Site icon IAS

ברלין- בירת המרגלים

ברלין, הנמצאת במקום השלישי ברשימת הערים המתויירות באירופה וכה פופולרית בקרב התיירים הישראלים מציעה אטרקציה תיירותית חדשה ומסתורית, מוזיאון הריגול.  

המוזיאון נפתח לקהל הרחב ב-19 בספטמבר 2015 והוא ממוקם בפוטסדאמר פלאץ (Potsdamer Platz) ,בלב ליבה של העיר. המוזיאון מציע למעלה מ-300 מוצגים אותנטיים מעולם הריגול וחושף תובנות חסרות תקדים בעולמם האפל של מרגלים.

ברלין ידועה כבירת המרגלים מתחילת המלחמה הקרה בין הגוש המערבי למזרחי. החל מתום מלחמת העולם השנייה ועד לפירוקה של ברית המועצות ואיחוד העיר ברלין, השירותים החשאיים של ברית נאט"ו וברית ורשה ריגלו אחד אחרי השני, יום ולילה. מסתבר שהרבה לא השתנה עד עצם היום הזה ובירת גרמניה ומנהיגיה משמשים מוקד להאזנות סתר מצד מדינות אחרות (שאלו את  אנגלה מרקל, קאנצלרית גרמניה).

מוזיאון הריגול בברלין מטיל אור נוסף על ההיסטוריה של הריגול, שתחילתה עוד הרבה מכפי שנהוג כיום לחשוב. אכן, היה זה יוליוס קיסר שנהג להשתמש בשיטת הצפנה על מנת לתקשר עם פקודיו, מה שמוכיח שזה אחד מהמקצועות העתיקים בעולם (אולי השני העתיק בעולם).

מסע מופלא לעולם הריגול מתקופת ימי הביניים ועד ימינו עם עדויות ופרופיל סוכנים חשאיים המוגש בדרך מהנה וחינוכית. חשיפה של הטכניקות הסודיות של השטאזי (המשטרה החשאית של גרמניה המזרחית) שגרמו לאנשים לשתוק או "לזמר".

בואו להכיר מקרוב את הדמויות המרכזיות של עולם הריגול: אדוארד ג'וזף סנודן ( עובד הסוכנות לביטחון לאומי בארה"ב), גינטר גיום (יועצו של הקנצלר וילי ברנט) ומי אם לא 007 ג'יימס בונד בשירות הוד מלכותה.

Exit mobile version