Site icon IAS

"בתים מבפנים": אירוע האדריכלות הגדול בישראל חוזר לדרום תל-אביב

בית דובי זלצר. צילום דניאל חנוך

"בתים מבפנים" – אירוע הארכיטקטורה הגדול בישראל, חוזר! במסגרת האירוע נפתחים מידי שנה למשך סופ"ש אחד, מאות מבני ציבור ומבנים היסטוריים, בתים ודירות פרטיות ומתקיימים סיורים אדריכליים ברחבי תל אביב-יפו – והכל ללא תשלום. הפסטיבל, שחוזר לאחר שנתיים של הפסקה בשל משבר הקורונה, הפך כבר מזמן ל"מוסד" עירוני-תרבותי וכולל תוכנית עשירה של הרצאות וסיורים עם אינספור הבתים, המבנים, הגינות והסיורים המסקרנים של העיר, שחלקם נפתחים כעת לראשונה לקהל הרחב.

השנה בחרה עיריית תל אביב-יפו להציב במרכז הפסטיבל את הערכים הקהילתיים והאדריכליים של שכונות דרום העיר ויפו, להבליט את הנכסים האדריכליים, התרבותיים והמורשת של תושביהן, ובאמצעותם לספר את סיפורן של שכונות אלה. זאת מתוך מטרה לחזק את הזיקה של התושבים לסביבת מגוריהם, ולחשוף את השכונות בפני תושבים מאזורים אחרים בעיר והציבור הרחב. כמו כן, יושם זרקור על יפו, אשר השגרה חוזרת לרחובותיה והעירייה ממשיכה לקדם את המסחר והפעילות התיירותית והתרבותית השוקקת שבה.

בית גורביץ'. צילום עמית גירון

במסגרת האירוע, משתתפים מספר בתים ומבנים שיפתחו לקהל הרחב בפעם הראשונה, ביניהם הבניין ברחוב פין 1, שנבנה במקום בו עמד בעבר מוקד של זנות, סמים ופשע; תיכון ההיי טק והאמנויות ע"ש שמעון פרס בנווה עופר, המציג את התפיסה התכנונית החדשנית למוסדות חינוך; בניין חדש בפלורנטין שרוחבו 4.4 מטרים בלבד של בטון חשוף; בית הבאר שנחשף בכניסה לשכונת התקווה, בעת העבודות על הרכבת הקלה; בתי באר עתיק נוסף ברחוב הרצל; סטודיו בשוק היווני ביפו הממוקם בתוך מבנה עותמאני בן 109 שנים; תכנון "דופן כפר שלם"; בית הזכוכית בו קיר עשוי לבני זכוכית המחלק אותו לשניים; סיור "משוק לגינה" בשוק עלייה, שנבנה במקום השוק המודרני הראשון של תל אביב; 50 סטודיואים של אמניות ואמנים בנווה שאנן, כחלק מ"1000 מטר" יריד אמנות תרבות ויצירה במרחב הציבורי, ועוד ועוד. בנוסף, יתקיימו שלל סיורים כדוגמת סיור ב"עיר התחתית החדשה" הנבנית בימים אלה מתחת לאדמה בעת הקמת הרכבת הקלה, פרויקט עצום ועתיר משאבים, שעתיד לשנות את החיים בתל אביב-יפו ובמרכז הארץ בעשור הקרוב.

פסטיבל "בתים מבפנים" נערך בשיתוף עיריית תל-אביב-יפו. תושבי תל-אביב-יפו מחזיקי כרטיס "דיגיתל" יוזמנו ליהנות מסיורים ייחודיים.

לרשימת האירועים והסיורים המלאה: http://www.batim-il.org/

Exit mobile version