Site icon IAS

ברלין: כ-6.4 מיליון מבקרים נרשמו במחצית הראשונה של השנה

ברלין: איום הברקזיט דחף את איזי ג'ט להתרחב בה. צילום visitberlin

ברלין ציינה במחצית הראשונה של השנה עלייה של 4.4% במספר המבקרים, שהגיע לכ-6.4 מיליון. מספר הלינות עלה ב-4.2% ל-15.3 מיליון ומספר המבקרים מחו"ל בעיר באותם חודשים הגיע לכ-2.5 מיליון – עלייה של 4.7%. תיירות הפנים הביאה לעיר 4 מיליון מבקרים.

"ברלין היא חלון הראווה של גרמניה וגידול של 4% במספר המבקרים בעיר – הן בתיירות הנכנסת והן בתיירות הפנים-גרמנית – מבשר על רמת צמיחה בריאה", אמר בורקהארד קיקר (Burkhard Kieker), מנהל לשכת התיירות של ברלין, visitBerlin.

מרכז הקונגרסים Messe של ברלין. תעשיית הכנסים תורמת לרבע מהלינות צילום עירית רוזנבלום

הבירה הגרמנית חוותה גידול גם בתחום הכנסים, כאשר במחצית הראשונה של השנה התקיימו בה 65,790 אירועים – עלייה של 2.8% לעומת אותה תקופה ב-2017, עם 5.08 מיליון משתתפים. לראשונה גם יותר ממיליון מהם הגיעו מחו"ל – גידול של 10% בהשוואה לינואר-יוני 2017.

ברלין במקום הרביעי בדירוג ערי הכנסים המובילות

מדינות המקור החשובות ביותר לתיירות הכנסים לברלין הן הממלכה המאוחדת וארצות הברית. בזכות הכנסים והתערוכות נרשמו במלונות העיר 3.98 מיליון לינות, גידול של 2%. תעשיית הקונגרסים תורמת בקביעות לרבע מהלינות בחדרי המלון של ברלין.

בשנת 2017 התקיימו בברלין 185 קונגרסים בינלאומיים והיא ממוקמת במקום הרביעי בדירוג ערי הכנסים המובילות של ארגון הכנסים הבינלאומי ICCA, תוך התמחות בכנסים רפואיים ובעולם הדיגיטל, כאשר במקום הראשון ניצבת ברצלונה ואחריה וינה ופריז.

הקונגרס הגדול ביותר בברלין בששת החודשים הראשונים של השנה היה בנושא סרטן, עם יותר מ-11,000 משתתפים. בין ה-1-5 באוקטובר תארח ברלין כנס של מומחי סוכרת שצפוי לכלול כ-18,000 משתתפים ובנושא קצת יותר משמח – כנס צמרת קולינרי יתקיים בין ה-2-1 באוקטובר במסגרת סימפוזיון בשם Chefdays .

קיקר ציין כי תחום הכנסים מייצר לעיר ערך מוסף. "החלק של תיירות העסקים הבילאומית מבטיח הכנסה גבוהה ומשרות לתושבי העיר", אמר.

הלשכה מקדמת את התיירות לגרמניה בחודשים אוגוסט וספטמבר בעזרת אירועים שונים וכן לקראת יום איחודה של גרמניה שיתקיים בברלין בין ה-1-3 באוקטובר, מוצע סיור ושמו "Only with you"  שיעבור בחמש ערים: דרזדן, פרנקפורט על המיין, מינכן, שטוטגארט וקלן.

פרטים על מבחר אירועים באתר.

Exit mobile version