הירוקה והאווירה המיוחדת של פארק היער הגדול.

ימי היין והג'אז בדברצן. ייערך בין התאריכים 8-11.8 בפארק היער הגדול. צילום יח"צ

אליפות 3X3 בכדורסל, 24.8 – 1.9 כיכר קושוט
כפי שהיה בשנים קודמות וכבר הפך למסורת, השחקנים הטובים ביותר בעולם במסגרת קבוצות ה – 3X3 יגיעו שוב לדברצן בשבוע האחרון של אוגוסט. בנוסף לאליפות העולם, סבב ה-World Tour Masters, שבו משתתפות הקבוצות המקצועיות המדורגות הגבוהות ביותר, יתקיים גם הוא בכיכר המרכזית של דברצן.

פסטיבל מקהלות בינלאומי על שם בלה ברטוק. ייערך בין התאריכים 1-4.8 במספר מקומות בדברצן

תחרות המקהלה הבינלאומית על שם בלה ברטוק (BBCC), שנוסדה בשנת 1961, נחשבת לאחת התחרויות המוזיקליות היוקרתיות בעולם, המוקדשת לאיכותה הגבוהה של מוזיקת מקהלות עכשווית א-קפלה.
זוכי פרס הגרנד פרי בתחרות השנה יוזמנו שוב להתחרות בגרנד פרי האירופי לשירת מקהלות. כל סבבי התחרות פתוחים לקהל והאירוע יתקיים במספר אתרים בדברצן, עם פעילויות נלוות ברחבי העיר.

רוצים לדעת על עוד אירועים? מומלץ להתעדכן בכל הפרטים, רכישת כרטיסים ועוד בכתובת .

Exit mobile version