Site icon IAS

גולדי מולר: " השוק הישראלי ממשיך לפרוח "

הנתונים מדברים בעד עצמם , מספר לינות המבקרים בגרמניה בעלייה זו השנה השביעית ברציפות, בשנת 2016 נרשמו 420 מיליון לינות מבקרים (מקומיים וזרים) על פי נתוני המשרד לסטטיסטיקה בפדרציה הגרמנית וצפוי להגיע למספר של 448 מיליון כנתון שנתי. כל זאת, למרות החשש הגדול בעקבות אירועי הטרור שעברה היבשת כולה.

תיירות הפנים בגרמניה ממשיכה לגדול ורשמה השנה עלייה של 2.8% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, עם 345 מיליון לינות מקומיים. מגמה שאפיינה את מרבית מדינות מערב אירופה שתושביה ראו במדינתם כיעד הבטוח לחופשה, "הדשא שלנו ירוק יותר" .

התיירות הנכנסת לגרמניה רשמה בשנת 2016 גידול של 1.4% והגיעה ל-75 מיליון לינות תיירים, עד סוף חודש נובמבר. השווקים האירופאים המהווים כ-74% מכלל המבקרים הבינלאומיים לגרמניה רשמו עלייה של 2% . כל שווקי המקור באירופה רשמו עלייה למעט איטליה ( 30%-). מומחים סבורים שהירידה קשורה ישירות לפיגועים, מגמה דומה, שנצפתה בשנה שעברה בקרב הנוסעים מאיטליה לפריז בעקבות גל פיגועי הטרור, שפקדו את הבירה הצרפתית.

ארה"ב, המדורגת במקום הראשון במספר לינות תיירים בגרמניה, מחוץ ליבשת אירופה (Overseas), המשיכה בדרכה עם גידול של 2.5% במספר לינות תיירים, מונע ככל הנראה גם משער הדולר החזק.

לעומת זאת, חלה ירידה של 1% בלינות תיירים מאסיה עם ירידה בולטת של 12% במספר לינות תיירים מיפן. הודו רשמה עלייה של 8% ודרום קוריאה של 6%. כמו כן, נרשמה ירידה של 6% במספר לינות מבקרים ממדינות ערב.

מספר לינות הישראלים בגרמניה בשנת 2016

"השוק הישראלי ממשיך לפרוח": מציינת גולדי מולר, מנהלת לשכת התיירות של גרמניה בישראל. "סיימנו את שנת 2016 עם מיליון לינות ישראלים וזאת למרות שמספר לא מבוטל של ישראלים נכנסים עם דרכונים זרים ולכן סביר להניח שמדובר במספר גדול יותר של ישראלים, שבקרו בגרמניה בשנת 2016".

ישראל מדורגת במקום השישי במספר לינות תיירים בגרמניה מכלל מדינות הממוקמות מחוץ ליבשת אירופה (Overseas), הפרש של 50 אלף לינות תיירים בהשוואה ליפן . "עברנו מזמן את ההודים , ברזילאים וקנדים. אבל מבט מהיר על מספר הלינות ביחס ישיר למספר התושבים מדרג אותנו במקום הראשון", מוסיפה גולדי.

ברלין עדיין מדורגת ראשונה בעדיפות התייר הישראלי, אבל היער השחור כבר "מזנב" בברלין ונראה שאזור בוואריה יתפוס תאוצה גדולה בשנת 2017 , כמו גם ברנדנבורג ויעדים נוספים. מדינת באווריה ידועה בשילוב נדיר בין אגמים לצד הרים, טירות קסומות, שנלקחו מאגדות והכל יחד סיפור מנצח. אכן, כבר 2016 נרשם שיא חדש של לינות מבקרים (מקומיים וזרים) בבוואריה ועד לחודש נובמבר 2016, בקרו במדינה סה"כ למעלה מ-90 מיליון, גידול של 3%.

מה הפך את גרמניה ליעד כה פופולארי בקרב הנוסעים הישראלים?

גולדי מסבירה :"הישראלים גילו את גרמניה והבינו שזה היעד עם התמורה הטובה ביותר לכספם (Value for  Money ) בכל התחומים והפעילויות . אם מדברים על ילדים, אז ניתן חודש ימים לבלות בגרמניה והעלות תהיה בכל מקרה נמוכה מחופשה בישראל. מתאים לכל כיס ולכל גיל  ".

מתברר, שממשלת גרמניה בחרה לשמר את המחירים האטרקטיביים משתי סיבות:  אחת עבור תיירות הפנים והשנייה במטרה להגדיל את התיירות הנכנסת למדינה.

גרמניה מציעה מגוון פעילויות כמו רכיבת אופניים במסלולים ייעודיים, טיולי אופנוענים השכיחים במיוחד בסביבה הררית, טיולים בחיק הטבע , חוויות קולינריות- 2017 היא שנת האוכל בגרמניה. מסעדות עטורות כוכבי מישלן, "אוכל רחוב" (Street Food) , פסטיבלים עונתיים ברחבי המדינה בכלל ובברלין בפרט, שהופכים השנה לשנתיים.

חדשות לבקרים נפתחות אטרקציות חדשות בגרמניה, לדוגמא: שיט נהרות עצמאי בברנדנבורג באווירת טבע מושלמת וחוויה בלתי נשכחת לכל המשפחה, שתתפוס תאוצה השנה לדברי גולדי. "לא לשכוח את הסקי, מרחצאות והספא הפופולארי ברחבי המדינה".

"בהתאם לעלייה במספר המבקרים גם מספר הטיסות תופס תאוצה, גרמניה איירליינס תשיק טיסות ליעדים חדשים, אייר ברלין הכפילה את מספר הטיסות, UP של אל על מפעילה טיסות חסך לברלין ולופטהנזה- המפעילה של מספר הטיסות הגדול לגרמניה, כ-31 טיסות שבועיות ", אמרה גולדי.

גרמניה איירליינס מפעילה טיסות ישירות מת"א לדיסלדורף שלוש פעמים בשבוע בימי ראשון, שני וחמישי ומת"א להמבורג פעמיים בשבוע בימי שני וחמישי. החל מנובמבר 2017 גרמניה איירליינס תשיק גם קו טיסות ישיר מת"א לנירנברג פעמיים בשבוע בימי שני וחמישי במחיר החל מ-79 יורו לכיוון.

אם מותר לי להוסיף את דעתי מביקורים תכופים בגרמניה, הרי שזה יעד עם "טעם של עוד", מחירים הוגנים לחלוטין, שירות ברמה גבוהה בבתי המלון, מסעדות ומוזיאונים, יעד שופע נופים מדהימים, אגמים ויערות מוריקים. אטרקציות מעניינות לרוב, כדוגמת אתרים ומבנים ייחודיים , ניקיון כללי מרשים ותחושה מסבירה פנים. אז מה צריך יותר תייר ישראלי המבקש חופשה מרעננת בחו"ל ?

קניות

לדברי גולדי מולר, גרמניה הפכה לגן עדן של קניות ומתקרבת בצעדי ענק לארה"ב. בנוסף לחנויות המציעות מגוון ענק של מוצרים ומותגים מהמובילים בעולם, לשירות המבקרים עומדים אאוטלטים הפזורים ברחבי המדינה:

ברלין: דיזיינר אאוטלט ברלין ( Designer Outlet Berlin ) – מהמובילים בגרמניה. מרכז קניות הממוקם כחצי שעה ממרכז ברלין,  שהקימה קבוצת  "מקארתור מגלן"  (McArthurGlen) מעוצב בקפידה וכולל שלל חנויות עם מיטב המותגים המתאימים לנוסעים הישראלים. לדוגמא, תיקים של מייקל קורס (Michael Kors) משתווים למחירים שניתן למצוא בארה"ב.

פרנקפורט: וארטהיים וילג' (Wertheim Village) גדול ושווה במיוחד הממוקם כ-50 דקות מפרנקפורט. עיר של חנויות ומגוון עצום של מותגים.

מינכן ונירנברג: אינגולשטאט ווילאג' (Ingolstadt Village) – מספר עצום של חנויות מסודרות במתחם מטופח ומרשים המציעות את מיטב החברות. חווית קניות מסחררת.

שטוטגרט:  מצינגן (Metzingen)– גן עדן לאוהבי חליפות ושאר מותגים במספר רב של חנויות והיצע עצום של אפשרויות קנייה.

 

Exit mobile version