Site icon IAS

בשביל תייר גרמני – גרמניה היא הבטוחה ביותר

העיתון הגרמני The Local פרסם סקר על הרגלי הנסיעות של הגרמנים, ולאור התוצאה התלוצץ וכתב כי נראה שבעיניהם, "מקומות שבהם אנשים אינם מברכים אותך ב"גוטן טאג" (יום טוב) הם מקומות מפחידים ולא בטוחים".

לפי סקר חדש שנעשה על ידי חברת המחקר GfK  ופורסם ביום שני, הגרמנים יכולים להסכים ביניהם בגדול על עניין אחד: אם תצא לחופשה באחת מהארצות הדוברות גרמנית – גרמניה, אוסטריה ושוויץ – קרוב לוודאי שתחזור הביתה בריא ושלם.

חלק מהגרמנים מסכימים להכניס את איטליה וסקנדינביה למועדון היעדים הבטוחים. הסקר של GfK מגלה ש-53% מהנשאלים רואים בסקנדינביה יעד בטוח לתיור ו-52% חושבים כך גם על איטליה.

למרות שספרד היא יעד פופולרי במיוחד עבור הגרמנים, רבים נוטים לחשוב שאתה נוטל את גורלך בידיך כאשר אתה טס לחופשת וויקאנד למיורקה: פחות ממחצית – 49% – חושבים מהנשאלים בסדר סברו שאפשר לחוש בה תחושת בטחון.

הצוות שמאחורי המחקר אומר שהדיבורים על ייקור המסים לתיירים, גורמים לגרמנים לחוש שאינם רצויים יותר בספרד. לצד זאת, מתקפת הטרור בברצלונה ואי השקט הפוליטי בקטלוניה בכלל, תרמו אף הם להורדת ההתלהבות של הגרמנים מהאי האיברי.

טורקיה, מצרים וטוניסיה – אאוט

אתרי תיירות קלאסיים כמו טורקיה, מצרים וטוניסיה, נחשבים עוד יותר למקומות מסוכנים בעיני הגרמנים, כאשר רק 5% מהמשיבים מסכימים כי הם בטוחים לתיירים. "שמש, חוף וים הוחלפו בבטיחות ובטחון כמרכיב הראשון של מטיילים בעת חופשתם, כשזה מגיע לבחירת היעד", אמר פרופ' אולריך ריינהרדט שהוביל את הסקר.

הסקר בחן את עמדתם של הנשאלים לגבי 30 אזורי תיירות. רק אחד משלושה ממשתתפיו סבר, לדוגמה, שבריטניה בטוחה ורק אחד מארבעה (23%) אמר שארצות הברית היא יעד בטוח. אוסטרליה וקנדה זכו בתשובות יותר חיוביות וזכו באמונם של 44% ו-47% של הגרמנים, בהתאמה.

אולם, כאמור, אלה לא התקרבו לאמון שרוכשים הגרמנים לגרמניה עצמה, כש-77% שמו בה את מבטחם.

רייהנהרדט אמר שתפיסת הביטחון קשורה בקשר אמיץ לרמת השכלה. כמעט מספר כפול של גרמנים משכילים יותר מהממוצע נטו לומר שבריטניה וארה"ב הן מדינות בטוחות לתיור. "אנשים עם רמת השכלה נמוכה חוששים יותר מהיבטים שונים בחיים", ציין ריינהרדט בהוסיפו שאפשר להסביר את עמדותיהם בהקשר התיירותי גם דרך העובדה שהם צורכים תקשורת פופולרית וסנסציונית יותר.

נוסיף כי בינתיים נראה שיחסית לדעתם של הגרמנים על טורקיה ומצרים, הם חשים בטוחים בישראל. גרמניה היא מדינת המקור הרביעית בחשיבותה בתיירות לישראל אחרי ארה"ב, רוסיה וצרפת.

לפי נתוני משרד התיירות, בחודש נובמבר הגיעו לישראל 22.2 אלף תיירים מגרמניה, המהווים גידול של 48% לעומת נובמבר 2016 ו-79% לעומת נובמבר 2015.

בחודשים ינואר-נובמבר השנה עמד מספר התיירים הגרמנים לישראל על 202.3 אלף – עלייה של 34% לעומת אותה תקופה אשתקד.

Exit mobile version