Site icon IAS

ברלין – בירת שווקי חג המולד

ברלין: שוק חג מולד טיפוסי. צילום freepik

מנוסטלגי לבר-קיימא, מסקנדינבי ליפני: ברלין היא בירת שווקי חג המולד. הסיבה לכך היא שיש בה יותר מ-80 שווקי חג מולד שונים והם מושכים עד מיליון מבקרים מדי שנה. יום הפתיחה המסורתי הוא היום שאחרי ה-Totensonntag (יום ראשון להנצחת המתים), שחל השנה ב-26 בנובמבר 2023. מסוף אוקטובר, אווירת טרום חג המולד נוצרת על ידי שוק החורף וחג המולד ב- Potsdamer Platz, הנקרא the Weihnachtsrummel ברחוב Landsberger Allee או -Tierpark. עד תחילת העונה הרשמית, שווקים אלו נקראים שווקי חורף ומככבים בתקופה המיוחדת הזו של השנה בברלין.

מה חדש?

תמיד יש מה לגלות בברלין – כולל שווקי חג מולד חדשים, כמו שוק החורף החדש Schlossplatz במרכז. עבודות אמנות, תפאורה נוצצת ופעילות משפחתית תמצאו סביב Humboldt Forum  וב-Schluterhof. ארץ פלאות החורף הקווירית: הקהילה הקווירית של ברלין מתכנסת ב-"Gestrandet" על Jannowitzbrücke כדי לחגוג בצורה יצירתית והומוריסטית.

גם שני סופי השבוע הראשונים ב- Advent יהיו ססגוניים. אמנים קווירים ימכרו את עבודתם ב- Pride Wintermarkt , ב- Lichterfelde. אתם מוזמנים לשוק חג המולד YAAM on Ice ישירות על ה-Spree, לא רחוק מה-Schillingbrücke. שוק חג המולד יוצא הדופן הזה מציע מופעי אש ואור, מסיבות החלקה  לצד די ג'יי ואוכל רחוב ג'מייקני. לוביסטים של יין ב- Schöneberg ארגנו את מה שנראה שוק חג המולד הקטן ביותר, אך המשובח, בחצר פנימית ובסגנון ראוי, הנקרא WEINachtsmarkt.

שווקי חג המולד הקלאסיים

אחד היפים והיוקרתיים ביותר הוא WeihnachtsZauber. שיתקיים ב-Bebelplatz גם השנה, בשל אתר בנייה ב- Gendarmenmarkt. האוהלים המחוממים יציגו דברי אומנות ומאכלים מסורתיים ברמה הגבוהה ביותר – הכל על רקע אווירה מרשימה.

האטרקציה של Berliner Weihnachtszeit ב-Rotes Rathaus היא גלגל ענק בגובה 50 מטר. השוק מימי הביניים סביב St. Marienkirche ייקח אתכם למסע בזמן, וברחוב Altberliner Marktgasse, המבקרים יוכלו לטעום את ברלין של שנות 1900. שוק חג המולד הרומנטי ב- Charlottenburg Palace הוא אחד מאהובי הקהל. למעלה מ-100 מציגים בינלאומיים מוכרים כאן תכשיטים וממתקים מאז 2007. כל מי שרוצה להרגיש את עצמו בעולם חג המולד המלכותי יכול לעשות זאת עד ה-31 בדצמבר.

בפעם ה-50, שוק חג המולד המסורתי של Spandau מושך מבקרים למרכז העיר העתיקה בצפון מערב ברלין. ציון הדרך שלו הוא עץ האשוח המפואר בכיכר השוק. אגב, יש מסיבת חג מולד מיוחדת לצעירים ולמבוגרים ליד Spandauer Altstadt, באתר הדואר הישן מול מרכז הקניות Spandauer Arcaden: ארץ הפלאות המשפחתית.

משפחה חוגגת בשוק חג המולד. צילום freepik

שווקי חג המולד הנוצצים

תקופת חג המולד היא עונת האורות. ניתן לעשות זאת גם באמצעות מקורות אור LED ומושגי אנרגיה בר קיימא, בצורה חסכונית באנרגיה. מתקני אור נוצצים הופכים שוב את חג המולד ב-Tierpark לארץ פלאות מלאת אווירה. גן חג המולד הקסום בברלין: המבקרים יכולים ליהנות מהגן הבוטני המואר עד ה-14 בינואר. ניתן גם להיכנס לרוח חג המולד עם אורות החורף ב- Dark Matter. מיצב האור והקול עם 200 עצי חג המולד תלויים ויותר מ-80,000 אורות היא סימפוניה של אור, צבע ומוזיקה מענגת בלילות החורף.

שווקי חג המולד הבינלאומיים

שווקי חג המולד הבינלאומיים בברלין מספקים תובנה למגוון רחב של תרבויות. ב-26 בנובמבר, שוק חג המולד היפני ב- Festsaal Kreuzberg יגיש סאקה במקום יין חם וסושי במקום לחם ג'ינג'ר. סדנאות היצירה ומופעי הריקוד והסומו הם השיא.

את הגרסה הסקנדינבית של חג המולד ניתן לחוות בשוק חג המולד Lucia ב-Kulturbrauerei, ברובע Prenzlauer Berg. הוא מוקדש כולו לפולקלור נורדי. קציצות איילים, מרק תפוחי אדמה, סלמון או יין חם ב-20 טעמים. המטבח המסורתי נמצא גם במרכז שוק חג המולד הנורבגי.

בסוף השבוע הראשון של Advent, ניתן לבקר בבזאר חג המולד השוודי ב- Wilmersdorf או בבזאר חג המולד המסורתי במרכז פינלנד, ב-25 וב-26 בנובמבר. מבקרים יכולים גם להצטרף לרוח חג המולד של צ'ארלס דיקנס בחג המולד הבריטי בכנסיית סנט ג'ורג' בווסטנד ב-9 בדצמבר.

ברלין: עוגות ג'ינג'ר בשוק חג המולד. צילום freepik

שווקי חג המולד ברי קיימא

ברור שבעיר בת קיימא כמו ברלין יש גם שווקי חג מולד ברי קיימא. שוק חג המולד החדש Zero Waste הוא שוק חג המולד שכמעט ולא מייצר פסולת, מציע פלטפורמה למותגי ברלין ברי קיימא ומאפשר לכם לחקור מיקום פנטסטי: גני Atelier, אולפן הסרטים לשעבר ליד נמל התעופה ההיסטורי ברלין טמפלהוף וכיום קמפוס לאירועים אקולוגיים ותרבותיים.

קוסמטיקה טבעית טבעונית, ביגוד ומעדנים: כפר חג המולד Wilmersdorf עוסק כולו באורח חיים ידידותי לסביבה. מוצרים טבעיים ומזונות טבעיים הם הכוכבים של שוק Advent market ב- Ökowerk.

שוק חג המולד ב-Sophienstraße הוא מקום עטור פרסים. למעלה מ-80 קמעונאים מציעים מתנות יוצאות דופן, מוצרים טבעיים ברחוב העתיק ביותר של ברלין. שוק חג המולד Dicke Linda ב-Neukölln Kranoldplatz ב-16 בדצמבר הוא גם אירוע בר קיימא.

השווקים הקריאטיביים

שווקי חג המולד של המעצבים בברלין הינם אופנתיים, מגניבים ולא שגרתיים. אתם בטוח תמצאו כאן מתנות חג המולד מיוחדות. לדוגמה, ב-Weihnachtsrodeo Designweihnachtsmarkt בקולוסיאום בברלין. השוק הזה ב- Prenzlauer Berg מציע עיצוב, אופנה, תכשיטים ואמנות של למעלה מ-150 אנשים ויצרנים יצירתיים.

ה-Holy Shit Shopping מציע חווית חג מולד לא שגרתית ב-2 וב-3 בדצמבר בארנה ברלין. "האם של שווקי חג המולד בעיצוב" נערך מאז 2004. השנה, מוזמנים ל- “Ciao Lametta! Hallo Zukunft!” כדי לקדם רעיונות חדשניים בתעשיות היצירתיות ולתמוך בגישות בנות קיימא. Neukoelln Xmas Flow ב-Maybachufer, מציע למעלה מ-50 מעצבים מקומיים ומותגים קטנים של אביזרי אופנה, מוצרי עור ועץ, פורצלן ותכשיטים ב-10 בדצמבר. תוכלו גם לגלות מתנות, ריהוט ובגדים יפים ב- Merry Markthalle, ב-10 ו-17 בדצמבר. האולם המעוצב בחגיגיות ב- Kreuzberg נותר גן עדן ביומיים האלו. ב-Oberschöneweide יש שוק חג המולד של מעצבים.

ברלין: שוק חג מולד טיפוסי. צילום freepik

יוצאי הדופן שבהם

זוהי ברלין: בעיר הבירה יש שווקי חג מולד ייחודיים. כמו Winterzauber auf Deck5, שוק חג המולד הגבוה ביותר בברלין. על הגג של Schönhauser Allee Arcaden ב- Prenzlauer Berg, טיול חג המולד הנעים מציע גם נוף נהדר של העיר. בברלין יש שוק חג המולד לחברו הטוב ביותר של האדם: "Berliner Hundeweihnachtsmarkt “Sirius”, בעלי כלבים ימצאו הכל עבור חבריהם האהובים על ארבע – מאביזרים ועד מזון לכלבים. ב-Heissa Holzmarkt Berlin על גדות ה-Spree, מעריצי חג המולד יכולים לצפות בסרטים, להאזין לאגדות, להתפעל מאמנים ולרקוד לצלילי המוזיקה.

Exit mobile version