Site icon IAS

"גג-עדן 2024": לעלות אל הגג. להיפגש. להביט לשמיים, להיזכר. לזכור.

באירועי "גג-עדן 2024". צילום גיתי סילבר

קהילת מוסללה תקיים את אירועי "גג-עדן 2024", שלושה ימים שמציעים מפגש עם ירושלים ממבט אחר ולא צפוי. האירוע כולל מגוון תערוכות ואירועים מיוחדים ובהם חמשת הגגות הקהילתיים החדשים של ירושלים, מופעים במרפסת של מוסללה על גג מרכז כלל, סיורים לגג חדש ומסקרן במחלף 4/9, התערוכה "רקמת חיים", סדנת בישול עם מפונות מקריית שמונה, סיור עם מייסד מוסללה ועוד. הפסטיבל שמתקיים בתמיכת משרד התרבות והספורט, עיריית ירושלים, קרן משפחת גימפריץ והקרן לירושלים, ייערך בין הימים שני לרביעי, 23 – 25 בספטמבר.

התערוכה המרכזית בפסטיבל "גג-עדן 2024" תהיה "רקמת חיים". התערוכה, המתקיימת בתמיכת מגדל בקהילה, תציג 13 עבודות הנצחה מרגשות שהן תוצר של מפגש בין אמנים למשפחות שכולות שאיבדו את יקיריהן בשבת של ה-7 באוקטובר ובמלחמת "חרבות ברזל". האמנים מגיעים מתחומים שונים, בהם איור, צילום, טקסטיל, יצירה בזכוכית, וידאו ואומנויות פלסטיות נוספות. האמנים עברו כקבוצה הכשרה ייחודית כמעצבי זיכרון, וביחד עם המשפחות השכולות יצאו למסע של יצירה משותפת, בו הפכו זיכרונות אישיים ליצירות אמנות חיות ומלאות משמעות. התוצר המשותף הוא  מרחב שבו היצירה מאפשרת ברגישות לגעת באובדן ולהציע הנצחה לצד ריפוי.

כמדי שנה נחשפים לציבור במסגרת ״גג-עדן״ הגגות החדשים שהתווספו לעיר בשנה האחרונה. השנה יפתחו לציבור במסגרת הפסטיבל 5 מתוך הגגות הקהילתיים שזכו למענק הקמה כחלק מ״התכנית למימוש פוטנציאל הגגות״ אותה מוביל 'ארגון גג' בשותפות עם עיריית ירושלים, חברת עדן, קרן ברכה ותומכים נוספים. כל אחד מהגגות הוקם על ידי קהילה שונה – ולכבוד האירוע הציבור מוזמן לעלות ולהתבונן על העיר מנקודת המבט של הקהילה המארחת. הגגות המשתתפים הם המרחב החברתי במלון הנשיא, בית הספר האומנויות, מרכז קהילתי פאני קפלן, בית הורים נווה עמית ובית הכנסת רמות ציון בגבעה הצרפתית.

עוד יתקיים במסגרת האירוע סיור היכרות מיוחד על הגג הירוק במסוף הארזים (מסוף 4/9). גג חי קצת אחר בלב עמק הארזים בטבורו של מחלף גולדה מאיר במפגש נחלים וכבישים, בו מוקם ההאב התחבורתי לצפון ירושלים. הסיור יספק הצצה לפרויקט שאפתני שעתיד לשנות את המציאות התחבורתית בעיר.

אירוע מיוחד שיתקיים השנה הוא "פותחות שולחן: סיפורי מטבח וסיפורי חיים", עם מצילות המזון של ירושלים שישתפו פעולה עם מפונות מקריית שמונה. חווית אוכל, בית וסיפורי חיים עם סדנאות בישול אינטימיות סביב מאכלים מסורתיים ממטבחים שונים. בזמן שהאוכל יתבשל, ישתפו נשות קריית שמונה מסיפוריהם על החיים בעיר, הזיכרונות שהאוכל מעורר ועל חוויותיהן בירושלים.

בליבו של ״גג-עדן״ מופעים של מיטב היוצרים שיופיעו על הגג הקסום תחת שמי הסתיו.  בערב הפתיחה: שני ה-23 בספטמבר יחל עם מופע טקסי בשם ״מים חיים״ של תיאטרון הידית שבו הקהל מוזמן להתעגל סביב בריכת מים ולקחת חלק באירוע שיכלול שירה, תפילה ותנועה. המשך הערב יביא את עלמה זוהר, היוצרת המוכשרת עם שירים מוכרים יותר ומוכרים פחות. תסגור את הערב עירית רוז שרון, מכשפה של קצב בהופעה סוחפת וקצבית.

ביום שלישי ה-24 בספטמבר ייערך מופע מקורי של שני אמנים שמגיעים כל אחד מרקע ומסורת מוזיקלית שונה – עופר מזרחי, יחד עם מדהב הארידס בדואו חד-פעמי, יפגשו אותנו לדיאלוג חוצה תרבויות וסגנונות. שילוב בין פולק, בלוז, השפעות מזרחיות וקלאסיקות.

ביום רביעי ה-25 בספטמבר יתקיים ערב הנעילה של ״גג עדן 2024״ עם מופע מיוחד של טריו פרץ אליהו, מלחין ונגן הטאר הידוע. אל המוזיקה האינסטרומנטלית העשירה של הטריו, יצטרפו הזמרת המרגשת ענבל ג'משיד והחצוצרנית המובילה טל אברהם. יחד, הם יקחו אותנו למסע מוסיקלי בין זמן הווה למשאלה של עתיד.

בנוסף יתקיימו במסגרת "גג-עדן 2024" ערב עיון מקצועי "גגות מהצד השני" שיעסוק במדיניות ומודלים בתחזוקת גגות עם מומחים ואדריכלים בכירים, סיור מיוחד בנושא 15 שנים למוסללה עם המייסד מתן ישראלי בסמטאות וברחובות במוסררה ובאזור קו התפר בהן התחילה הפעילות וגם הרצאות בנושאי סביבה ואקלים.

ימים שני – רביעי, 23 – 25 בספטמבר | ירושלים |

פרטים נוספים באתר

Exit mobile version