Site icon IAS

גידול של 21% בתנועת הנוסעים במעברי הגבול ב-2017

גידול של 21% נרשם במעברי הגבול היבשתיים של ישראל בשנת 2017. המספר של כ-4.5 מיליון נוסעים לא מלמד בהכרח על גידול מספרם של התיירים במעברים אלה, או לפחות לא כאלה שתורמים לישראל בתחום הלינה, למשל.

חלקם של העוברים הם עובדים ירדנים, חלקם פלסטינים וחלקם קבוצות של תיירים שמגיעים מעמאן לאתרי התיירות בישראל, אחרי שבילו מספר לילות בירדן.

מעבר הגבול "רבין" רשם גידול מרשים של  40%  בתנועת הנוסעים השנה עם 787,000 נוסעים. תנועת התיירים במעבר גדלה השנה ב-70% עם מעבר של 163,000  נוסעים לעומת השנה החולפת.

ממעברי הגבול "רבין " ו"אלנבי" עוברות  קבוצות תיירות אזורית, המגיעה מרבת עמון לישראל, כאשר עיקר הגידול נרשם בקבוצות תיירות אזורית מהמזרח הרחוק, בעיקר מסין, הודו, מלזיה ואינדונזיה העוברות לאתרי התיירות המבוקשים בישראל.

מעבר הגבול "רבין" רשם גם גידול משמעותי בתנועת הפועלים הירדנים העוברים במעבר, עם מעברם של  540,000  פועלים ירדנים, אשר חצו את הגבול השנה לצורך עבודה בעיר אילת – גידול של 42%. 

במעבר הגבול אלנבי עברו ב-2017  מעל 2.5 מיליון נוסעים, גידול של 17% בתנועת התיירים והפלסטינים. מסוף אלנבי הנו אחד מחמישה מעברי הגבול היבשתיים בין ישראל לשכנותיה ממזרח ומדרום והוא המעבר הדרומי ביותר על נהר הירדן ונמצא כ-5 ק"מ מזרחית לעיר יריחו, במרחק נסיעה של כ- 54 דקות לרבת עמון. כיום מהווה המעבר, בניהול רשות שדות התעופה, את הדרך הקצרה ביותר בין ערי מרכז ישראל לעמאן. המעבר משמש למעבר גבול בין ישראל לירדן בין הרשות הפלסטינית לירדן וכמסוף למעבר סחורות בין ישראל והרשות לבין ירדן, דרכו עוברים פלסטינים ותיירים.

מעבר הגבול "בגין"(טאבה), רשם גם הוא גידול של 26% בתנועת הנוסעים עם מעברם של כ- 720,000 איש  ב-2017.  הגידול בתנועה נובע בחלקו מגידול בנוסעים היוצאים לסיני, כמו גם גידול בקבוצות תיירים העוברות ממזרח אירופה  לישראל וקבוצות מהודו המגיעות במסגרת התיירות האזורית לישראל.

Exit mobile version