Site icon IAS

גרמניה, זה גם אוכל גורמה

אם בעבר התגאה המטבח הגרמני במאכלים כפריים כבדים, בנקניקים ונקניקיות משובחים ובמבחר עצום של בירה שהוגש לצד אלה, היום יכולים גם התיירים האנינים ביותר למצוא ברחבי גרמניה מסעדות משובחות המגישות את המנות המתוחכמות, המעודנות והערבות לחיך, כאלה שגם מדריך "מישלן" היוקרתי מסיר בפניהן את הכובע.

 

במהדורת 2015 של מדריך האוכל של  "מישלן"  מצוינות מאות מסעדות מכל רחבי גרמניה כמקומות שכדאי לבקר בהן ומובטח שתלקקו את השפתיים. יותר מזה 11 מסעדות קיבלו השנה שלושה כוכבים, הציון הגבוה היותר המוענק של ידי המדריך היוקרתי, 38 מסעדות קיבלו שני כוכבים ולא פחות מ 233 מסעדות קיבלו כוכב אחד  )דרגה שהיא עצמה גורמת לשף להשמין מנחת).

 

אוכל טוב אפשר למצוא בכל רחבי גרמניה. להבדיל ממדינות רבות שבהן מתרכזת הפעילות הקולינרית המתוחכמת בעיר אחת, לרוב עיר הבירה או הבירה העסקית, בגרמניה לא משנה לאן תיסעו ואיפה תבלו, מובטח שתמצאו מקום משובח לסעוד בו. כך, למשל, בין המסעדות שזכו השנה להיכנס למדריך נכללות מסעדת Ammolite באירופה פארק, פארק השעשועים הענק בבאדן וירטמברג, מסעדת Brenners Park אשר בבאדן באדן, מסעדת  Esszimmer  במינכן , מסעדת  La Vie באוסנברוק או מסעדת Aqua בוולפסבורג.

 

מי שמעדיפים מזון מסורתי ימצאו את הטעם הגרמני הנושן בכל טברנה מקומית, גם בכפרים ועיירות מרוחקים. התבשילים הייחודים לאזורים השונים בגרמניה כוללים מבחר דגים בצפון המדינה, כופתאות תפוחי אדמה המאפיינות את מזרח גרמניה או אטריות ביצים ומבחר עצום של מתוקים בדרומה. בין אמצע אפריל ליוני גרמניה אחוזה ב"קדחת אספרגוס"  ואם היה נדמה לכם שאי אפשר ליצור ממנו מאכלים רבי דמיון, בואו לגרמניה ותטעמו. האספרגוס הצנוע, בעיקר זה הלבן הבשרני,מככב שם בעשרות תבשילים בכל רחבי המדינה.

Exit mobile version